Saako sun työssäsi syödä rauhassa?
Katselin noita Poliisit-sarjan jaksoja ja yhdessä huvitti, kun poliisiparat pääsi vasta kolmannella yrittämällä syömään kanankoipiaan, kun aina tuli kesken hälytys. Ja joskus jäi tilaus kesken grillillä ja palasivat myöhemmin syömään.
Itse oon päiväkodissa töissä ja kauheella vauhdilla tottunut hotkimaan ruokani, kun varsinkin pienten puolella pitää jo ehtiä vessattamaan ja nukuttamaan, vaikka itse haluaisi syödä rauhassa.
Mites sun töissä?
Kommentit (27)
Riippuu siitä, mitä kouluruokalassa tapahtuu. Valvoa pitää syödessäkin, ja aikaa syömiseen max 15 min.
-yläkoulun ope-
Onko kukaan liukuhihnatöissä esim. pakkaamassa? 20 min. tauko, kävelet työpisteestä ruokailutilaan mahdollisesti poistat suojavaatteet ja ruokailun jälkeen puet taas. Väliin jää se noin 5 min. käydä pissalla ja syödä banaani. Ja se on ihan laillista.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan saa! Jos ehtii syödä 15 minuuttia (ruokatauko-leimauksin), saldosta lähtee 30 min. (minimi). Jos taas ei ehdi syödä eikä leimata lainkaan, saldosta lähtee kokonainen tunti! Ja kännykkä pitää olla mukana koko ajan. Näin valtiolla.
Jaa virastossako kuten minulla? Menee itselläkin monesti 15 minuutin ruokikseksi, mutta parempi leimata puoli tuntia kuin jättää leimaamatta. Eikö teillä voi leimata päätteeltä ruokista, vaikka et ehtisi pitää?
Kännykkä kannattaa kyllä jättää ruokiksella työpöydälle. Ehtii sitä vastata ja soittaa sittenkin, ei niillä asioilla niin hengenhätä voi olla.
Nykyisessä työssä saan onneksi syödä ihan rauhassa. Entisessä työssä oltiin vuorossa aina yksin ja söit jos ehdit ja sekin oli sellaista yks puraisu leivästä - asiakas, toinen puraisu - asiakas. Yhtä leipäpalasta saattoi hyvinkin syödä tunnin :D ja parasta tietysti ne paheksuvat katseet, kun syöt tiskin takana.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan liukuhihnatöissä esim. pakkaamassa? 20 min. tauko, kävelet työpisteestä ruokailutilaan mahdollisesti poistat suojavaatteet ja ruokailun jälkeen puet taas. Väliin jää se noin 5 min. käydä pissalla ja syödä banaani. Ja se on ihan laillista.
Olin postilla (tehdas). Meillä oli just noin, 20min tauko. 5 min kun menin kaapille, 5 min kun tulin pois. Söin ruokia joita ei tarvinnut lämmittää, joten kyllähän 10 min ehti syödä. Ärsytti vaan tietysti vähäsen, kun ois halunnut pitää sen 20min lepoa. Mut toisin kuin monet ketjuun kirjottaneista, sai kuitenkin syödä ihan rauhassa. :)
Mulla 20 min. Otan yleensä kylmänä syötävää ruokaa, koska mikrot on ruuhkaisia ja naiset niin julmetun hitaita käyttämään yhteistä keittiötä. Ovat myös epäsiistejä. Hotkaisen ruoan muoviaskista, haarukka on sentään talon puolesta. Tungos ja kalkatus on kova, joskus harvoin saa syödä rauhassa. Närästää. Aina valistetaan myös juomaan työpaivän aikana tarpeeksi vettä, mutta miten sen toteutat? Jonoa on koko ajan, vessa talon toisessa päässä ja yleensä myös varattu. Nautin kotiin päästessä rauhasta ja kuumasta safkasta.
Nykyisessä työssä kyllä. Eli on ruokatauko josta palkkaa ei makseta. Entisessä työssä sai syödä työajalla silloin kun työn puolesta sopi. Joskus ei ehtinyt syödä lainkaan, joskus potkimalla ja toisinaan voi istua pitkän lounaan ihan rauhassa kun koneet pyöri.
Nykyään en ruokailua keskeltä työn vuoksi enkä vastaa syödessä puheluihin. Ruokatauko kun on lakisääteinen ja pakko pitää.