kannattaako erota jos näkemykset kaikesta on niin erilaiset
Esim. mies on ateisti, ei arvosta mitään juhlapyhiä , joulu on yhdentekevää, itselle ne taas on tärkeitä juhlia, ei halua häitä koska ateisti, koska ei tule häitä ei tule lapsiakaan koska en halua aviottomaan liittoon,
mies näkee maailman ihan er stfääreissä, tärkeää on kaikki sotiin liittyvä ja terrorismiin liittyvä. , yhdessä ei voi katsoa esim. luontoohjelmaa kun kaikki pitää olla sotaohjelmia. Voisihan katsoa yksinkin mutta ahdistaa, miksi niitä pitää katsoa.
Rahankäyttö ihan erilaista, mies ei osaa säästää joten yhteisestä omasta asunnosta ei kannata edes haaveilla.
Kommentit (11)
Miten ateismi liittyy häihin? Kuulostaa muutenkin vähän ykstotiselta mieheltä. Mutta eihän siinä sinänsä ole mitään vikaa jos miestä kiinnostaa sota-aiheiset jutut, aika monia miehiä kiinnostaa (ja naisiakin). Ei kai sun oo niitä pakko katsoa.
Meillä on samantyyliset erot arvomaailmassa. Lasten kasvatus on hankalaa ja minä olen onneton. Että ei mulla muuta.
no ei kai siinä muuta, mutt kun telkk taukoamatta päällä ja sieltä tulee sitä sotaskeidaa tai terrorismia.
Tulen hulluksi kun joka ilta kuunnellaan sitä.
En voinut tietää aikoinani että mies ateisti ja ei halua häitä ikinä, pitäskö aina kysyä etukäteen joltain jonka tapaa, että haluatko häät vai et.
Kaikki ikävät piirteet ilmenivät tietenkin myöhemmin. En väitä etteikö itsessänikin niitä ole, mietin vain että voiko suhde olla onnellinen jos toinen ei ole yhtään saman henkinen kuin itse.
Ei vaikka lähde lenkille vaan katsoo mielummin sotaa tai vaikka yhdessä kokkaa jotain.
Oliko tuossa kaikki arvoeroavaisuudet? Maistraattivihkiminen?
Vierailija kirjoitti:
no ei kai siinä muuta, mutt kun telkk taukoamatta päällä ja sieltä tulee sitä sotaskeidaa tai terrorismia.
En voinut tietää aikoinani että mies ateisti ja ei halua häitä ikinä, pitäskö aina kysyä etukäteen joltain jonka tapaa, että haluatko häät vai et.
Kaikki ikävät piirteet ilmenivät tietenkin myöhemmin. En väitä etteikö itsessänikin niitä ole, mietin vain että voiko suhde olla onnellinen jos toinen ei ole yhtään saman henkinen kuin itse.
Ei vaikka lähde lenkille vaan katsoo mielummin sotaa tai vaikka yhdessä kokkaa jotain.
Mä en edelleenkään tajua miten ateismi liittyy häihin, naimisiinmeno ei oo kirkollinen juttu. Häät varsinkaan, nehän voi olla ihan millaiset vaan. Kysy siltä voisko katsoa niitä sotajuttuja vaikka koneelta tai silloin kun et oo näkemässä, jos ne ahdistaa sua. Jos miestä ei kiinnosta sun mielipiteet, voit kyllä miettiä, miksi olette yhdessä.
En tiedä, mutta mua on alkanut kyrsimään se, että itse olen näin 4-kymppisenä porhaltanut ympäri maailmaa ja puoliso kulkee vain mukanani. Ei suunnittele tai halua miettiä matkoja, kulkee siinä mukana. Oikeasti tiedän, että on onnellisin kun saa olla kotona. Mitä tässä nyt tekisi, matkailusta en luovu mutta mieskin on 20 vuoden taipaleen jälkeen edelleen ihana.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta lupaavalta. Mieti tosi tarkkaan mitä saat tuolta suhteelta. Yhteinen arvomaailma on tärkeämpi kuin arvaatkaan. Mietipä tilannetta että teillä olisi lapsi. Millaisia arvoja opettaisitte hänelle - vai olisitteko mistään edes samaa mieltä...
Maistraattivihkiminen ei myöskään tule kyseeseen koska avioliitto on miehen mukaan vain joku leikkikalu, millä ei tee mitään.
tuossahan alkaa jo jännämiehen merkit olla aika vahvat...
Kuinka te olette päätyneet yhteen?