Olen tuhlannut hirveästi aikaa netissä
En vapaa-aikanani pysty mihinkään muuhun kuin netissä olemiseen. Minulla ei ole mitään harrastuksia, enkä käy missään. Mietin usein, että jos olisinkin vaikka lukenut kirjoja yhtä paljon tunneissa mietittynä, mitä olen tuhlannut netissä, niin ymmärtäisin maailmaa ja itseäni varmasti huomattavasti paremmin. Lisäksi minulla olisi parempi yleissivistys. Hävettää joskus kavereiden seurassa, kun tietämättömyys paljastuu ja heidän kasvoilleen tulee äimistynyt ilme.
Mitähän netistä on edes saanut? Lähinnä siis forumien etusivuja on tullut päivitettyä ja sarjoja katseltua. Ajattelen olevani ihan fiksu ihminen, mutta menetän kaiken potentiaalin tällä vahvalla nettiaddiktiolla. Tämä palsta lienee pahin.
Kommentit (2)
No joo. Jos olisit lukenut tuon ajan huonoa kirjallisuutta, sulla ois ihan yhtä huono yleissivistys mutta et olisi saanut rupatella muitten kanssa. :)
Minä olen elänyt aikuisenakin aikaa ennen nettiä ja muistan hyvin ettei silloinkaan tehty mitään erityisen järkevää vapaa-ajalla. Katsottiin telkkaria. Tehtiin käsitöitä kunnes kaikilla oli kaapit täynnä villasukkia. Luettiin. Joku reipas kävi kerta viikkoon jumpassa. Ei se mitään ihmeellistä elämää sekään.
Sama täällä :( Aletaanko vieroittaa itseämme netistä, vähentää roikkumista täällä?