Sipulien kuoriminen. Miten välttäisin silmien kirvelemisen?
Kommentit (11)
Joku väittää että siitä on apua jos samalla imeskelee sokeripalaa, mut ei se mua kyllä auttanut.
ja sitten tietty nää perinteiset, eli uima-, laskettelu-, sukellus-, tms. lasit päähän.
joten lasit tms. eivät auta. sokeripalan imeskeleminen on vanha, toimiva kikka!
JO loppui sipulien takia itkeminen.. = )
Käytän myös jonkin verran kaupan pakastekuutioita. Se vaan ärsyttää niissä, kun eivä tole kotimaisia.
Sipulin pahiten itkettävät aineosat sijaitsevat juurien lähellä. Älä siis leikkaa juuria pois ennen kuorimista äläkä vielä ennen silppuamistakaan (ellet silppua jollakin leikkurilla). Halkaise sipuli siten, että " juurinysty" (tai miksikä sitä kutsuisikaan) jää toiselle puolelle kokonaiseksi ja silppua siten, että leikkaat viimeiseksi juurinystyn kerralla pois ja samantien roskikseen.
Äitini oppi tämän Patakakkosesta joskus 1970-luvulla ja olen käytännössä todennut tämän todeksi moneen kertaan. Kannattaa ainakin kokeilla!
Ostettiin miehen kanssa messuilta sellainen Alligator-sipulisilppuri ja se on ollut ihan huippuhyvä. Jotkut leikkurit pyörittävät sipulin palat kirpeän makuisiksi, mutta tällä leikkurilla maku pysyy hyvänä ja sipulin paloista tulee tosi pieniä.
Mä en jaksa räpeltää noitten sipulien kanssa! Ostan aina valmiiksi kuutioituja pakastesipuleita! Ja jos niitä ei ole käytän hätätapauksessa sipulijauhetta ronskilla kädellä.
KYLLÄ: SIPULIN KUORIMINEN ON PYLLYSTÄ!
Niin mä teen. Sipulin kuoriminen on KAMALAA.