Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LAPSIVEDET MENI..

Vierailija
15.02.2006 |

ei siis mennyt vielä, mutta jos menee niin kuinka kiirettä olette pitäneet sairaalaan lähdön kanssa ???? ja muutenkin miten olette toimineet supistusten aikana koti-oloissa...kiitos

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin mulla oli ollut kaksi iltaa jo ennen todellista yötä supistuksia, jotka laantuivat aina kun menin nukkumaan...

Vierailija
2/12 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt tulipalokiireellä mutta ei saa jäädä viivyttelemäänkään. Supistuksia ei ollut ja synnytys alkoi vasta 14 h päästä vesien menosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambulanssi hakee.

Muuten ei mitään hirveää kiirettä, jos ei supistele pahasti.

Vierailija
4/12 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen lapsi on tulollaan, mutta ensimmäisen kanssa olin hätäsectiossa 10 vuotta sitten joten eipä ole kummoista kokemusta muuten..ja kun ei enää tahdo muistaa systeemejä...t. rv.39

Vierailija
5/12 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI mulle tuollaisia ohjeita annettu vaikka lapsi oli perätilassa..

Vierailija
6/12 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

toinen lapsi on tulollaan, mutta ensimmäisen kanssa olin hätäsectiossa 10 vuotta sitten joten eipä ole kummoista kokemusta muuten..ja kun ei enää tahdo muistaa systeemejä...t. rv.39

Vierailija
7/12 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei annettu ohjeita? No jopas jotain. Jos lapsi on perätilassa, vesien mentyä on riski, että napanuora luiskahtaa ensin ulos. Tällöin napanuora voi jäädä lyttyyn niin, etei lapsi saa happea. Tai lapsi voi kuristua siihen. Siis ehdottomasti ei saa liikkua eikä edes nousta pystyasentoon.

Raivotarjonnassa tuollaista riskiä ei ole, koska pää on tukevasti kanavan suulla kiinni.

Vierailija
8/12 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huono tuuri käy; napanuora luiskahtaa ulos tai perätilavauvalla jalka...

t. leikkaussalin hoitsu, joka ollut monessa em. seikoista johtuvissa hätäsectioissa.

Vierailija
9/12 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi se napanuora olla puristuksissa, vaikka olis ihan oikealla paikallaankin, kun ei ole vettä helpottamassa tilannetta. Eli käyrälle sairaalaan, eikä kotona odotella mitään supistusten voimistumista. Näin kävi mulle, sydänäänet rutiinikäyrällä sairaalassa ollessani alle 60, hätäsektioon sänky pitkin seiniä rytisten jne.

Vierailija
10/12 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mulle kerrottiin neuvolassa viimeksi viime viikolla kun kyselin. Muuten on kuulemma joku tulehdusriski kun tie on vapaana sinne kohtuun. Ja side kannattaa laittaa pöksyihin että voivat sairaalassa katsoa mitä sinne housuihin on tullut!

Vierailija
11/12 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei annettu ei. Sairaalassa ollessa kun vedet meni, niin senkin jälkeen kyllä ihan itse kävelin ja liikuin pitkin sairaalan käytävää..

10

Vierailija
12/12 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin olla osastollakin useamman tunnin, mutta kun alkoi supisteleen niin sitten se tulikin vauhdilla. Olis ollut tiukilla kotoa ehtiä... Mutta kai se ap on jo mennyt.