Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi lapsi sairaana, miksi viet sisarukset hoitopaikkaan?

Vierailija
26.01.2016 |

Kun olet kuitenkin kotona sen sairaan kanssa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tehdä kotoakin töitä, se onnistuu helpommin jos on vaan se sairas lapsi kotona eikä terve kaipaamassa tekemistä.

Vierailija
2/22 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että vielä terveet sisarukset voivat viedä tartunnan myös muiden iloksi päiväkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ettei terveiden sisarusten tarvitse olla koko päivää sisällä ja jotta sairas malttaisi paremmin levätä ja vaikka ottaa torkkuja. Ja jotta sairaalle saisi tarjoilla syömiseksi herkkuja ilman että toiset mankuvat vieressä :)

Vierailija
4/22 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska itsekkyys. On kivempaa, kun koko ryhmä sairastuu meidän perheen ansiosta! Viis muista, minä minä minä!!

Vierailija
5/22 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lasten iästä, sairaudesta ja siitä, miten ylipäänsä on ollut hoidossa. Jos on monta lasta, sairastelukierre saattaa jatkua pitkään. Ensimmäiseksi sairastunut saattaa sitten joutua olemaan pitkäänkin pois hoidosta, jos sisarukset sairastelevat myöhemmin. Pientä lasta en veisi (olivat meillä muutenkin kotihoidossa), mutta se 5 tai 6-vuotias menee kyllä mielummin päiväkotiin/eskariin, kuin on viikkotolkulla kotona puolikuntoisten sisarusten kanssa. Vatsatauti tai vaikka rokot eri asia, silloin ajattelen myös mahdollisen tartuttamisen kannalta. Ja onhan se nyt ymmärrettävästi helpompaa hoitaa sitä sairasta, jos se turhautunut energiapakkaus ei ole siinä vieressä tylsistymässä. Riippuu siis minusta aina kokonaistilanteessa.

Vierailija
6/22 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pidin kotona mutta sairaan on mukavampi sairastaa kun ei ole sisaruksia villitsemässä ja ärsyttämässä. Enää yksi päiväkoti ikäinen onneksi :) Olen nyt kuukauden työttömänä ja vien silti tyttöä päikkyyn. Hän saa valita ja puolet viikosta haluaa mennä kun on kavereita ikävä.

Jos joku ihan hirveä vatsatauti olis sisaruksilla niin en silloin veisi päikkyyn kun todennäköisesti tarttuisi muihinkin sitten. Meillä vaan ei ole vatsatautia ollut oikeastaan ikinä 12 vuoteen!

Vierailija
7/22 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettoman veikkaus: siksi koska niille on varattu se paikka ja just vähän aikaa sitten hoitajat lehdessä valitti ku vanhemmat jättää lapset yhtäkkiä tuomatta ja sit on ylimitotusta sen takia

Vierailija
8/22 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska itsekkyys. On kivempaa, kun koko ryhmä sairastuu meidän perheen ansiosta! Viis muista, minä minä minä!!

Mitäs sitten kouluikäiset lapset? Pitäisikö kouluikäistenkin aina olla poissa koulusta, kun yksi sisarus kipeänä kotona?

Vierailija
9/22 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun aikoinaan oli lapsi perhepäivähoitajalla, niin jos minä tai mieheni sairastuimme eli olimme kotona sairaslomalla, niin emme myöskään vieneet lasta sitten hoitajalle. Hoitaja ei tästä tykännyt, vaan motkotti, että eihän se lapsi ole sairas! Joten sama on näissäkin tapauksissa, että kun ne muut lapset ei ole sairaita ja niille on paikka varattu, niin ei ne niin vaan terveinä ollessaan saisi olla poissa. Lisäksihän siitä joutuu kuitenkin maksamaan, oli ne siellä tai ei, myös sairaan lapsen osalta.

Vierailija
10/22 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sairas ei malta levätä, ei kuitenkaan jaksa myöskään leikkiä terveen kanssa, joka turhautuu. Terve ei pääse ulkoilemaan, jos sairaan pitää olla sisällä. Sama tauti ei välttämättä kulje koko perheen läpi, terve voi pysyäkin terveenä, kun ei ole jatkuvassa kontaktissa sairaan kanssa. Näin on ainakin meillä käynyt usein.

