Voi nolous! Toivottavasti ei tullut traumaa..
Myin Torilla poikien luistimia ja yksi äiti tuli ne poikiensa kanssa katsastamaan.
Yksi pari sopi hyvin nuoremmalle ja siinä sitten hyvästellesämme sanoin, että moikka sitten Oskari ja Ilmari. Nämä nimet olin kuullut jutustelussa. Äiti mietti, että käyvätkö nämä Oskarille vai Ilmarille jne.... kauheasti en seurannut koko sovitussessiota.
Toinen pojista sanoi kiukkuisesti, että "mä oon kyllä Valpuri". Eli lapsia olikin kolme ja toinen pojista ei ollut mukana.
Ei noissa haalareissa pipo silmillä mitenkään voinut erottaa ja oletusarvo oli koko ajan pojasta. Mutta huoh... toi voi olla sellaselle kymmenvuotiaalle tytölle kauhea kokemus. En ruvennut mitenkään korjailemaan, se olisi vain pahentanut asiaa. Mutta harmittaa ja yritän olla tarkempi tästä lähtien.
(nimet muutettu)
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
en ymmärtänyt.
Äiti tuli ap:n luokse kahden lapsen kanssa, jotka ap mielsi koko ajan pojiksi. Ehkä siksi, että kyseessä oli poikien luistimien sovitus.
Toinen "pojista" olikin tyttö. Ap mokasi sanoessaan hyvistit Oskarille ja Ilmarille. Nämä nimet olivat olleet esillä luistimista keskustellessa.
Vai etkö ymmärrä, mikä tuossa oli pahaa?
Miksi käyttää tällaisessa esimerkissä, jossa nimet on muutettu, nimeä Valpuri? En ole ikinä kuullutkaan, enkä tietäisi onko se tytön vai pojan nimi.
Mua luultiin lapsena aina pojaksi, kun kuljin veljen vanhoissa verkkareissa ja oli lyhyt tukka. Ei jäänyt traumoja, mutta joidenkin lasten vanhemmathan kilahtavat noista ihan kunnolla, en ihmettelisi jos sellaisille traumoja tulisikin.
en ymmärtänyt.