Mies ei enää tahdokkaan lasta :(
Olemme kolmekymppinen avopari ja asuneet reilu kolme vuotta yhdessä. Alussa mies puhui, että haluaa ehdottomasti lapsia parin vuoden päästä ja nyt kun olen ottanut asian puheeksi, mies onkin ilmoittanut ettei haluakaan lapsia. Olen todella turhautunut, kun viimein koin löytäväni elämäni miehen. En tiedä pitäisikö erota vai tyytyä lapsettomaan elämään. Parisuhde on muuten hyvä.
Kommentit (18)
Vähän veikkaan, että jos jäät suhteeseen, niin ajan kuluessa katkeroidut. Toisaalta, saatat myös katua jos eroat. Kumpi sitten on pienempi paha, veikkaan että ero.
Itse eroaisin, koska minulle oli tärkeää että saan lapsia.
Outoa, että hän ei vaivautunut kertomaan sinulle noin olennaista asiaa.
Mies on tullut siihen pisteeseen, että tietää millaista elämää haluaa elää ja nyt on sinun aikasi ns. kasvaa mukana ja miettiä tätä omalta osaltasi.
Vierailija kirjoitti:
Itse eroaisin, koska minulle oli tärkeää että saan lapsia.
Outoa, että hän ei vaivautunut kertomaan sinulle noin olennaista asiaa.
Ehkä hän ei tiennyt sitä itsekään ennen kun nyt tuli asia puheeksi.
Haluatko sina lapsia?
Jos haluat niin sitten kannattaa erota heti eika pitkittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ole ilman lapsia. Ei niitä kaikkien tarvii tehdä.
Kyllä kaikkien pitää tehdä lapsia oman egon jatkoksi, joiden avulla päteä.
Viisas mies. Maailma ei näyttänyt pari vuotta sitten vielä ihan näin synkältä. Kuka hullu tänne lapsia tekisi, kun entisetkin vailla vanhempia ja kotia?
Tämä on niitä kysymyksiä, joissa toista ei voi vaatia kompromissiin. Mieti oma kantasi, jos tiedät haluavasi lapsia, kannattaa lähteä eri teille.
Kinkkinen juttu. Oletko varma, että sinäkään haluat lapsia? Entä jos eroat, etsit uuden kumppanin ja selviää, että et voi saada lapsia? Voihan se olla, että miehenkin mieli muuttuu ja haluaa vielä joskus yrittää tehdä lapsen kanssasi, en itsekään vielä tekisi (juuri sen takia mitä joku ylempänä sanoikin, maailman tilanne on tällä hetkellä niin sekava, että en uskaltaisi). Parin vuoden päästä voi ajatukset olla jo ihan toiset, mutta kannattaako hyvä parisuhde uhrata lasten takia, joita sinulla ei vielä ole etkä voi välttämättä edes saada?
Hankkiudu salaa raskaaksi, jätät ehkäisyn pois :D
Vierailija kirjoitti:
Viisas mies. Maailma ei näyttänyt pari vuotta sitten vielä ihan näin synkältä. Kuka hullu tänne lapsia tekisi, kun entisetkin vailla vanhempia ja kotia?
Älä tee lapsia, koska joillain lapsilla ei ole vanhempia eikä kotia? Kannattaisi sitten itsekin muuttaa kadulle, koska kodittomia aikuisiakin on ihan helvetisti.
Mutta ap, mieti tarkkaan mitä SINÄ haluat. Lapsen hankkiminen/hankkimatta jättäminen on niin iso päätös, ettei siinä kannata mennä sen mukaan mikä toisen ihmisen mielestä olisi kivointa. Jos haluat lapsen ja mies ei, niin järkevin ratkaisu on lähteä eri suuntiin etsimään sopivampia kumppaneita. Helppo ratkaisu ei tietenkään ole, mutta yhteenjäädessä jompikumpi joutuu elämään elämää, jota ei halunnut (joko sinä lapsetonta tai mies lapsellista).
Oot jo sen ikäinen että ne lapset jää muutenkin tekemättä. Et löydä enää uutta miestä jonka kanssa kerkeisin järkevällä aikataululla tehdä lapsia. Kannattas vaan hyväksyä tilanne ja nauttia edes siitä hyvästä miehestä, vaikka lapsia ei olekkaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea :D :D :D .. Jos siis haluaa jäädä yksinhuoltajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onpa hauskaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea :D :D :D .. Jos siis haluaa jäädä yksinhuoltajaksi.
Voi mies jäädäkin, jos on hyvä jätkä.
Eroa. Kyllä lapsen saanti on niin iso asia, ettei siitä voi nainen luopua kuin omasta tahdostaa. Ei edes sen hyvän miehen. Mies lakkaa olemasta kyseiselle naiselle se hyvä mies heti, kun näkemyseroa näin perustavan laatuisessa asiassa ilmenee. Uutta putkeen vaan ja sitä juuri aloittajalle hyvää miestä etsimään.
Vierailija kirjoitti:
Olemme kolmekymppinen avopari ja asuneet reilu kolme vuotta yhdessä. Alussa mies puhui, että haluaa ehdottomasti lapsia parin vuoden päästä ja nyt kun olen ottanut asian puheeksi, mies onkin ilmoittanut ettei haluakaan lapsia. Olen todella turhautunut, kun viimein koin löytäväni elämäni miehen. En tiedä pitäisikö erota vai tyytyä lapsettomaan elämään. Parisuhde on muuten hyvä.
Hänellä on oikeus kieltäytyä isyydestä ihan kuin sinullakin oikeus haluta äidiksi. Mutta onneksi suhteenne on ollut noin lyhyt. Keskustelkaa mitä kumpikin haluatte elämältä ja sitten katsotte kannattaako sitä suhdetta jatkaa. Ei tuota asiaa kannata jäädä murehtimaan. Hyvä kun nyt tuli esille eikä sitten kun olet raskaana.
Ole ilman lapsia. Ei niitä kaikkien tarvii tehdä.