Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako sun työssäsi syödä rauhassa?

Vierailija
03.02.2016 |

Katselin noita Poliisit-sarjan jaksoja ja yhdessä huvitti, kun poliisiparat pääsi vasta kolmannella yrittämällä syömään kanankoipiaan, kun aina tuli kesken hälytys. Ja joskus jäi tilaus kesken grillillä ja palasivat myöhemmin syömään.
Itse oon päiväkodissa töissä ja kauheella vauhdilla tottunut hotkimaan ruokani, kun varsinkin pienten puolella pitää jo ehtiä vessattamaan ja nukuttamaan, vaikka itse haluaisi syödä rauhassa.
Mites sun töissä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan mutta ei läheskään aina, hoitotyötä teen.

Vierailija
2/27 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ehtii.Koko ruokis (30min) aikaa syödä rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti - ei aina.

Vierailija
4/27 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, mutta harvemmin. Psykologina työskentelen.

Vierailija
5/27 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma, myös päiväkoti. Ei rauhassa ja hotkien. Tänään en kerennyt puolia eväitäni syömään.. Kerkesin onneksi viemään ne jääkaappiin.

Vierailija
6/27 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja, meillä on kotihoidossa yleistyöaika ja en todellakaan saa koskaan taukoani pidettyä. Ruokatauko on 10-15min pukukopilla kyyköttäen ja mahdollisesti aamuvuorossa vasta klo 14 kun olen tullut klo 7 töihin ja syönyt kotona klo 6. Työnantajaa ei kiinnosta hevon peetä että näin on ja liittokin on ihan perseestä eikä tee mitään.

Vierailija
7/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ravintola-alalla ja kiireellä pitää syödä. Siitä tulee äkkiä tapa enkä osaa enää kotona tai itse asiakkaana syödä rauhallisesti ja nauttia. :(

Vierailija
8/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Teen etätöitä ja syön juuri niin rauhassa kuin haluan. Monesti tosin tässä tietokoneen ääressä sähköposteja selaillen.

Vierailija
9/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatonta aikaa, joten lähden pois työpaikalta syöpöttelemään enkä vastaile puhelimeen silloin.

Vierailija
10/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan syödä rauhassa (30 min). toimistotyö ja syön omalla paikallani (vaikka sitä ei kai katsoa hyvällä, ihan sama :D). joku aina tulee kesken syömisen tuomaan lisää töitä, mutta aloitan ne vasta, kun olen rauhassa syönyt. Usein en vastaa puhelimeenkaan kesken syömisen, riippuu vähän kuka soittaa. Jos se on työkaveri, voin vastata, jos asiakas, en vastaa.

Vierailija
11/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Jo opiskeluaikoina opetettiin, että täytyy syödä silloin, (jos ja) kun ehtii. Ei silloinkin on nälkä tai ruoka-aika...

T: kätilö

Vierailija
12/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan saa! Jos ehtii syödä 15 minuuttia (ruokatauko-leimauksin), saldosta lähtee 30 min. (minimi). Jos taas ei ehdi syödä eikä leimata lainkaan, saldosta lähtee kokonainen tunti! Ja kännykkä pitää olla mukana koko ajan. Näin valtiolla.

Vierailija
13/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa, ravintoladuunissa minäkin. Toivoisin, että työpaikallamme kunnioitettaisiin taukoja niin että kaikki pitäisivät kunnollisen ruokiksen, mutta kun yleinen tapa on syödä kytäten ja tulla auttamaan kesken ruuankin, en ole kehdannut uudehkona työntekijänä kapinoida. On tavallaan kivaa, että kiireessä saa apua taukoilijaltakin, mutta mieluummin pyhittäisin tauot.

Vierailija
14/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Joskus ollaan puolitoista tuntia lounaalla, eikä siitä kukaan mitään sano. Useimmiten 30-60min menee lounaalla. Suunnittelutoimistossa.

Vierailija
15/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Päivän aikana taukoa noin 20min ja silloinkin pitää aina keskeyttää syöminen asiakkaiden takia.

Vierailija
16/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä työpaikassa pidetään lounasta. Aina lähdetään ulos syömään ja jokaisella on oikeus olla lounaalla. Olin aikaisemmin semmoisessa paikassa jossa pomo käski töihin jos oli lounaalla toimiston keittiössä. Vähän aikaa sitä jaksoi, mutta kun joka päivä on kiire ja asiakkaita, niin ei ikinä ehditty pitämään sen lounaan. Silloin alettiin yhteisvoimin kirjaamaan niitä ylityöksi. Koska jos meillä on palkaton lounas 30 min, ja pomo tulee komentamaan takaisin töihin 10 minuutin jälkeen, tein joka päivä 20 minuuttia ilmaista työtä. Tämä viikossa 5 x 20 = 100 minuuttia. Siihen lisäksi tuli ne ylityöt jotka johtuivat siitä että palveltiin asiakkaita yli työnajan.

Laki on selvä, jokaiselle on taattava lounas ja silloin saa poistua työpaikalta.

Vierailija
17/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan! =D

Ei ainakaan tässä yhtiössä missä olen lentoemäntänä. Ruoka syödään jos ja kun keritään. Kaiken lisäksi matkustajat jotenkin näkevät sen laiskotteluna, jos vetäydyn verhon taakse nopeasti jotain syömään. (jos joku ihmettelee miksi laitan sen verhon eteen, syy on siitä ettei  ei ole kiva kun matkustsajat vessajonossa kurkkivat olan yli, mitä syön, kukaan ei varmaan siitä nauttis) Mutta siitä huolimatta, kyllä on kerittävä jossain vaiheessa jotain tonne napaan vetämään että tolpillaan pysyy. Yleensä hotkaisen ruoan vajaassa parissa minuutissa,  mut pääsasia että kerkiää edes senkin hotkaista.

Vierailija
18/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ravintola-alalla ja kiireellä pitää syödä. Siitä tulee äkkiä tapa enkä osaa enää kotona tai itse asiakkaana syödä rauhallisesti ja nauttia. :(

Hehe, ihan tuttu juttu! Olen itse ollut baarimestarina yli 15 vuotta näissä nk. iltapuolen ravintoloissa. Siellä ei taas ole muita kun pari muutaman minuutin vessataukoa illassa. Eli työvuoron aikana ei syödä, ja varmaan tulis puukkoa selkään jos edes kuvittelisin vetäväni eväsrasian esille =D =D

Ja toi on niin totta, ettei enää asiakkaana tai kotona osaa syödä rauhallisesti. Eipä kyllä osaa tehdä mitään muutakaan rauhallisesti.. Kovalla temmolla ja vauhdilla koko ajan eteenpäin. Noh, ainakin tulosta syntyy jos jotain ryhtyy tekemään. Mut olis se ihana taito silti osata JOSKUS istua rauhassa paikalla ja nauttia.. vaikka kuinka olen yrittänyt, niin en onnistu. Ehkä sitten joskus hiffaan missä se niksi on...

Vierailija
19/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa olen töissä, ja lähes poikkeuksetta saa kyllä pitää tauot rauhassa. Muutaman kerran kolmen vuoden aikana olen iltavuorossa (jolloin meitä on vain 2 töissä) palannut pian takaisin kassalle, kun on yhtäkkiä pamahtamut hirveä ryysis :D ruokatauko on meillä palkatonta joten periaatteessa ei ole mikään pakko, mutta mieluummin säästän työkaverin asiakkaiden valituksilta pitkistä jonoista..niin harvoin kuitenkin tapahtuu että ei ois mitään järkeä olla kolmatta työntekijääkään illassa, ja tauon voi tietysti pitää sitten hetken päästä kuitenkin loppuun

Vierailija
20/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoustyötä teen ja saan aina syödä rauhassa. Mulla on työmaalla oma pieni "taukotupa." :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän