Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mulla voi olla näin iso raskausvatsa jo nyt!?!

Vierailija
27.01.2016 |

Laskettu aika 3. elokuuta ja kaikki kyselee jo nyt, että milloin jään äitiyslomalle. Töissä huomattiin jo ennen joulua, että olen raskaana, vaikkei minun pitänyt kertoa vielä kuukausiin mitään. Olin silloin viikolla 9.

Odotan kolmatta lasta ja ultrassa on tarkistettu, että siellä on vain yksi sikiö. Neuvolassa sanottiin, että monilla seuraavat raskaudet näkyvät jo varhain, kun vatsanpeitteet on jo kerran venyneet.

Tänään RV 13, tasan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla samaa?

Vierailija
2/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no höpsistä, pöpsistä... 

Ei voi näkyä vielä, puhumattakaan viikolla 9. Viestität muulla olemuksellasi ja ehkä puheillasikin raskaudesta, siksi arvailut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko, että viikolla 13 sikiö on pavun kokoinen. Muu systeemi on korkeintaan (kohtu, istukka ym. ) ehkä kananmunan kokoinen. 

Eli olet vain syönyt kuin sika, jos vatsa on kasvanut ulkopuolistenkin mielestä. 

Vierailija
4/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on vatsa täynnä suklaata ja pieruja :)

Vierailija
5/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no höpsistä, pöpsistä... 

Ei voi näkyä vielä, puhumattakaan viikolla 9. Viestität muulla olemuksellasi ja ehkä puheillasikin raskaudesta, siksi arvailut. 

Ei kukaan arvaillut, vaan suoraan kysyi. 

Maha on niin turvonnut, että laitoin äitiyshousut jalkaan jo 8. viikolla.

En ole syönyt, päinvastoin, oksennan kaiken ulos. Olen laihtunut kilon.

Pituus 169cm, paino ennen raskautta 62kg, nyt 61kg.

ap

Vierailija
6/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko, että viikolla 13 sikiö on pavun kokoinen. Muu systeemi on korkeintaan (kohtu, istukka ym. ) ehkä kananmunan kokoinen. 

Eli olet vain syönyt kuin sika, jos vatsa on kasvanut ulkopuolistenkin mielestä. 

Siksi kysyinkin, onko jollain muulla ollut tällaista.

En ole syönyt kuin sika, vatsa on vain turvonnut ihan järjettömiin mittoihin.

ap

Vierailija
7/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin laskettu laskettu aika? Oikeasti raskaus pidemmällä?

Sittenkin kaksoset, toinen ei vain näkynyt?

Nesteen kertyminen? Selvitä syyt.

Vierailija
8/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin noin vain on, näin kerran vanhaa luokkakaveria kaupungilla ja luulin olevan viimeisillään.. viikko 15 menossa ! Ja hänelläkin oli vain yksi vauva, kaikki kuulemma kyselivät kaksosista.. hoikka nainen ja valtava pallo edessä :O !

Vierailija
9/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla ei kannata oottaa juurikaan tuon tasokkaampia vastauksia kuin yllä, valitettavasti :D ihan hyvin voi massa olla toisessa raskaudessa iso, mulla rv 15 menossa ja selkee vauva masu jo, ja oon hoikka ja kärsinyt pahasta pahoinvoinnista. Mukavaa odotusta ja nautihan vauvamassustasi :D

Vierailija
10/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikiö on viikolla 13 n. 7cm kokoinen. Aika iso papu?

Vierailija
11/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ensimmäinen raskaus alkoi näkyä joskus viikolla 11-13 niin, että jouduin hankkimaan tukialushousuja kun en halunnut kaikille paljastaa. Viikolla 26 vatsa oli jo tosi iso, enkä meinannut päästä esim. lentokoneeseen.  Viikollla 29 kaikki luulivat, että olen viimeisilläni. Loppuraskaudesta sain hirveästi kommentteja "ihanasta" ja "valtavasta" vatsasta. 

Olen itse 160 cm ja normaalipainoinen. Paino nousi 13 kg raskausaikana ja synnytin ison pojan 4,8 kg, 55 cm. Poika oli kaikissa ultrissa jo normia isompi vaikka tiesin tarkan hedelmöittymisajankohdan, eli oli vain perinyt vartensa kauempaa suvusta. Edelleen on iso ikäisekseen.

