Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liian vahainen painon nousu nakyy lahinna pienena syntyvana lapsena, jolla on suurempi riski kuolla tai myohaisempia ongelmia kasvun ja koulunkaynnin kanssa.

Vierailija
15.02.2006 |

" Raskauden aikainen painon nousu on monen naisen harmina. Nykyaikainen kauneusihanne ja luurankomaiset julkkisäidit luovat mielikuvaa siitä, että terveelliseen raskauteen ei kuulu runsas painon nousu. Onneksi tutkijat ovat osoittaneet, että lisäpaino raskauden aikana on suositeltavaa ja turvaa terveellisemmän lapsen syntymän.

Tutkimus ei valitettavasti vielä antanut suosituksia painon nousun määrästä. Täytyy muistaa, että liiallinen lihavuus on myös vaarallista. Liian vähäinen painon nousu näkyy lähinnä pienenä syntyvänä lapsena, jolla on suurempi riski kuolla tai myöhäisempiä ongelmia kasvun ja koulunkäynnin kanssa. Nähtäväksi jää tuleeko äitiysneuvoloihin tarkemmat painonseurannat"

Teksti kopsattu osoitteesta http://www.mtv3.fi/poliklinikka/Naistentaudit.shtml/218816?Raskausaika

Pitääkö tämä paikkansa? Kokemuksia? Entä onko äidin lähtöpainolla merkitystä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kärsin rajusta pahoinvoinnista kuudenteen raskauskuukauteen asti. Tosin tämä ei haitannut koska olen ylipainoinen...

Lapset ihan normaaleja 4300 g 54 cm ja toinen 2950 g 50 cm.

Vierailija
2/5 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi painoi 4,3 kg. Olin muuten hoikka tyttö synnäriltä palatessani...=) Lapsi on kehittynyt täysin normaalisti tähän asti ainakin. On nyt 2,5v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikana se nousi 7 kiloa, eli lähinnä lapsiveden, vauvan ja istukan yms painon verran. Vauva oli lähes nelikiloinen ja edelleen täysin terve, nyt 6-vuotias

Vierailija
4/5 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran tulee lapsesta, lapsivedestä, istukasta, veren määrän lisääntymisestä ja muistaakseni 3kiloa siitä kerääntyy tulevaa imetystä varten, joten nro5:n paino nousi kuitenkin ihan terveellisissä rajoissa vaikka aika hoikka kyllä oli.

Minulla on ylipainoa vielä 20kg ja olen myös pohtinut että voisinko jatkaa tätä uutta kevyttä elämäntapaani jos tulisin raskaaksi. Paino varmaankin pysyisi aika samassa vaikka vatsa kasvaisikin. Olen kuitenkin miettinyt että lähteeköhän silloin rasvoihini kerääntyneet ympäristömyrkytkin verenkiertoni kautta vauvaan ja miten se pienen ihmisenalun kehitykseen vaikutasi? Toisaalta jos vaikka sen 9 kiloa raskauden aikana laihtuisin niin se olisi kuitenkin aika hidasta laihtumista jos se tapahtuu tasaisesti, vajaa 250g viikossa, joten ehkä ei olisi kauhean paha juttu? Ja jos vielä syö erityisen terveellisesti?

Mitä mieltä olette?

Vierailija
5/5 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laski 10 kg. Lapsi normaalikokoinen. Nyt 4 v ja + 1,5 käyrällä.