Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko noloa olla osallistumatta työpaikan rahakeräyksiin?

Vierailija
05.02.2016 |

Häät, syntymäpäivälahjat, ym.
En haluaisi antaa rahaa, kun kutsua ei tullut juhliin ja työkaveri ei ole erityisen läheinen, itseasiassa en oikein myöskään pidä hänestä. Onko ihmisillä tapana tehdä tulkintoja, Jos ei osallistu keräykseen?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pakko jos ei halua. Tehkööt omat tulkintansa muttei oo pakko.

Vierailija
2/12 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan aina rahaa työkaverin merkkipäivä-keräyksiin. Vain yhden kerran olen katunut sitä, kahdella työkaverilla oli merkkipäivä samoihin aikoihin. Annoin molempiin saman summan, vaikken yhtään pitänyt tästä toisesta. Sitten kuulin, kun hän kieltäytyi osallistumasta "tämän mukavamman" työkaverin keräykseen todeten, ettei hänen kyllä tarvitse osallistua, kun hänelläkin on juhlat tulossa. Silloin toivoin, etten olisi osallistunut, koska tämä toinen antoi myös tämän kieltäytyjän keräykseen.

Silloin kun kerätään ns. isoimmille pomoille, joita en tunne lainkaan, en osallistu. En myöskään naapuriyksikön työntekijöiden keräyksiin. Omien lähiesimiesten keräyksiin tietysti osallistun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu koskaan oli kohde kuka tahansa ja syy mikä tahansa. 

Voisin ehkä osallistua, jos olisi kyse esim. palaneesta talosta ja avustaisimme tällaisessa tilanteessa työtoveria. Mutta eipä ole eteen tullut vastaavaa tapausta. 

En tunne mitään noloutta!

Vierailija
4/12 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän noloa kyllä mun mielestä. Itsekin juuri osallistuin sellaisen työkaverin synttärilahjakeräykseen, kenestä en pidä ollenkaan.

Vierailija
5/12 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mitä pyydetään? 2 euroako, vai peräti 5?

No man is an island. Pystytkö tosiaan elämään lopun työurasi ilman kontaktia työkavereihisi?

Vierailija
6/12 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistun ainoastaan oman osaston keräyksiin, en enää koko firman keräyslistoihin. Listoja kiertää useampia kuukaudessa ja saisi varata noin 50-100 €/kk, jos kaikkiin osallistuisi.

Vierailija
7/12 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No man is an island. Pystytkö tosiaan elämään lopun työurasi ilman kontaktia työkavereihisi?

Rahallako niitä kontakteja luodaan?

Vierailija
8/12 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahallako niitä kontakteja luodaan?

Kyllähän se työkaveiden merkkipäivien yms. ignooraaminen mukavasti sulkee porukan ulkopuolelle.

Vierailija
9/12 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kerätään kolehtia eikä veroja, jos ei halua osallistua niin ei tarvii.

Vierailija
10/12 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä osallistuin aina, kahdesti jopa jouduin antamaan ison osan rahoista omasta pussistani, kun esimerkiksi lahjakortista oli päätetty ja hinnasta sovittu, mutta sovitun euromäärän sijasta lippaaseen olikin pantu pikkukolikoita. Rahaa kerättiin erityisesti pyöreitä varten, pari ihmistä kävi tarjoamassa niillä illallisen ja loput annettiin juhlakalulle. Minulle ei koskaan kerätty mitään, koska merkkipäiväni ovat loma-aikaan ja työnkuvani vei minut niin usein pois toimistosta, että minua ei kai katsottu vakituiseksi työntekijäksi, vaikka kahdesti ehdin täyttää pyöreitäkin siinä firmassa. Muistettiin kyllä joskus mainita se, että sullahan oli heinäkuussa jotakin, missäs ne pullat ovat.

Olen muutaman vuoden työllistänyt itseni itse, joten ei ole työkavereita lahjottavana. Jos joskus päädyn vielä työyhteisöön, en sentistäkään luovu. Joku tuolla edellä mainitsi kontaktit työkavereihin, mutta niistä viis veisaan, koska yhdestäkään työkaveristani en ole kuullut sen jälkeen, kun firma myytiin. Eivät ne kontaktit selvästi säily edes maksamalla.

Vierailija
11/12 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu. Olen työpaikassani sijaisena enkä siis ole muutenkaan "täysivaltainen" työyhteisön jäsen.

Edellisessä työpaikassani kerättiin vakkareille mutta ei määräaikaisille työntekijöille. Kerran kaksi määräaikaista lopetti työt samaan aikaan kuin yksi vakkari ja vain tälle vakkarille kerättiin lahja ja järkättiin kakkukahvitukset. Oli jotenkin hassua kun ne määräaikaiset olivat siellä kahvitilaisuudessa muiden "vieraiden" joukossa eivätkä "juhlittavina".

Vierailija
12/12 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saatan osallistua synttärikeräykseen, jos tunnen työkaverin hyvin. Ikinä enää en osallistu vauvakeräykseen. Kerran kerääjä oli ostanut tosi kalliin lahjan tälle vauvalle ja ilmoitti sitten vain kylmästi tyyliin, että se on sitten 20 e/nuppi. Kun häneltä kysyttiin sitten, miksei hän ensin kerännyt rahaa ja ostanut lahjaa sitten sen mukaan, mitä kolehtiin oli tullut, oli vastaus se, että hän ei koskaan osta vauvakeräyksissä alle xxx euron hintaista lahjaa. Hän joutui tässä keräyksessä pulittamaan ison osan omasta pussistaan, monet antoivat vain viitosen ja kommentin, ettei enempää tipu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän