Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä teidän sisäkissat ovat kuolleet?

Vierailija
27.01.2016 |

Minulla on kaksi noin kymmenvuotiasta kissaa, ja olen jotenkin jo väsynyt niihin, jos olen rehellinen. Nytkin toinen pyörii tuossa pöydällä, änkeää tietokoneen päälle, esittelee pyllyään ja tärisyttää häntää.

Toisella oli virtsatietulehdus, pissi matoille, joita on vaikea pestä, ison olohuoneen maton vein roskiin. En uskalla ostaa kalliita mattoja.

Näistä kissoista lähtee mielettömästi karvaa, ja viimeiset kymmenen vuotta on ollut epätoivoista taistelua kissankarvaa vastaan. Mustat vaatteet ovat kissankarvassa, nyt lakanakin, kun änkeävät joka paikkaan. Iltaisin ne hyppivät vuoron perään päälle, kun pötköttelen sohvassa.

Olen rakastanut näitä kissoja, mutta nyt kun asun yksin lasten lähdettyä, en näe noilla kissoilla enää mitään funktiota. Minulla on lapsesta lähtien ollut lähes aina kissa, olen ollut todella kissaihminen, mutta tällaista karvaongelmaakaakaan ei ennen ollut, nämä ovat poikkeus.

Eli, kertokaa, minkä ikäisinä ja mihin ja miten teidän kissanne ovat kuolleet? Älkää laittako kommentteja, että tuollaisella ihmisellä ei saa olla eläimiä, olet kauhea ihminen jne. Kyllä minä niitä rakastankin, enkä aio antaa niitä toiseen kotiin, pidän ne tietenkin loppuun asti, mutta en myöskään aio lähteä mihinkään "tehohoitoihin", jos niille tulee terveysongelmia.

Niin, kertokaa tosiaan, minkä ikäisinä ja mihin teidän kissat kuolivat.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat hyvin elää vielä toiset kymmenen vuotta. Hoida kissat loppuun asti kunnialla ja sitten älä ota enää kissoja tai muitakaan elukoita. 

Vierailija
2/19 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt 18,5-vuotias sisäkissa. Sillä on munuaisten vajaatoiminta, joten se ei luultavasti elä enää kovin kauan. Pirteä se kyllä vielä on, ja välillä hirveä hermosaha, mutta rakas silti. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

18- ja 17- vuotiaina kuolivat. Toinen munuaisten vajaatoimintaan, toinen vaan laihtui ja heikkeni eikä koskaan selvinnyt miksi. Olivat maatiaiskissoja.

Vierailija
4/19 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

21-vuotiaaksi eli mun kisu.

Vierailija
5/19 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, 18 ja 22. Viimeisen jälkeen emme hankkineet uutta. Ainainen riesa hoitajien tai hoitopaikan etsinnässä kun matkustelemme paljon.

Vierailija
6/19 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-20 vuotta on normaali elinikä sisäkissalle.

Vierailija
7/19 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 (synnynnäinen sydänvika) ja 16 (vein piikille kun oli niin heikkona jo) vuotiaina kuolivat entiset, ja mun nykyiset kissat on 12 ja 15.

Vierailija
8/19 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

21-vuotiaaksi eli mun kisu.

Unohtui mainita että sairastui aivokasvaimeen. :(

Vierailija
9/19 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v. ja toisen tarkkaa ikää en tiedä, kun oli löytökissa. Meillä oli lähes 10 vuotta mutta aikuisena se saatiin. Nyt on kaksi 5 vuotiasta rakasta ipanaa. Elämä on ankeaa ilman kissoja ♡

Vierailija
10/19 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen 17-vuotiaana munuaisten vajaatoimintaan. Tämän sisarus täyttää kohta 19.

Vierailija
11/19 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ne änkeää pöydälle, hakee huomiota ja tärisyttää häntää, koska olet niiden rakas mamma. Ei siitä pääse mihinkään. Ehkä niilläkin on tylsää kun ei ole enää montaa ihmistä silittämässä ja huomioimassa. Ihmettelen kyllä miksi tunteesi on ärtynyt, jos olet aiemmin ollut kissaihminen. Ehkä oot vähän masenutnut tai alakuloinen kun oot jäänyt itseksesi? Tuli nyt vaan mieleen, että silloin monesti ihan kaikki ärsyttää. Kissat elää usein lähes 20-vksi, ainakin kaikki tuttujen kissat ovat olleet oikeita grande old lady ja sir- tyyppejä. Toivottavasti kissat saavat tosiaan kumminkin elää tutussa kodissa päiviensä loppuun asti.  

Vierailija
12/19 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattavat elää pitkäänkin.  Jos karvaa lähtee paljon, voisiko ruokavaliolla  olla osuutta asiaan, joku puutos? Näköjään yleinen tuo munuaisten vajaatoiminta, miten ilmeni kissalla?

Vierailija
13/19 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun elämälläskin ap on niin paljon funktiota että en lähtis elvyttää jos sattuisit jäämään vaikka auton alle

Vierailija
14/19 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kuoli maksasairauteen 13v:nä, toinen oli yli 16v. Anopin kissa kuoli vanhuuteen 19v:nä

Vierailija
15/19 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun elämälläskin ap on niin paljon funktiota että en lähtis elvyttää jos sattuisit jäämään vaikka auton alle

Kai sentään adoptoit ap:n orvot kissaraukat?

Vierailija
16/19 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin oli kuollessaan 16 ja vanhin kissani on nyt 20. Nuorimmaiseni ovat nyt 5 kuukautta vanhat sisarukset ja toivottavasti elävät vielä pitkään.

Vierailija
17/19 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

16- ja 21-vuotiaina.

Vierailija
18/19 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ne änkeää pöydälle, hakee huomiota ja tärisyttää häntää, koska olet niiden rakas mamma. Ei siitä pääse mihinkään. Ehkä niilläkin on tylsää kun ei ole enää montaa ihmistä silittämässä ja huomioimassa. Ihmettelen kyllä miksi tunteesi on ärtynyt, jos olet aiemmin ollut kissaihminen. Ehkä oot vähän masenutnut tai alakuloinen kun oot jäänyt itseksesi? Tuli nyt vaan mieleen, että silloin monesti ihan kaikki ärsyttää. Kissat elää usein lähes 20-vksi, ainakin kaikki tuttujen kissat ovat olleet oikeita grande old lady ja sir- tyyppejä. Toivottavasti kissat saavat tosiaan kumminkin elää tutussa kodissa päiviensä loppuun asti.  

Saavat varmasti elää tutussa kodissa, en ikinä antaisi niitä kenellekään muulle. Tässä välissä silittelin toista, juttelin niille ja tyytyväisiä ne ovat. En ikinä kaltoinkohtelisi niitä. Ja toinen niistä voittaisi varmasti kissojen missikisat, on se niin kaunis. 

Olen vaan väsynyt tähän kissankarvaan, kuseskelun pelkoon ja valkoiselle matolle oksenteluun. 

Onneksi nuo kissat eivät tiedä, mitä ajattelen niistä salaa!

Vierailija
19/19 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kissapoika kuoli kaksi viikkoa ennen kun täytti 3 :( oli toiminut siitoskissana, joten meni ruumiinavaukseen, jossa todettiin synnynnäinen (erittäin harvinainen) sydänvika. Toinen on nyt 6 vuotta ja tuon menehtyneen jälkeen otettu täytti juuri vuoden, toivottavasti pitkään molemmat :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan