Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Pikkujalkainen

Juu eli kävi niin hassu juttu että jalka on pienentynyt 35-36 koosta 33-34kokoon. Syytä en tiedä. Jalat on lisäksi hyvin kapeat. Korkkareita kaipaisin. Mistähän näitä vois ostaa / tilata? Onko kokemusta kellään paikoista?
Lasten puolella ei oikein ole korkkareita. Eikä haluta ostaakkaan näin melkein 30 kymppisenä lasten kenkiä.

• ylös 0
  • alas 2

Kommentit (14)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Miten voi pienentyä noin paljon? Toihan on lapsen jalan koko. Ootko muuten pienikokoinen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten voi pienentyä noin paljon? Toihan on lapsen jalan koko. Ootko muuten pienikokoinen?

Jaa tämä nousi tänne keskusteluun no,
En tiedä miten näin kävi.
Ihan normaali 160cm nainen.
Ap

Vierailija

No mulla on "pienetynyt" jalka ihan niin, että kengänkoot ovat n. 15-20 vuodessa suurentuneet. Olen nyt 30-vuotias, mutta minulla oli nykyisen kokoinen jalka jo 12-vuotiaana. Silloin käytin koon 36-37 kenkiä. Nykyään merkistä riippuen kokoni on 35-36 ja joissain merkeissä jopa 35 on liian iso. Ja koon 35 kenkiä tilataan kauppoihin tosi vähän, ne myydään nopeasti, niitä on vaikeaa löytää.

Miksi en osta lastenosastolta? Koska siellä ei ole paljoakaan aikuista naista miellyttäviä malleja. Laadukkaita lastenkenkiä on vaikeaa löytää ja esim. saappaissa mittasuhteet ovat väärät, koska kyllä aikuisen naisen treenattu pohjelihas on suurempi kuin 10-vuotiaalla eikä se silloin mahdu 10-vuotiaalle suunnitellun saappaan varteen. Tanssitarvikeliikkeistä olen ostanut kyllä urheiluun hyviä kenkiä, mutta läheskään kaikkia tanssikenkiä, esim. aikuiseen makuun sopivia lattarikenkiä, joissa olisi kunnolla korkoa, ei tehdä lastenkooissa. Lisäksi monet pienet tanssikengät ovat satiinisia ja matalakorkoisia. Itse suosin mieluummin korkeampaa korkoa ja muita materiaaleja.

Usein kuulen sanottavan myös, että koska olen niin lyhyt (hieman alle 150 cm), voin ostaa vaatteet halvemmalla lastenosastolta. Mutta kun en voi. Minulla on aikuisen naisen muodot, jotka eivät sovi lastenvaatteisiin. Eikä lastenosastolla myydä juuri mitään, mikä sopisi aikuisen naisen tyyliin. Joskus, kun olen kiertänyt lastenvaateosastoa etsien muka itselleni jotain, minulle on tullut tunne, että olen ennemminkin naamiaiskaupassa.

Eikä minusta ylipäätään ole mitenkään aiheellista ihmetellä minun, ap:n tai kenenkään ihmisen kengänkoon suuruutta tai pienuutta. Jokaisella kun on omassa vartalossaan ihan omanlaisensa mittasuhteet. Osalla meistä on standardia pienempi jalka, osalla standardia pidemmät sääret.

Vierailija

Oma jalkani on kokoa 32. Korkkareita ole tilannut Shoes of Preysta ja Pretty small shoesista.

Vierailija

Korkkarit on naisella tosi sexikkäät jalassa siinä miehen silmä lepää ah jo alkaakin taas tehdä mieli ;) M49

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat