Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mua luopumaan ajatuksesta että ottaisin kissan

Vierailija
26.01.2016 |

Eli siis haaveilen rotukissasta. Ja olisin valmis rakastamaan sitä. Haluaisin kissan lähinnä vain koska olen yksinäinen... Eli siis ei mikään oikea ja järkevä syy ottaa. Sen lisäksi asun yksiössä ja kesällä asunto on tosi kuuma. Mulla on lasitettu parveke. Ja siis oon lyhytpinnainen eli kissa ei saa tuhota mitään. Mulla oli kani, johon meni hermot kun se tuhosi vapaana ollessaan ja häkissä öisin vain metelöi... Eli taas yksi syy lisää miksi mun ei kannata eläintä ottaa. Enkä tiiä jaksaisinko ees siivota sitä kissanlootaa ainakaan joka päivä. Ja voi olla jos se kissa raapii, puree tms ni huitasen tai heitän sitä jollain. Eli sanokaa etten nyt vaan ota mitään elukkaa!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa elää usein yli 15-vuotiaaksi ja vaatii huolenpitoa joka päivä. Se rajoittaa omistajansa matkustelua ja muutakin elämää, eli on hyvin vaativa ja pitkä sitoumus. Älä todellakaan ota kissaa.

Vierailija
2/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota kissaa tai muutakaan eläintä ja harkitse vakavasti jotain apua tuohon aggressiivisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se repii sohvan ja tapetit ja hiekkalaatikko löyhkää kuumassa kämpässä. Älä ota!

Vierailija
4/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kissa jotain tuhoa aiheuttaa kuitenkin. Herkästi raapii niitä huonekaluja, vaikka olisi raapimapuukin, ja oksentaa matolle. Ja vähintään on joka paikka sitten kissankarvassa. Jos et siivoa hiekkalaatikkoa päivittäin niin luultavasti etsii siistimmän paikan tarpeiden tekoon esim. sängystäsi (ja siitä saat syyttää ihan itseäsi vain). Ja sitten kissa rajoittaa menemistäsi aika lailla, kun et voi noin vain jättää sitä yksin pitkäksi aikaa. Jos et pärjännyt kanin kanssa, et pärjää kissankaan. Joten koetapa nyt hankkia kavereita ihan ihmisistä vain!

Vierailija
5/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, et todellakaan voi ottaa kissa, jos et kestä sitä, että huonekaluja ja muita esineitä saattaa tuhoutua, kissa saattaa pitää sinua hereillä öisin, kusta kengillesi, raapia nilkkasi ja ranteesi verille tms. Ja ETENKIN, jos tiedät jo valmiiksi, että huitaiset tai heität kissaa jollain jos se tekee jotain mielestäsi väärää, niin ET OTA MITÄÄN ELÄINTÄ KÄMPPÄÄSI. Et tasan mitään. Hanki joku virtuaalilemmikki seuraksi.

Vierailija
6/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat ei kuulu kerrostaloon. Vähän sama kuin lapsi syntyisi vanhainkotiin ja eläisi koko ikänsä siellä.

Vierailija
7/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kun lukee niin on vaikea ymmärtää miksi kukaan haluaa kissaa! :D

Vierailija
8/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiitos just tommosia kommentteja kaipailin! Tajuan kyllä itsekin etten voi mitään lemmikkiä ottaa. Kanikin sai silloin kuunnella rähjäämistä ja jälkeenpäin hävetti ja ällötti oma käytös. Pyytelin jopa kanilta anteeksi xD Luenpas tätä ketjua kun taas haaveilen kisupallerosta. Ap

Vierailija
9/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile sitä kissaa, nakkaa parvekkeelta jos ei miellytä :)

Vierailija
10/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin kyylämummo huomaisi kyllä jos kissa "vahingossa" putoaisi parvekkeelta. Ap

Vierailija
11/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat kissan koska olet yksinäinen, muista että kissasta huolehtiminen voi estää sinua hankkimasta uusia ihmistuttavuuksia. Eli et voi vapaasti olla pois kotoa niin kauan kuin huvittaa, koska kissa pitää ruokkia ja sen kanssa pitää seurustella. 

Aloita mieluummin jokin ryhmässä tehtävä harrastus, jos ongelmasi on yksinäisyys.

Vierailija
12/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juuri tällä hetkellä 5kk kissa joka kirjaimellisesti kiipee seinälle, kiusaa meidän vanhaa kissaa ja koiraa. Kissan paska haisee vaikka tyhjensin laatikon vasta 2 pvää sitten. Terottaa kynsiä tapettiin ja nojatuoliin, ei raapimispuuhun.

Ootan että kuukausi kuluisi nopeasti että voisin leikkauttaa sen ja sitten se pääsee ulos purkamaan energiaa. (narttu,asutaan maalla korvessa,voi pitää vapaana)

Nyt se istuu pöydällä ja kiipee verhoihin.... Mä en jaksa juosta suihkepullon kanssa sen perässä kokoajan.

Mieti. Haluutko tätä????

Vierailija
13/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä juuri tällä hetkellä 5kk kissa joka kirjaimellisesti kiipee seinälle, kiusaa meidän vanhaa kissaa ja koiraa. Kissan paska haisee vaikka tyhjensin laatikon vasta 2 pvää sitten. Terottaa kynsiä tapettiin ja nojatuoliin, ei raapimispuuhun.

Ootan että kuukausi kuluisi nopeasti että voisin leikkauttaa sen ja sitten se pääsee ulos purkamaan energiaa. (narttu,asutaan maalla korvessa,voi pitää vapaana)

Nyt se istuu pöydällä ja kiipee verhoihin.... Mä en jaksa juosta suihkepullon kanssa sen perässä kokoajan.

Mieti. Haluutko tätä????

Kyllä ne paskat kannattaa puhdistaa sieltä laatikosta ihan päivittäin...

Vierailija
14/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pehmolelu!

Mulla on pehmistiikeri. Tuossa se nököttää kilttinä. Ei tartte ruokaa, ei hiekkalaatikkoa, ei revi mitään. Tosin mulla oli myös pehmolelupupu, ja se on kyllä mystisesti hävinnyt jonnekin...

Vierailija
15/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys on kyllä kelju vaiva :( Mut ei älä mitään elävää oliota luoksesi asumaan osta. Kuten muut neuvoi hanki vaikka uusi harrastus. Ps. Kissat on ällöjä ja saastasia elukoita. Inhoan niitä ylikaiken... Miksi ihmeessä edes haluat juuri kissan?

Vierailija
16/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useampi kissa.

Ja jos olet tarkka tavaroistasi, niin kissaa ei pidä ottaa.

Vaikka meillä kissat on aika kuuliaisia, eikä ihan kaikkea tuhoa, niin kyllä niitä kynsiä silti näytetään välillä vääriin paikkoihin ja kissan kysimisestä jää helposti jälki. (myös vaatteisiin)

Joka paikka on karvoissa, vaikka imuroisi lakkaamatta.

Mustia vaatteita ei kannata edes yrittää pitää, jos et halua näyttää siltä, että itselläsi olisi turkki päällä. Ne karvat takertuu tiukkaan ja yksien mustien housujen puhdistus vie sellaisen raivostuttavan teippirullan melkein kokonaan. Ja kun saat sen tehtyä, niin huomaat, että housut on imeneet kaksi kertaa enemmän karvaa jo itseensä.

Kissanlaatikko haisee todella, jos sitä ei siivoa päivittäin. Ammoniakki ja paska. Kissanhiekka myös leviää, kuten karva, ja hiekkalaatikon (vaikka ostaisit sitten ihan minkälaisen tahansa hifilaatikon jossa on portaat itse hiekkaastiaan..ei toimi) edusta ja monta metriä joka suuntaan on hiekoitettu hyvin.

Kissat ei opi kuten koirat, oppivat kyllä sääntöjä, mutta kun käännät selkäsi se kissa makaakin keittiönpöydällä,vaikka tietäisi, ettei siihen ole asiaa.

Kun kissa oksentaa, niin kissa oksentaa n.99% todennäköisyydellä kaikista vaikeimmin puhdistettavalle matolle/pinalle. Ihan joka kerta.

Jos kissa tulee kipeäksi, ja pissailee ohi laatikon, niin kissa pissaa kaikki pehmeät materiaalit. Sänky, lattialle tippunut vaate, pyyhe, likapyykkikori, kengät jne. Kun joku asia on pissitty, niin se on yleisemmin sen esineen loppu. Kissankusenhaju on äärimmäisen vaikea poistaa. Kissa ei yleensä pissa ohi laatikon syyttä, joten ohikuseskelusta ei voi kissalle raivostua.

Kun raivoat kissalle, kissa ei välttämättä sitä anteeksi anna. Kissa tuntee arvonsa, ja saat lemmikin, joka kyräilee piilossa, eikä halua olla kanssasi.

Minä rakastan kissoja, ja olen valmis kestämään myös negatiiviset puolet. Olen todella kärsivällinen ihminen.

Sinä itse tiedät, ettei kissa ole oikea lemmikki sinulle.

Pehmolelu on helppo lemmikki. Ja suosittelen yksinäisyyteen etsimään ihmiskavereita.

Vierailija
17/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoista ei ikinä tiedä millaisen yksilön saa. Jotkut kissat ei tuhoa mitään. Jotkut kissat tuhoaa kaiken ja kusee leikattuinakin joka nurkan. Älä ota riskiä.

Vierailija
18/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele, että saat sairauskohtauksen ja kuolet. Kissa joutuu syömään sinut, kun kukaan ei ole hoitamassa muutamaan viikkoon. Ajattele niitä Iltalehden ja Vauva -lehden otsikoita ja revittelyä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi