Mulla on pakara jumissa, mikä auttaa? Olen koittanut venytellä mutta ei auta...
Kommentit (9)
Pyllyreiän nuolenta rentouttaa. Tule pyllistämään
Oliskos piriformisvaivaa? tsekkaa Youtubesta parhaat joogalikkeet piriformisvaivaan.
Kokeile kehonhuoltorullaa. Venyttely on aika turhaa, rulla tehoaa paremmin.
Onko issias-tyyppinen vaiva? Hermo kulkee osalla niin, että jää puristuksiin juurikin piriformiksen alueella. Pelkkä venyttely harvoin auttaa. Ja myös se, miten ja mihin suuntaan pakaraa venytät, vaikuttaa. Onko sulla jaloissa suuri ero pituudessa? Onko takareisi/alaselkä jumissa, muuttaa kävelyasentoa. Hieroja auttaa hetken, fyssari tai osteopaatti vois keksiä syyn. Voi myös tietty kokeilla vaikka akupunktiota. Mä laitan esim harjan seinää vasten ja nojaan siihen niin, että saan sillä "painetta" kipeään kohtaan. Toimen joka helpottaa on, että menem vatsalleen pöydän päälle ja annan jalkojen roikkua kohti maata, helpottaa hermokipuun.
ei ole yleensä kipuja, eilen rankka lenkki lumessa niin nyt lihas jumissa
Pilatesrulla on kyllä pirullisen tehokas ja parhaimmillaan ihanan rentouttava kapistus. Kannattaa kokeilla. Jos et tiennyt että kropassasi on kipeitä kohtia, niin rullatessa niitä löytyy!
Mulla on lähes aina :(
Ja todellakaan venyttely ei tunnu kauheesti asiaa auttavan. Hierojan käsittel auttaa, mutta se on himputin kivuliasta.