Vierailija
11/22 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä olisin vienyt (joskus) jos olisi ollut auto käytössä, mutta ei vaan ollut mahdollista raahata rattailla toista lasta päiväkotiin kun kipeä olisi joutunut tulemaan mukana. Varsinkin jos olisi vanhempi ollut sairaana, olisiko hänen pitänyt tarpoa kolme kilsaa kuumeessa saadakseen "sairastaa rauhassa". Sama juttu jos olin itse kipeä, jos niin kipeä olin että sairaslomaa tarvitsin, jäi kyllä lastenkin vieminen saman tien.

Toisaalta kyllä meillä lapset on pystyneet olemaan päivän pari ilman mitään erityistä tekemistä, nauttivat olla kotona, leikkiä, väritellä, kuunnella kirjoja, peuhata sohvalla ja ovat AINA osanneet osoittaa hellyyttä ja empatiaa sairastavaa kohtaan, ei siinä ole mitään ongelmaa ollut. Ja mielestäni kyllä kaikki voi ottaa herkkuja jos yksi on sairaana.

Vierailija
12/22 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi mielipide on hyvä, jossa "viedään tautipesäkkeet päiväkotiin jotta muutkin sairastuvat". Kyllä te aikuisetkin niitä pöpöjä levitätte ihan yhtä lailla. :D teiltä minäkin tämän paskataudin sain

Vierailija
13/22 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että vielä terveet sisarukset voivat viedä tartunnan myös muiden iloksi päiväkotiin.

Ethän päiväkodin täti sitten itsekään mene töihin, jos vaikka puolisosi on kipeä?

Vierailija
14/22 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän päiväkodin täti sitten itsekään mene töihin, jos vaikka puolisosi on kipeä?

Johtajalle vaan soittoa, kuule kun en voi millään tulla tänään töihin kun toi Pentti on sairas. Voi muuten olla että olen seuraavan kuukauden poissa kun tauti kiertää vuorotellen kaikki perheenjäsenet. :)

Vierailija
15/22 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten kouluikäiset lapset? Pitäisikö kouluikäistenkin aina olla poissa koulusta, kun yksi sisarus kipeänä kotona?

No kouluikäiset enää harvoin leikkii samoilla leluilla, pistää niitä leluja suuhun jne. Ymmärräthän, että kouluikäinen osaa huolehtia esim. käsihygieniasta paremmin kuin päiväkoti-ikäinen.

Vierailija
16/22 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en viennytkään - koko perheelle oli helpompaa, että lapsen sairastuttua toinen jäi kotiin ja toinen teki pidempää päivää, jotta saisi työasiat siihen kuntoon, että voi vuorollaan jäädä kotiin. 

Mutta kun sairastelu oli kestänyt sen 2 -3 päivää, niin terve lapsi alkoi todella kaivata kavereita, ulkoleikkejä jne. - ja sai halutessaan mennä päiväkotiin. 

Vierailija
17/22 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen (koululainen) sairastaa ja kuopus on eskarissa. Kuopus oli juuri viime viikolla kotona flunssassa monta päivää.Eskari on nykyään velvoittava, vähän niinkuin koulu.Miksi pitäisin jo terveen lapsen kotona kun kaipaa kavereitaan?

Vierailija
18/22 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta voin sanoa että vain joka viides sairaus (flunssa, vatsatauti, korvatulehdus) vie petiin useamman neljästä lapsestani. Useinmiten vielä sairastuvat saman vuorokauden aikana. Vain vesirokossa pidin molemmat sairastamattomista lapsista kotona.

Vierailija
19/22 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kun aikoinaan oli lapsi perhepäivähoitajalla, niin jos minä tai mieheni sairastuimme eli olimme kotona sairaslomalla, niin emme myöskään vieneet lasta sitten hoitajalle. Hoitaja ei tästä tykännyt, vaan motkotti, että eihän se lapsi ole sairas! Joten sama on näissäkin tapauksissa, että kun ne muut lapset ei ole sairaita ja niille on paikka varattu, niin ei ne niin vaan terveinä ollessaan saisi olla poissa. Lisäksihän siitä joutuu kuitenkin maksamaan, oli ne siellä tai ei, myös sairaan lapsen osalta.

lassukat!!!

Vierailija
20/22 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo,luitko aloituksen???? Halusit kysyä näppärän kysymyksen, mut miten meni noin niinku omasta mielestä? Tottakai KOULULAISET menee. Seuraavaksi kysyt voiko sun mies mennä töihin ku kotona on sairas lapsi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan