Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiire!Esikoisen hoidosta synnytyksen aikana epätoivoa!

15.02.2006 |

Siis hitto vie!Laskettu aika on parin päivän päästä ja kaikki esikoiselle varatut hoitopaikat ovat nyt ilmoittaneet ettei heille käy!Pari perhettä on sairaana, yksi lähti matkalle ja parilla muulla muu este.Syyt ovat siis ihan oikeita, ei mitään keksittyjä mutta mitä nyt teen?Omat sukulaiset asuvat kaikki 5 tunnin ajomatkan päässä ja johonkin tämä esikoinen olisi työnnettävä sillä yksin en synnytä!!Kehtaanko kysyä joltain naapurilta jota en tunne että voiko mennä sinne vai mihin voisin soittaa ja kysyä hoitoapua?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heiltä varmaan saa avun lyhyelläkin varoitusajalla kun asiasta sovitaan etukäteen.

Vierailija
2/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa ainakin MLL:n kautta ja Väestöliitosta. Muitakin firmoja on, kalliita tosin.

Synnytys kestää yleensä sen verran pitkään, että jos joku sukulainen on hollilla siellä 5 tunnin päässäkin, niin ehtii hyvin vielä hoitoavuksi. Meille tuli miehen vanhemmat 3 tunnin ajomatkan päästä, kun sairaalaan lähdettyämme heille soitimme. Ensin menimme koko porukalla: minä, mies ja esikoinen. Sitten passitin miehen esikoisen kanssa kotiin vanhempiaan vastaanottamaan, minkä jälkeen mies tuli takaisin sairaalaan. Hyvin ehti hermoilemaan siihen viereen ;)

Laskettu aika yleensä pitää kutinsa n. 5 %:lla synnyttäjistä, eli sen suhteen ei kannata laskea liikoja ;) Voit vielä joutua odottamaan pitkään ja lastenhoitoapu järjestyykin, kun esim. matkalaiset palaavat kotiin.

Onnea synnäriin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen synnytys oli melko nopea ja jos jään odottelemaan sukulaisia niin vauva on todennäköisesti jo syntynyt:(Yritin jo MLL:ltä ja Väestöliitosta mutta kummastaan ei onnistu ottaa hoitajaa " varalle" .Alan olla todella epätoivoinen ja samalla aivan helvetin kiukkuinen kun tajuan että missä ne ystävät on kun niitä todella tarvitsisi!!

Vierailija
4/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisessa tilanteessa suosittelen soittamaan oman kuntasi sosiaalipalvelujen neuvontanumeroon tms. Sieltä sun pitäisi saada tietoa päiväkotien ym. kunnallisesten hoitopaikkojen mahdollisuuksista ottaa lapsesi väliaikaisesti hoitoon. Ehkä on joku ympärivuorokautinenkin päiväkoti? Tai joku päivystävä perhepäivähoitaja? Voit myös kysellä mahdollisuutta saada kodinhoitajaa, mutta he toimivat vain virka-aikaan ja taitavat olla aika kiven alla.

Mä kysyisin myös rohkeasti kaikilta mahdollisilta tuttavilta, naapureilta. Leikkipuistoon ja kaupan ilmoitustauluille ilmoitukset myös. Voisko joku hoitaa esim. sen viisi tuntia, että sukulaisesi ehtii paikalle?

MLL:n hoitajavälityksestä; soitithan siihen, jossa välitetään yksityisiä hoitajia, ei heidän omilla palkkalistoillaan toimivia ammattilaisia? Kysehän on siitä, että MLL ei voi mitenkään luvata sulle ketään hoitajaa varalle, mutta voivat kyllä antaa sulle hoitajavälityksen kautta jonkun sopivan hoitajan yhteystiedot. Sinä voit sitten itse kysellä tältä henkilöltä, voisiko ottaa tämmöisen keikan. Ja pyydät sitten useampia yhteystietoja, jos ei onnistu. Hoitajinahan on paljolti esim. opiskelijoita, eläkeläisiä ym. joilla on vapaampi aikataulu, joku voisi ihan hyvin suostua olemaan varalla, parempi, jos saisit parikin hoitajaa olemaan varalla.

Jos tämmöiseen järjestelyyn päädyt, niin suosittelen ehdottomasti tapaamista hoitajaehdokkaan kanssa ennen sitoutumista. Ehtisitte esitellä lapselle ja hoitajalle paikat ja sopimaan käytännön järjestelyt.

ps. kysy myös puistossasi/kerhossasi/ystäviltäsi heidän hoitajakontakteja, tutun lastenhoitaja on useimmiten luotettava valinta!

5/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin ajattelisin turvautua perhepäivähoitajaan, sopia siis sosiaalitoimen (vai mikä sitä hoitoa nykyään järjestääkään) kanssa järjestelystä ja käydä esim. tutustumassa johonkin hoitajaan joka suostuisi järjestelyyn. Ymmärrän hyvin huolesi, mahdollisesti nopea synnyttäjä kun itsekin olen ja sairaalakin on tunninmatkan päässä... Yksi vaihtoehto on tietysti ottaa lapsi mukaan sairaalaan, ei paras mutta jos vaihtoehtona on jättää yksin kotiin niin parempi sitä kuitenkin.

Vierailija
6/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kyselen :)

MiaMik rv 7+4

Vierailija
7/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eikä välttämättä onnistu, mutta yksi perhe teki niin, että sukulainen (taisi olla rouvan anoppi :-) tuli jo valmiiksi perheen luo vähän ennen laskettua aikaa kyläilemään, tarkoituksena olla sitten siihen asti kun vauva syntyy ja kai vähän ylikin. Eli esikoisen hoitaja sitten oli kotona valmiina koko ajan.

Eli jos kukaan kaukana asuvista sukulaisista suinkaan pääsisi, voisi lähteä vaikka heti teille ja olla sitten niin kauan kuin tarttee.

Tosin itselläni menisi kyllä hermot siihen että vieras (vaikka ois hyvätkin välit) pyörisi nurkissa monta päivää ja yötä.

Mutta jos on ihan pakkotilanne...

Vierailija
8/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 2 perhettä on NYT sairaana niin eihän se tarkoita sitä että olisivat vielä synnytystilanteessa??? Aika sairas saa/pitää olla etteikö paranisi parissa pvässä ja kun tosiaan ei edes tiedä vaikka menisi viikolla tai kahdella la:n ylikin ;)

Ja mun mielestä ne sairaana olevat perheet kyllä ottavat kipeänäkin lapsesi hoitoon jos ovat OIKEITA ystäviä??? Mun ainakin pitäs olla kuolemaisillaan etten kykenisi siihen ystävän alsta ottaa. Synnytys ei tosiaankaan aina kestä edes kauaa.

Kysyppäs vielä heiltä ja kerro tilanteesi mahdottomuus. EIköhän se järjesty sitten, uskon niin!!!

Vierailija
9/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tosin joutuu matkustamaan meille yhteensä 10 tuntia mutta olen todella kiitollinen että suostuu tulemaan!Soittelin vaikka kuinka monta " ystävää" läpi eikä kukaan ollut halukas auttamaan joten tässä se ystävyys punnitaan.Kiitos paljon kommenteista ja toivottavasti vauva nyt älyäisi syntyä kun on hoitajakin.Selvennykseksi vielä että esikoinen syntyi ennen aikojaan joten siksi olen paniikissa kun laskettuaika lähestyy eikä hoitajaa ole (kun kaikki ovat hokeneet minulle ettei ainakaan yli mene...)