Onko mitään väliä, jos yhtiöjärjestyksessä...
Kommentit (8)
Voisitko kysyä kysymyksesi vielä vähän epäselvemmin?
No siinä vaiheessa kun asuntoa aloitetaan myymään, niin ristiriita tulee esille kun isännöintitodistuksessa lukee yksiö, vaikka asunto on kaksio. Ostajaa voi alkaa epäilyttää, että mitäköhän kaikkea on tee se itse meiningillä tehty
Mä en ainakaan osaa fundaa, että onko sillä merkitystä ainakaan jurudisesti. Monet on muuttanut vanhat yksiöt kaksioiksi. Sit myydään kaksioina vaikka yhtiöjärjestyksessä lukee muuta. Eisulla silti oo yhtään enempää osakkeita vaikka yksiöis oiskin kaksio. Sama vastike, samat kulut.
Niin ei se ostaja voikkaan tietää mitä kaikkea siellä on tehty ja asennettu jos myyjä ei kerro. Nykyisin kyllä pitäämelkein joka asiasta kertoa mitä remppaa. Mut ei toi huonejärjestyksen muuttaminen mitään ihmeellsistä oo.
Kyllä minua iankin ostajana kiinnostaa tietää, jos aiemmasta yksiöstä on remontoitu kaksio. Juridisestihan olisi vähintäänkin arveluttavaa myydä yksiötä kaksiona. Esimerkiksi osalle ostajia saattaa olla merkitystä sillä, kuinka monta kantavaa seinää asunnossa on. - On eriasia kiinniittä pahviseinään kiinteähylly kuin kiviseinään.
Meillä on yhtiöjärjestykseen merkitty 3h, olemme muuttaneet asunnon neliöksi, muitakin muutoksia on tettetty, kaikki ammattilaisilla. Ammattilainen on siis tehny työt ja meillä on paperit näistä olemassa. Jos joku teeseitse-mies tai nainen olisi tehnyt uutta väliseinää itse, tai vaihtanut vaikka keittiön paikkaa olisin ostajana kiinnostunut selvittämään onko remontti valvottu asianmukaisesti/ onko tekijällä oikeasti taito riittänyt remppaan. Mutta jos ammattilainen on ollut tekemässä, en uhraisi asialle paljoa huomiota jos asunto nykyisellään vastaisi minun tarpeitani.
Up!