Alkoholin sietämiskyvyn ja veren alkoholipitoisuuden yhteys?
Ehkä tyhmä kysymys, mutta kysyn silti.
Taustatietona voin sanoa, että juon käytännössä lasin skumppaa vuodessa työkuvioiden yhteydessä, joten alkoholinsietokykyni on varmaan huonompi kun ekaa kertaa juovalla esiteinillä. Olen isokokoinen nainen, yli 100kg. Tuosta yhdestäkin lasista tulee usein päästä kevyt olo, ei kuitenkaan lähellekään humala. Usein tuon skumppalasillisen jälkeisenäkin päivänä ollut vähän "light headed"-fiilis vaikka olen illan mittaan sitten juonut muita virvoitusjuomia/vettä ja syönyt.
Nyt on tulossa eräät juhlat, joissa haluaisin ottaa esim. puolikkaan lonkeron että vähän vapautuisin (normaalisti liian tietoinen rajoistani), mutta olen menossa sinne autolla. Nukun toki yön yli ennen kuin lähden ajamaan takaisin päin, mutta voiko takaisin ajaessa olla veressä alkoholia sen verran, että saa sakot jos poliisit pysäyttää? Minun kokoisella normaalin alkoholinsietokykyisellä ei varmaan, mutta vaikuttaako nämä kaksi asiaa toiseensa mitenkään, vai riippuuko veren alkoholipitoisuus vain siitä juodusta määrästä ja juojan koosta/painosta?
Onko siis minun tuntemuksillani (eli alkoholinsietokyvyllä) mitään yhteyttä varsinaiseen veren alkoholipitoisuuteen? Voiko alkoholipitoisuus veressä nousta jos on huono viinansietokyky?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Puolikas lonkero illalla, seuraavana päivänä rattiin ja ihmettelet oletko ajokunnossa :D?
Ajokuntoa en epäile, mutta en halua mahdollisesti puhalluttaessa sen näkyvän kovinkaan paljoa.
- ap
Voit vailla huolta ajaa lonkeropuolikkaasi jälkeen vaikka heti, paitsi jos tunnet olosi epävarmaksi.
Maksasi polttaa tuon määrän alkoholia yhdessä tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se kuitenkin vaikuttaa mun fiiliksiin loppuillaksi? :o
- ap
Ihan sama sun veren alkoholipitoisuus on kuin kenen tahansa muun sun kokoisen. Puolikkaan lonkeron jälkeen voit heti ajaa. Kokonaisenkin jälkeen. Mä ajoin klo 14, kun olin edellisenä iltana juonut 8 annosta alkoholia ja ollut ihan selkeästi huppelissa. Poliisit pysäytti, puhalsin nollat. Ja olen 60-kiloinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se kuitenkin vaikuttaa mun fiiliksiin loppuillaksi? :o
- ap
Kun luulet, että se vaikuttaa. Vähän niin kuin lumelääkkeet.
Puolikas lonkero illalla, seuraavana päivänä rattiin ja ihmettelet oletko ajokunnossa :D?