Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvola lääkäri

Hille
25.01.2016 |

Olen menossa tällä viikolla neuvolalääkärille rv 11+5.
Mitä siellä tehdään? Onko käynti pitkä? Huomaako lääkäri jos ei kaikki ole hyvin, vai tarvitaanko siihen ultraa? Oletteko ottaneet lapsen isää mukaan?
Kiitos vastauksista! ;)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans miettin näit samoi asioi mut en o tajun kysyy. Toivottavast saat vastauksii!

Vierailija
2/12 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä siellä ei tehty mitään erilaista kuin perusneuvolakäynnilläkään. Vauvan sykettä kuunneltiin. Lääkäri oli vain läsnä ja kysy pari kysymystä. Ihan turha käynti oli. Riippuu toki neuvolasta ja paikkakunnasta vähän, mikä käytäntö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ultras siellä.. Kesti mun muistaakseni koko sessio jonkun 1h. Kyseli ja jutteli kyllä suurimman osan ajasta.

Vierailija
4/12 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ultras siellä.. Kesti mun muistaakseni koko sessio jonkun 1h. Kyseli ja jutteli kyllä suurimman osan ajasta.

Ultras? Onko tuo yleinen käytäntö?

Vierailija
5/12 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuunnellaan lääkärikäynnillä sydänäänet, mitataan kohdunkaulan pituus, mitataan verenpaine ym. mutta ei ultrattu. Ultran teki kätilö noin viikolla 12. Minusta koko lääkärikäynti oli turha ja se kesti vain vajaan vartin.

Vierailija
6/12 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muiden kokemukset?

Ap

Vierailija
7/12 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eka neuvola täti katto verenpaineen ja pissatestin sun muut ja sen jälkeen menin lääkärille. Siellä sit kyseli vointia ja sun muuta. Kuunteli sydänäänet ja katto ulkosynnyttimet ja kohdunkaulan pituuden. Kyl sinne isäkin saa mukaan tulla. Ite en miestäni ottanu mukaan.

Vierailija
8/12 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään sen kummempaa kuin normineuvolassa. Helsinki.

Vierailija
9/12 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just tässä kuussa. Käynti kesti ehkä vartin. Kysyttiin miten on mennyt, punnittiin, tehtiin sisätutkimus (kohdunkaulan ja kohdun kokeili), kuunneltiin sydänäänet ja siinä se.

Vierailija
10/12 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ultras? Onko tuo yleinen käytäntö?

Meilläki ultrataan.. :o

Vierailija
11/12 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa neuvoloissa ei ole uä-laitteita eikä kouluteta lääkäreitä äitiysultran tekoon. Tämän vuoksi ultria tehdään vain osassa neuvoloita ylimääräisenä. Normaalisti sujuneessa raskaudessa neuvolakäynnit voivatkin tuntua aika turhilta, samoin kuin ihan normaalisti kehittyneen ja terveen lapsen neuvolat. Mutta kannattaa niissä kuitenkin käydä, ja jos on jotain ongelmia niin sieltä pääsee kätevämmin eteenpäin kuin tavallisen vastaanoton kautta. Neuvolalääkärit osaavat vastata paljon paremmin raskautta koskeviin kysymyksiin kuin sellaiset, jotka ovat viimeksi lääkiksessä raskauteen liittyviin vaivoihin olleet kosketuksissa. 

Vierailija
12/12 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rv16 nvl-lääkäri oli aikalailla sisään-ulos-suoritus. 10min, ihan perusjuttuja. Ainoa terkkakäynnistä oleellisesti eroava oli sisätutkimus, sitäkään ei rutiinisti meillä tehdä. Multa lääkäri tsekkasi kohdunkaulan koska oli ollut vähäistä veristä vuotoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi