Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri omii miehet!

Vierailija
02.02.2016 |

Piti keksiä tuo otsikko tuollaiseen tiiviiseen muotoon, mutta pikku hiljaa alkaa ottamaan päähän kollegan teini-ikäisyys. Ei sovi enää aikuiselle naiselle.

Esimerkkitilanne: juttelen yhteisen työkaverimme, meitä molempia nuoremman miehen kanssa. Vähän työasiaa sivuten, mutta pikkuisen rönsyillen. En sanoisi, että ilmassa edes olisi mitään flirttiä. Kollega porhaltaa paikalle ja vaatii heti saada puhua jostain ihan muusta asiasta.

Poistun tilanteesta, koska mun ei tarvitse kilpailla ko. miehen huomiosta eikä se asiakaan mistä puhuttiin niin tärkeä ollut.

Pahimpia on ne tilanteet, joissa yritän keskustella esimiehen kanssa. Joka ikinen kerta kollegalle tulee juuri samalla hetkellä mieleen tulla kysymään jotain muuta. Meillä kuitenkin on kahdeksan tunnin työpäivä, ja vapaita tai otollisia hetkiä päivässä on muitakin!

Se vaan haluaa tulla hätyyttämään minut kauemmas. Ja meistä kumpikaan ei ole mikään untuvikko enää, kollega on jo mummo ja mulla on kotona teini-ikäisiä. Mitähän oikeasti pitäisi tehdä, ja kenen?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo iso tyttö niin osaa jo laittaa tuollaisen käyttäytyjän puutteellisuuden piikkiin.

Hyvää päivän jatkoa!

Vierailija
2/19 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voit parantaa asemaasi ajelemalla alapääsi tyylikkääksi? Sitten aina näytät sitä tyypeille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän harmillista, että kaikki muut ei ole = sinä ja osaa käyttäytyä aina tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan. Jos itse on virheetön silloin ehkä voidaan vaatia täydellisyyttä, mutta kuka meistä on? Älä ota hikeä vaan tee työsi,  johon sinut on palkattu. Ellei sitten tilanne häiritse olleennaisesti sen tekemistä. Silloinhan työpaikalla on useita vaihtoehtoja ongelman ratkaisuun.

Vierailija
4/19 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet jo iso tyttö niin osaa jo laittaa tuollaisen käyttäytyjän puutteellisuuden piikkiin.

Hyvää päivän jatkoa!

Osaan. Ei ole ihme, että muodostuu kuppikuntia tähän työyhteisöön, koska naisten kanssa saan jutella ihan rauhassa!

Itse asiassa tämä käytös ei edes rajoitu minuun, tämä sama kanaemo pyyhkäisee vartioimaan kaikkien siveyttä. Jopa esimiehemme (joka on mies) on tuskastunut hommaan ja pyrkii välttelemään kaikkia keskustelunaloituksia kenenkään kanssa, koska avatessaan suunsa hän joutuu lopulta vastakkain tämän kollegani kanssa.

Ilmapiiri on ihan toisenlainen, kun kollega on lomalla (tai vaikka sairaana).

Ei kivaa. Ei ole hyvää päivänjatkoa. Aikansa tämä oli huvittavaa, mutta nyt alkaa olla tappi otsassa itse kullakin.

Vierailija
5/19 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on esimiehelle jotain todellista asiaa, niin voisitko sanoa, että odota Marjatta hetki, mulla oli pomon kanssa juttu vähän kesken.

Ensimmäisessä tilanteessa saattaisin alentua itsekin hieman lapselliseen käytökseen tyyliin huokailu ja silmien pyöritys, ennen kuin poistuisin paikalta.

Vierailija
6/19 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun jättää asia ihan omaan arvoonsa?! Eikö jo päiväkodissa opita tuo ehkä elämän yksi tärkemmistä taidoista tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa vaikka he eivät käytätydy meidän haluamalla tavalla.

Vierailija
7/19 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se vähän harmillista, että kaikki muut ei ole = sinä ja osaa käyttäytyä aina tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan. Jos itse on virheetön silloin ehkä voidaan vaatia täydellisyyttä, mutta kuka meistä on? Älä ota hikeä vaan tee työsi,  johon sinut on palkattu. Ellei sitten tilanne häiritse olleennaisesti sen tekemistä. Silloinhan työpaikalla on useita vaihtoehtoja ongelman ratkaisuun.

Joskus on pakko ottaa työasiat keskustelun alle jonkun miespuolisen työkaverin tai ehkä jopa toimistolle tulevan asiakkaan kanssa. Joten kyllä se välillä vähän häiritsee jopa työntekoa.

