Minkä ikäinen poika saa tulla uimahallissa äidin kanssa naisten puolelle
Yh-äiti miettii milloin pitää lopettaa uimahallikäynnit. Poika on arka 8-vuotias eikä vielä halua/voi mennä yksin miesten puolelle:(
Kommentit (49)
Sellaiset 16-24v pojat tulee ihan yksinkin.
12-vuotiaaksi asti saa tulla naisten puolelle suurimmassa osassa uimahalleja. Meillä sama poika on tosi arka enkä todellakaan päästä sitä vanhojen irstaiden miesten silmän ruuaksi miesten puolelle! Joten tulee mun kanssa naisten puolell vaikka onkin jo 10v.
terv. toinen yh
Ei kahdeksan vuotiasta naisten puolelle. Kiitos
T: 8- vuotiaan tytön äiti
Hallien ja kylpylöiden järjestyssäännöistä löytyy paikan omat säännöt mut yleensä on niin, että 7-v oman sukupuolensa pesu-ja pukutiloihin.
Yli 7v ei voi tulla Helsingissä uimahallissa, joissain kylpylöissä on 8v saakka päässyt.
Kysy perhepukuhuoneita tms. ja yritä saada joku kerta lapselle kaveri tai aikuinen mies mukaan miestenpuolelle ja kun on käynyt tämän kanssa, osaa varmaan itsekin.
t. Pojan yh ja sama haaste
Ikuisuuskysymys!
Sanoisin, että alle kouluikäinen voi tulla. Jos noin arka tapaus, niin sitten joku tuttavamies vie uimaan. Tai vaihdatte harrastusta.
Ei minua henk.kohta haittaa vähän isompikin poika, mutta samanikäisiä tyttöjä voi haitata. Eihän kukaan kouluikäistä tyttöäkään vie miesten puolelle.
Miksi tämä ongelma koskee aina vain poikia? Tytöt ilmeisesti itsenäisempiä tuossa iässä?
Vierailija kirjoitti:
12-vuotiaaksi asti saa tulla naisten puolelle suurimmassa osassa uimahalleja. Meillä sama poika on tosi arka enkä todellakaan päästä sitä vanhojen irstaiden miesten silmän ruuaksi miesten puolelle! Joten tulee mun kanssa naisten puolell vaikka onkin jo 10v.
terv. toinen yh
Eikä muuten varman tule! t. kanssauimari
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Minuakin haittaa se, kun näen miten tyttäriäni ahdistaa ikäisensä pojat uimahallin suihkuissa (kouluikäiset). Onneksi kotikaupungissani yleinen sääntö uimahalleissa on, että kouluikäiset käyttävät oman sukupuolen mukaista pesutilaa.
Alle kouluikäinen ainakin. Eikö siinä mene se rajakin, että alle 7-vuotiasta eivät valvojat päästä yksin altaille kun taas kouluikäiset saa käydä jo keskenäänkin. Pojalle kaveri mukaan uimahalliin.
Vierailija kirjoitti:
Käykö tyttösi ihan reippaasti yksin uimahallin pukuhuoneessa, jos on vaikka isänsä kanssa uimassa?
(Tässäkin toki eroja lapsen tempperamentissa ja kuinka usein yleensäkin käynyt uimahallissa jne)
Vierailija kirjoitti:
Ikuisuuskysymys!
Miksi tämä ongelma koskee aina vain poikia? Tytöt ilmeisesti itsenäisempiä tuossa iässä?
Tai äidit ahkerampia viemään sinne uimahallille?
Miten nää pojat on vielä kouluikäisenäkin näin avuttomia, etteivät ilman äitiä pärjää pukuhuoneessa ja suihkussa? Näitä äitien passaamalla pilaamia poikia/ miehiä maailma on pullollaan. Tytöt kyllä osaavat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: 8- vuotiaan tytön äitiKäykö tyttösi ihan reippaasti yksin uimahallin pukuhuoneessa, jos on vaikka isänsä kanssa uimassa?
(Tässäkin toki eroja lapsen tempperamentissa ja kuinka usein yleensäkin käynyt uimahallissa jne)
En ole tämän kommentin kirjoittaja, mutta todellakin 8-vuotias tyttäreni menee itse naisten puolelle.
Miten te oikein kasvatatte lapsenne, jos ei osaa itse riisutua, käydä suihkussa ja pukea uimapukua aivan itse? Meillä jo viisivuotias osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikuisuuskysymys!
Tai äidit ahkerampia viemään sinne uimahallille?
Ei taida olla montaa isää, joka hoitaisi yksin lastaan. Siis ilman että äitikin tapaa lasta säännönmukaisesti. Sen sijaan on valitettavasti enemmän äitejä, jotka hoitavat kasvatusvastuun aikalailla yksin ja silloin ongelma ilmenee vain poikien kohdalla, tytöt pääsevät äitinsä kanssa sinne samaan pukuhuoneeseen.
Oho:( kiitos perhepukuhuonevinkistä! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: 8- vuotiaan tytön äitiKäykö tyttösi ihan reippaasti yksin uimahallin pukuhuoneessa, jos on vaikka isänsä kanssa uimassa?
En ole tämän kommentin kirjoittaja, mutta todellakin 8-vuotias tyttäreni menee itse naisten puolelle.
Miten te oikein kasvatatte lapsenne, jos ei osaa itse riisutua, käydä suihkussa ja pukea uimapukua aivan itse? Meillä jo viisivuotias osaa.
Olette siis käyneet säännönmukaisesti uimahallissa. Jos joku muu ei ole, niin sekavat isot tilat hämmentävät yksinäistä lasta (missä kaappi, miten se avataan ja lukitaan, mistä pääsee suihkuihin ja itse altaille). Kyllä ne vaatteet osataan riisua ja pukea ja suihkussa käydä.
On reipas tapaus ja uskaltaa käydä yksin. Käymme kuitenkin lähes aina perheenä. Tykkään itse vesijuoksusta, joten hallilla tulee käytyä.
8- vuotiaan tytön äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette siis käyneet säännönmukaisesti uimahallissa. Jos joku muu ei ole, niin sekavat isot tilat hämmentävät yksinäistä lasta (missä kaappi, miten se avataan ja lukitaan, mistä pääsee suihkuihin ja itse altaille). Kyllä ne vaatteet osataan riisua ja pukea ja suihkussa käydä.
Kai se poika kuitenkin jo puhua osaa? Tuskin ne kaapit siellä miesten puolella on kovinkaan paljon mutkikkaampia käyttää kuin naisten puolella? Poika opettelee vaikka ensimmäiset 6 v naisten puolella ja sitten reippaasti miesten sekaan ja kysymällä selviää.
Tampereella 7-v on ikäraja vaikka kerran Tesoman uimahallissa oli 165 ja 140 senttiset pojat mummonsa kanssa naisten puolella. Tuskin ainakaan molemmat olivat 7-v tai alle... Hassua tuossa on vielä, että Tesomalla on yhteisiä pukukoppeja joista vain mennään naisten tai miesten puolelle suihkuun. Pojat olisivat yhdessä voineet nopeasti käydä suihkussa miesten puolella, mummo olisi voinut auttaa tarvittaessa pukemisessa LOL Tesomalla on myös perhehuone saatavilla!
Alle mopoikäinen.