Vierailija
12/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha :)

Mulla on kans aika pötsi ja heinäkuun lopussa la.. Lapsi nro kolme ja olen järkeillyt, että keho "muistaa" tai on kudokset löysät jo valmiiksi.

Olen kans hoikka ja eilen viimeksi paukutin pumppitunnilla tangolla mahaa vahingossa monet kerrat.

Selvä raskausmaha mullakin on, ei mitään löllöä, esikoisesta oli puolenvälin jälkeen saman kokoinen.

Vierailija
13/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa?

Vierailija
14/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

♡ kirjoitti:

Tällä palstalla ei kannata oottaa juurikaan tuon tasokkaampia vastauksia kuin yllä, valitettavasti :D ihan hyvin voi massa olla toisessa raskaudessa iso, mulla rv 15 menossa ja selkee vauva masu jo, ja oon hoikka ja kärsinyt pahasta pahoinvoinnista. Mukavaa odotusta ja nautihan vauvamassustasi :D

Tasokas vastaus sisältää toki "vauva masu" -juttuja?

Vierailija
15/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli raskauksien välillä vain 1,5v ja toinen vatsa oli paljon nopeammin suuri kuin eka. Varmasti just ihon ja lihasten venymisen vuoksi. Eka alkoi näkymään kunnolla vasta joskus viimesellä kolmanneksella, toinen oli isohko jo puolivälissä. Toinen vauva oli kyllä poika ja puoli kiloa painavampi kuin esikoistytär.

Lapsivesi voi myös paisuttaa vatsaa, esim diabeetikoille vettä voi muodostua suuria määriä. Siskollani vettä otettiin punktiolla pois usean kerran loppuraskaudessa, tosin hän ja lapsi sairastivat harvinaista lihas-/aivosairautta, joka koitui vauvalle tappavaksi syntymän jälkeen. Ajoissa tehdyt tutkimukset olisivat olleet tarpeen...

Vierailija
16/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit tekee. Huomattu on. Mulla se pömpötys laantui hieman viikon 12 jälkeen viimeisestä (viidennestä) raskaudesta.

Vierailija
17/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sikiö on viikolla 13 n. 7cm kokoinen. Aika iso papu?

Kuin vetäisi yhden sämpylän napaansa. Kovasti näkyy ulospäin? 

Normaali raskaus näkyy ulkopuolisille vasta kuudennella kuulla. Ellei sitten ole turvottanut itseään äitiyshaaveissaan uudella "kahden edestä mättöä" -ruokavaliolla. 

Vierailija
18/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse näytän raskaana omevalta silloinkin kun on kuukautiset ja todellakin vatsani pompsahti heti pyöreäksi palloksi kjn tulin raskaaksi.

Tilanne on kuitenkin tasoittunut sillain ettei vatsa ole juuri kasvanut sen jälkeen vaikka viikkoja 21.

Läskiäkin on vatsan päälle vähän kertynyt, mutta suurin osa ahteriin.

Nyt alkaa vauva keräämään painoa joten vatsakin alkaa kasvamaan.

Eikä rv 13 vauva ole pavun kokoinen vaan n. 10cm pitkä

Vierailija
19/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eräällä ystävällä on jo nyt rv 27 samanlainen vatsa kuin ekasta lapsesta aivan viimeisillään.

Aika pitkään jo näkynyt hyvin. Rv 12 oli jo ihan selvä maha, kaksosepäilyn takia kävi uudelleen ultrassa ja vatsan koosta päätellen kaikki oli aivan varmoja, että kaksoset siellä on, mutta eipäs vain ollutkaan

Vierailija
20/26 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

♡ kirjoitti:

Tasokas vastaus sisältää toki "vauva masu" -juttuja?

Nimen omaan, voi ristus näitä vauva masuja ja muita pikku syöpöttelijöitä, joita syötättää ja jotka sylittelevät lastansa, joka joutui hampilaan. Mamman alapäässä on vikaa ja kysytään palstalla, mikähän mun pimpissä tai pissapyllyssä on ? Siis eikö aikuiset ihmiset voi puhua normaalisti ??!!

Ap:lle, itse selvittäisin sikiön kokoa viikkoihin / lapsiveden määrää. Sikiön rakenteita tarkemmi, kun pystyy tutkimaan. Jos kaikki kunnossa´, niin sehän on hienoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi