Minkä ikäinen poika saa tulla uimahallissa äidin kanssa naisten puolelle
Yh-äiti miettii milloin pitää lopettaa uimahallikäynnit. Poika on arka 8-vuotias eikä vielä halua/voi mennä yksin miesten puolelle:(
Kommentit (49)
42
Voihan poika olla vaikka 30v erityislapsi. Älä ota naisten puolelle. 11 on ok vaikka onkin jo varmaan niin kehittynyt että voi kiusaantua. 12 v pojan kivekset on sikamiehen kivekset jo kooltaan 😋.
Vierailija kirjoitti:
12-vuotiaaksi asti saa tulla naisten puolelle suurimmassa osassa uimahalleja. Meillä sama poika on tosi arka enkä todellakaan päästä sitä vanhojen irstaiden miesten silmän ruuaksi miesten puolelle! Joten tulee mun kanssa naisten puolell vaikka onkin jo 10v.
terv. toinen yh
Et kai vaan ole tosissasi? Tunnen pari poikaa, jotka ovat olleet 12-vuotiaina vartaloiltaan lähes yhtä kehittyneitä kuin täysi-ikäiset miehet! Sellaiset sitten naistenpuolelle, vai?
Niin, ja kiva sitten kuudes-/seiskaluokkalaisille tytöille kun vastakkaista sukupuolta oleva luokkakaveri näkee alasti uimahallissa...
Muistan kun olin pienenä isäni ja isoveljeni kanssa uimahallissa, ja jouduin ensimmäistä kertaa yksin naisten puolelle. Tunsin oloni orvoksi ja hylätyksi :( Ja stressasin että osaanko avata sen kaapin ja saanko sen lukkoon yms.
Vierailija kirjoitti:
joopajoo1 kirjoitti:
Meillä juuri 7v täyttävä poika, eikä yksin kyllä selviä miesten puolella. Siirtymätilanteet on todella haastavia tutuissakin olosuhteissa ja normaalirutiineissa. En edes yllättyisi, jos yksinään ollessaan menisi ajatukset sekaisin ja lähtisi ulos ja kotia etsimään. Toiset taas voivat hyvinkin jättää tuon ikäisen yksin kotiin kauppareissun ajaksi. Lapsetkin on yksilöitä.
Ihan kauppareissun ajaksi jotkut uskaltavat kouluikäisen jättää yksin. Jopas on kehittyneitä poikia :D
Tämä ylisuojelu on saavuttanut sellaiset sfäärit, ettei enää ymmärrys riitä... Lähtee kotia etsimään uimahallilta? Vaikka on selvää, että mennään altaalle?
Voi pyhä Sylvi! Hyvät hyssykät sentään! Ja muita sopivia sanontoja!
Kyllä, vaikka on selvää, että altaalle ollaan menossa. Jos ei sekoile, niin vaatteiden riisumisessa, suihkussa ja altaalle tulossa saattaa kestää puoli tuntia, joka ei ole vielä edes pitkä aika, normaaliin iltasuihkurutiiniin verrattuna. Kyllä,käymme terapiassa ongelmien takia,jotta asiat joskus helpottuisivat. Siinä ei sinun pyhät sylvit paljon auta, ettei asiat toisilla suju siten kuten esimerkiksi sinä kuvittelet, että ne kaikilla sujuu ihan tuosta noin vain.
Huolestuttaa päästää yksin miesten puolelle. Koska hulluja riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ikuisuuskysymys!
Sanoisin, että alle kouluikäinen voi tulla. Jos noin arka tapaus, niin sitten joku tuttavamies vie uimaan. Tai vaihdatte harrastusta.
Ei minua henk.kohta haittaa vähän isompikin poika, mutta samanikäisiä tyttöjä voi haitata. Eihän kukaan kouluikäistä tyttöäkään vie miesten puolelle.
Miksi tämä ongelma koskee aina vain poikia? Tytöt ilmeisesti itsenäisempiä tuossa iässä?
Kukaan isä ei koskaan vie tytärtään miesten puolelle, minkään ikäisenä. Siellä on vain isien kanssa poikalapsia. Yh-isät, joilla tyttöjä eivät käy uimahallissa. Tyttölapsi alasti minkä iläisenä vaan ja vieraat miehet on paljon selvempi uhka kuin alastomat pikkupojat ja kiltit tädit.
Meillä mies kävi kyllä tytön kanssa miesten puolella, kun syntyi poikavauva. Ilmoitin, että molempia en ota samalle puolelle, valitse itse kumman peset ja puet. Samoin kävi meillä pidettävissä saunailloissa välillä miesten vuorolla pika pesuilla, että riitti kädet ja aika kaikille. Nyt poika 1,5 v ja menee isänsä kanssa miesten puolelle ja 3 v tulee naisten puolelle äidin kanssa. Jos joku pervo mies nyt sai materiaalia tyttärestäni, niin sitten sai. Tyttäreni ei kuitenkaan saanut traumoja, kukaan ei koskenut tms.
Alkuperäiseen kysymykseen, ei kouluikäistä enää. Ikävää sekä pojalle, että mahdollisille saman ikäisille tytöille. Menee hän ne koulussakin jossain kohtaa uimaan, jolloin opet vahtii? Eikö muka 8 vuotiaana mennä enää uimahallin koulun kanssa? Sen jälkeen luulisi muistavan mitä on missäkin ja tulla altaalle itse.
Mitä mä äsken luin...kyllä on ihmislapset avuttomia, odottaa viiskymppiseksi jos ei ennemmin ninnipetteri suoriudu noinkin vaativasta tehtävästä....
Ei todellakaan saa tulla!