Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lahjoja vauvoille??

Vierailija
28.06.2008 |

Tuli mieleen tuosta toiseta ketjusta, että onko niin että jotkut ihmiset oikein odottavat ja OLETTAVAT vauvoilleen tuotavan lahjoja ihan vain syntymisen takia?? joku tuolla kirjoitti loukkaantuvansa jos joku sukulainen ei tuo lahjaa tms..

Omani saivat läheisimmiltä lahjoja, joka oli mielestäni ihan kivaa mutta täysin tarpeetonta, kortti olisi ollut jo enemmän kuin tarpeeksi.

Kun kutsutaan synttäreille niin silloin ymmärrän lahjomisen, mutta että oikein oletetaan..hm.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsytti kun tuotiin kaikkea joka suunnassa, tuli vaivautunut ole, esim vaatteita mistä en olisi kaikista itse niin välittänyt ja varsinkin miehen puolelta niitä sateli sairaalaan. ja nyt hirvee ongelma kun lähtee sukuloimaan vauvan kanssa että varmasti muistaa laittaa vauvan ylle jotain mikä on sieltä saatu. Olis pitänyt siinä sairaala huumassa ja kotiintulossa muistaa laitaa laput päälle mikä mistäkin lahjaksi, mutta kun on toinenkin lapsi olemassa oli vähän hulinaa se alku eikä tämmösiä taas tajunnut ajatella.. Sit ne suuttuu tai loukkaantuu jos ei vaikka muista mitä just mistäkin tädiltä on tullut. ( ihan kuin ei ois muuta tekemistä vauvan ja uhma-ikäsen kanssa..)

Vierailija
2/17 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin oltiin iloisia jokaisesta lahjasta jonka poika sai. oli se sitten kortti tai vaate.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olen mennyt katsomaan. Tai äideille ja isille kai ne oikeastaan on, vauva niistä vielä mitään ymmärrä.

Vierailija
4/17 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta saimme niitäkin. Suurin osa toi vain kortin ja kukkia, se oli mielestäni oikein sopivaa. Eri asia ovat ristiäiset, sinne toki kuuluu tuoda joku lahja. Tätä ei kuitenkaan yksi sukulaiseni tajunnut: tuli ja nautti tarjoilusta mutta ei tuonut vauvalle mitään:-( Ei edes korttia. Ja tää sukulainen on todella varakas, omistaa asuntoja ympäri Helsinkiä ja itse asuu miljoonan euron lukaalissa meren rannalla. Että näin.

Vierailija
5/17 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kohta 40v ja ristiäisiin ei ole minun tietääkseni kuulunut tuoda lahjoja kuin kummien, tuo kaikki tuo lahjan on minusta aika uusi juttu.

Vierailija
6/17 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikissa ristiäisissä missä olen ollut on vauva saanut lahjoja jokaiselta vieraalta/perheeltä. Ei tarvitse toki olla mitään hienoa lahjaa, esim. muutaman euron kirja on aivan ok. Mutta on se musta epäkohteliasta olla tuomatta yhtään mitään...

Tää sama sukulainen josta kerroin, oli meillä myös joulua viettämässä. Kaikki muut saivat häneltä lahjan, vauvani ei. Onneksi tosin vauva ei tajunnut asiaa:-)

Vierailija
7/17 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvat saaneet kaikki lahjoja katsomaan tulleilta, minusta se on ihan kivaa ja itse tykkään kavereiden vauvoille ostaa jotain, saa ihan luvan kanssa pieniä söpöstysvaatteita ostaa..

Harmittaa vaan kun ihmiset tuovat yleensä sellaisia vaatteita jotka on hienoja mutta siis liiankin hienoja, joilla ei oikeen ole käyttöä.

Vierailija
8/17 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odottanut yhtään lahjaa, en yhtään mutta olin oikein iloinen kun niitä tuli. Rakastan kukkia ja olin niistäkin niin onnellinenettä kuvasin niitäkin. Mutta parhaat tuliaiset oli äidille suklaata:)

Jokainen saa tuoda ja antaa mitä haluaa, mitään en odota synnärille.

Vierailija
9/17 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortteja, kukkia ja lahjoja sateli. En todellakaan odottanut sitä.

Vierailija
10/17 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnittänyt huomiota, vai onko meillä vain ollut näin, että ensimmäistä lasta kävi melkeen tuntemattomatkin katsomassa ja tuomassa lahjan(tyyliin anopin lapsuudenystäviä jne), toistakin vielä mutta kolmas ja neljäs lapsi ei ole kiinnostaneet oikeen ketään, odotuksestakaan ei enää onnitellut juuri kukaan, ehkä enemmän herätti kauhistusta..

Vierailija
11/17 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kohta 40v ja ristiäisiin ei ole minun tietääkseni kuulunut tuoda lahjoja kuin kummien, tuo kaikki tuo lahjan on minusta aika uusi juttu.

Vierailija
12/17 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnittänyt huomiota, vai onko meillä vain ollut näin, että ensimmäistä lasta kävi melkeen tuntemattomatkin katsomassa ja tuomassa lahjan(tyyliin anopin lapsuudenystäviä jne), toistakin vielä mutta kolmas ja neljäs lapsi ei ole kiinnostaneet oikeen ketään, odotuksestakaan ei enää onnitellut juuri kukaan, ehkä enemmän herätti kauhistusta..

ja kuullut muuallakin kerrottavan... Jos ei sille vauvalle lahjoja tuoda, niin tuotaisiin edes niille isommille sisaruksille. Hassua tavallaan sille vauvalle mitään viedä, eihän se niistä ymmärrä, mutta vanhemmille ja muille perheenjäsenille, jotka ymmärtävät, voisi jotain huomionosoitusta edes suoda. Lapsi on kuitenkin sille omalle perheelleen aina jonkinlainen muutos, vaikkei se ulkopuolisia juuri hetkauttaisikaan. Normaalin kohteliaisuuden ja huomaavaisuuden nimissä olisi hyvä jotenkin ystävällisesti reagoida.

Vierailija
13/17 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle tuotiin paljon lahjoja ja kiinnostus oli suurta.

Kortteja on vino pino, sekä laitokselle tuotuja, että ristiäisissä saatuja.

Toisella vähemmän ja kolmannella ei juuri lainkaan :(

Vierailija
14/17 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle tuotiin paljon lahjoja ja kiinnostus oli suurta.

Kortteja on vino pino, sekä laitokselle tuotuja, että ristiäisissä saatuja.

Toisella vähemmän ja kolmannella ei juuri lainkaan :(

Valitettava tosiasia on, että jos pykää sitä lasta parin vuoden välein, niin asia on jo nähty eikä ole enää kiinostava asia. Jos sen sijaan pitää kunnon tauon lapsien välissä, asia on taas mielenkiintoinen, ja lahjoja alkaa taas tulla ja ihmiset jaksavat tulla katsomaan ;-))

Vierailija
15/17 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmilta ehkä kukkia. Muilta vierailta ei muuta kuin läsnäolo. Se taas on mielestäni normaalia, että kun sukulainen/ystävä onnittelee ensimmäisen kerran vanhempia vauvan syntymän johdosta kortin lisäksi usein on pieni lahja (tai suurempikin) mukana.

Nykyisin tuntuu yleistyvän tapa viedä ristiäisiin lahjoja, vaikka ei olisikaan kummi. Ihan ok tapa, tykkään ostella lahjoja!

Vierailija
16/17 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortteja saatiin, ja sisareni toi leivonnaisia kotiin kun kotiuduttiin vauvan kanssa. Mielestäni se oli riittävää. En edes lahjoja odottanut.

Vierailija
17/17 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan ei kuulunut viedä lahoja.

Ja minun vanhempani ovat edelleen tälläisia.

Eivät kenenkään lapsemme (3 kpl) kastajaisiin ole tuonneet yhtään mitään.

Se ei haittaa, koska tiedän että vanhempieni tapoihin ei kuulu ostaa mitään.

Mutta kun ollaan oltu jossain samoissa sukulaisten kastajaisissa, niin tunnen myötähäpeää vanhempieni puolesta. KAIKKI muut vievät lahjat.

Varmaan osa luulee, että meidän perheen lahja on myös vanhemmiltanikin.