Mutta kuten edellisessä viestissä viittasin, esimiehemme vetäytyy mieluummin mykkyyteen kuin antaa kollegalleni mahdollisuuden tulla raportoimaan omia asioitaan. Kyllä hänelläkin siihen oikeus on, mutta odottaisi vuoroaan!

Esimiehen piilottelu huoneessaan, meidän muiden naisten hauska rupattelu keskenämme - ehkä sille tulee olo että sitä peräti kiusataan ja miehet on reilumpia kavereita kuin naiset.  Mutten mä nyt jaksa tästä ammatillisuudestani venyä vielä säälimään toisen kurjuutta.

Vierailija
8/19 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää päivän jatkoa!

Osaan. Ei ole ihme, että muodostuu kuppikuntia tähän työyhteisöön, koska naisten kanssa saan jutella ihan rauhassa!

Itse asiassa tämä käytös ei edes rajoitu minuun, tämä sama kanaemo pyyhkäisee vartioimaan kaikkien siveyttä. Jopa esimiehemme (joka on mies) on tuskastunut hommaan ja pyrkii välttelemään kaikkia keskustelunaloituksia kenenkään kanssa, koska avatessaan suunsa hän joutuu lopulta vastakkain tämän kollegani kanssa.

Ei kivaa. Ei ole hyvää päivänjatkoa. Aikansa tämä oli huvittavaa, mutta nyt alkaa olla tappi otsassa itse kullakin.

Värikynät ovat oikein oivallinen ja mielenkiintoinen lelu aikuistenkin käyttöön. Kun ei sympatia ja empatia säteille niin pitää vähän värittää lisää? Mikä hitto siinä on, että ei voi todellista laitaa heti aloitukseen laittaa. Ensin ongelma on sinun ja sitten koko työyhteisön. Kai teillä työpaikalla joku ohjeistus on miten ongelma tilanteissa toimitaan?

Vierailija
9/19 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö, mitä pahaa edes on pienessä flirtissäkään!? :D

Ei se ole mikään "bootycall"! ;)

Aspa alalla on aivan normaalia flirttailla pikkuisen asiakkaille. Sitä jopa odotetaan monesti aspoilta. Lisää myyntiä.

Vierailija
10/19 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllistä sille.

Vierailija
11/19 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää päivän jatkoa!

Värikynät ovat oikein oivallinen ja mielenkiintoinen lelu aikuistenkin käyttöön. Kun ei sympatia ja empatia säteille niin pitää vähän värittää lisää? Mikä hitto siinä on, että ei voi todellista laitaa heti aloitukseen laittaa. Ensin ongelma on sinun ja sitten koko työyhteisön. Kai teillä työpaikalla joku ohjeistus on miten ongelma tilanteissa toimitaan?

No oikeastihan mä vauvapalstalta tähän ratkaisua lähden hakemaan :)

Joo. Tämä on työyhteisön ongelma, mutta jostain syystä meillä ei ole mitään ohjeistusta näin käsittämättömän tapauksen varalle.

Tämä ei ole minun ensimmäinen työpaikkani ja joskus ihmetyttää, koska olen aikoinaan itse saanut fudut pienemmästäkin kämmäämisestä (tosin se oli laiton irtisanominen), mitä tämä kollegani välillä saa aikaan.

Mistä tuossa voisi antaa esim. varoituksen? Työkaverin kanssa juttelemisestako?  

Ja kun tätä nyt keritään tässä auki, niin armas kollegani yrittää haukkua pomoamme minulle. Kun se on aina olevinaan niin kiireinen yms. muita vikoja. Tähän olen sanonut vastaan, mun henkilökohtainen kokemukseni pomostamme on, että se osaa sen homman mihin se on palkattu, varsinainen henkilöstöhallinnon ihmelapsi se ei ole.

Ihan kuin sen miehen pitäisi olla meidän yhteinen aviomies, jonka sättimisestä ja tekemisten huokailusta pitäisi saada meitä yhdistävä tekijä.

Vierailija
12/19 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teille on  muodostunut kaverikerho, josta on yksi jätetty ulkopuolelle ja hän koittaa kompensoida omaa epävarmuuttaan omimalla kaikki miehet? Ja nyt sinä olet mustasukkainen näistä meihistä kun he eivät keräänny teidän kanssanne katsomaan lempeäsi hymyillen tätä yhtä nenän varttaan pitkin. 

Vierailija
13/19 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli teille on  muodostunut kaverikerho, josta on yksi jätetty ulkopuolelle ja hän koittaa kompensoida omaa epävarmuuttaan omimalla kaikki miehet? Ja nyt sinä olet mustasukkainen näistä meihistä kun he eivät keräänny teidän kanssanne katsomaan lempeäsi hymyillen tätä yhtä nenän varttaan pitkin. 

Noup. Hän on ollut täällä pidempään kuin minä. Ja minun jälkeeni on tullut myös muita.

Itse haluaisin uskoa tasa-arvoon. Että voisi heittää juttua hyvässä hengessä työyhteisössä, sukupuoleen katsomatta. Kun kepeiden juttelu onnistuu, niin voidaan tarvittaessa pohtia sitten muitakin asioita. Ja tykkään yhdessä tekemisestä, jos kerran vuodessa vaikka perustetaan juhlatoimikunta pikkujouluja varten.

Tällä hetkellä vitsailu ja sellainen kahvipöytähauskanpito onnistuu vaan tiettyjen naisten kanssa. Ärsyttävää, että tätä sukupuolta joutuu alleviivaamaan. 

Tykkään noin yleensä ottaen työyhteisöstäni. Ja työstäni.

Vierailija
14/19 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää päivän jatkoa!

No oikeastihan mä vauvapalstalta tähän ratkaisua lähden hakemaan :)

Joo. Tämä on työyhteisön ongelma, mutta jostain syystä meillä ei ole mitään ohjeistusta näin käsittämättömän tapauksen varalle.

Tämä ei ole minun ensimmäinen työpaikkani ja joskus ihmetyttää, koska olen aikoinaan itse saanut fudut pienemmästäkin kämmäämisestä (tosin se oli laiton irtisanominen), mitä tämä kollegani välillä saa aikaan.

Mistä tuossa voisi antaa esim. varoituksen? Työkaverin kanssa juttelemisestako?  

Ja kun tätä nyt keritään tässä auki, niin armas kollegani yrittää haukkua pomoamme minulle. Kun se on aina olevinaan niin kiireinen yms. muita vikoja. Tähän olen sanonut vastaan, mun henkilökohtainen kokemukseni pomostamme on, että se osaa sen homman mihin se on palkattu, varsinainen henkilöstöhallinnon ihmelapsi se ei ole.

Ihan kuin sen miehen pitäisi olla meidän yhteinen aviomies, jonka sättimisestä ja tekemisten huokailusta pitäisi saada meitä yhdistävä tekijä.

Anna ihan oikeasti olla!

Vierailija
15/19 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noup. Hän on ollut täällä pidempään kuin minä. Ja minun jälkeeni on tullut myös muita.

Itse haluaisin uskoa tasa-arvoon. Että voisi heittää juttua hyvässä hengessä työyhteisössä, sukupuoleen katsomatta. Kun kepeiden juttelu onnistuu, niin voidaan tarvittaessa pohtia sitten muitakin asioita. Ja tykkään yhdessä tekemisestä, jos kerran vuodessa vaikka perustetaan juhlatoimikunta pikkujouluja varten.

Tällä hetkellä vitsailu ja sellainen kahvipöytähauskanpito onnistuu vaan tiettyjen naisten kanssa. Ärsyttävää, että tätä sukupuolta joutuu alleviivaamaan. 

Etkö sitten saa riittävästi sympatiaa tyttökaveilta, kun sinun pitää kehittää joku ongelma työpaikaltasi? Jäätkö sinä jotekin ulkopuoliseksi työajan ulkopuolella, kun keskimääräinen työntekijä ei pidän työstään ja viihdy siellä työpaikallaan?

Vierailija
16/19 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla taitaa olla liian korkeat odotukset työpaikan viihtyvyydestä. Ei kai työpaikan tehtävä ole täyttää kaikkia sinun tarpeita, eikö haustapito kuulu enemmänkin vapaa-aikaa. Onko sulla kavereita olleenkaan työpaikan ulkopuolella?

Vierailija
17/19 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taidan olla vähän kuin tuo nainen. :D Työpaikka on minulle työpaikka eikä mikään stanup-klubi. Voin olla varsin epäkohteliastkin, kun keskeytän jonkun työasian takia luulen olevani Ismo Leikola kohtauksen. 

Vierailija
18/19 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taidan olla vähän kuin tuo nainen. :D Työpaikka on minulle työpaikka eikä mikään stanup-klubi. Voin olla varsin epäkohteliastkin, kun keskeytän jonkun työasian takia luulen olevani Ismo Leikola kohtauksen. 

Voi sä voisit olla hyvä lisä tänne meille! Kunhan pidät huolta, että keskeytät kaikkia sukupuoleen katsomatta :)

Vierailija
19/19 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sä voisit olla hyvä lisä tänne meille! Kunhan pidät huolta, että keskeytät kaikkia sukupuoleen katsomatta :)

Esimieheni on mies ja lähin työtoverini on mies ja käytännösä joudun keskeyttäämään enemmän miespuolisten käymiä keskusteluja. Minun vikanihan se on kun he sattuvat olemaan sukupuoleltaa miehiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi