Mitä ihmettä tapahtuu HESYssä? Kamalaa luettavaa.
Tietääkö joku enemmän, pitääkö nämä väitteet paikkansa? Onko joku menossa tänään tuohon tilaisuuteen? http://creat.fi/elainsuojelusta-ihmisraakkaykseen-mita-hesyssa-tapahtuu/
Olen itse vienyt avustustarvikkeita HESYyn täysin tietämättömänä tällaisesta. Alan viemään jonnekin muualle jos tilanne oikeasti on näin, eli henkilökuntaa kiusataan ja elämistä ei (johtotasolla) välitetä.
Karseeta luettavaa.
Kommentit (16)
Itse lahjoitan Animalialle. Se tosin on keskittynyt tuotantoeläinten asioihin, kun tämä Hesy lemmikkien. Kurjaa että asiat on sössitty siellä.
Joo Animalian ja Hesyn tavoitteet on vähän erilaiset, vaikka tietty perusperiaate eli eläinten hyvinvointi on sama. Tai no ainakin _pitäisi_ olla sama.
Tossa mielenkiinnosta hallituksen ym. jäsenet: http://www.hesy.fi/hesy/henkilokunta-ja-hallitus/
En tiedä Hesystä, mutta itse IRL tapaamani "eläinsuojelijat" ovat ahdistavinta porukkaa mitä tiedän.. kauheaa kyräilyä, toisten sättimistä, uhkailua miten "eläinpiirit suomessa on tosi pienet, ilmiannan nimesi kaikille että tietävät varoa" kun rohkenin olla eräästä kaiken lisäksi täysin eläimiin kuulumattomasta asiasta eri mieltä eräänkin "piireihin kuuluvan" kanssa... Hullua porukkaa.
Oho, näin turkualaisena aika yllättävää että Leyser-Koprakin on Hesyn hallituksessa.
^ No eiköhän tuota ihan samaa sitten tapahdu HESYssäkin. Varmaan taustalla se että kun on kuitenkin suht suljettu työ-yhteisö, niin ihmiset alkavat toistaa ja voimistaa tiettyjä kaavoja ja tosiaan luulevat ajan saatossa että se on OK. Ihminen tulee sokeaksi omalle kusipäisyydelleen jos näin voi sanoa.
Todella karsee tilanne sekä vapaaehtoisille & työntekijöille jotka oikeasti haluavat pitää huolta eläimistä, että eläimille itselleen.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä Hesystä, mutta itse IRL tapaamani "eläinsuojelijat" ovat ahdistavinta porukkaa mitä tiedän.. kauheaa kyräilyä, toisten sättimistä, uhkailua miten "eläinpiirit suomessa on tosi pienet, ilmiannan nimesi kaikille että tietävät varoa" kun rohkenin olla eräästä kaiken lisäksi täysin eläimiin kuulumattomasta asiasta eri mieltä eräänkin "piireihin kuuluvan" kanssa... Hullua porukkaa.
Sama kokemus täällä. Mielelläni pysynkin kaukana. Eivät kyllä valitettavasti edesauta eläinten asiaa tuolla käytöksellä mitenkään, päinvastoin.
Hesyn ongelmat alkoivat kai mittavasta testamenttilahjoituksesta. Lahjoittaja tarkoitti rahat eläinten hyväksi, mutta menevätkin kai kaiken maailman johtokunnille ja työtekijät jouvat ruokkimaan eläimiä omilla rahoillaan ajoittain. En avannut linkkiä, olen tarpeeksi pahaa mieltä asiasta jo saanut.
Ihmisten ahneus näkyy myös SPRssä, huomasin tämän jo viime vuosituhannella
Organisaatioille ei pidä rahaa antaa. Ei spr ei hesy ei....
Raha sokaisee. Sitä on tullut liikaa.
Aika irvokasta tuokin että lahjoitukset lojuu jätesäkeissä, sinne ne ruoat ennen pitkää pilaantuu, ja työntekijät joutuu ruokkimaatn eläimet omilla rahoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Raha sokaisee. Sitä on tullut liikaa.
Aika irvokasta tuokin että lahjoitukset lojuu jätesäkeissä, sinne ne ruoat ennen pitkää pilaantuu, ja työntekijät joutuu ruokkimaatn eläimet omilla rahoillaan.
Just tää. Onko siellä sitten niin vähän työntekijöitä että he eivät yksinkertaisesti ehdi availemaan ja sortteeraamaan noita lahjoituksia? Kun tulee mieleen että jos otettais yksi pitkä ilta tai viikonloppu ylitöitä ja koko porukka tulisi töihin ja kaikki nuo käytäisiin läpi, niin paikat siistiytyisi ja lahjoitukset saataisiin käyttöön.
Toki jos jengi on viittä vaille itsarin partaalla työuupumuksen takia ymmärrän ettei paljon ns. ylimääräinen työ kiinnostele.
Onhan siellä se yksikin joka tekee 23 tunnin työpäiviä eikä ehdi noita purkamaan... (vitsi)
Ihan normaalia naisten huippuosaamista.
Ymmärrättekö naiset nyt miksi ydinvoimaloita tai mitään muutakaan yhteiskunnan ydintoimintoa ei voi jättää teidän vastuullenne?
Vierailija kirjoitti:
Joo Animalian ja Hesyn tavoitteet on vähän erilaiset, vaikka tietty perusperiaate eli eläinten hyvinvointi on sama. Tai no ainakin _pitäisi_ olla sama.
Tossa mielenkiinnosta hallituksen ym. jäsenet: http://www.hesy.fi/hesy/henkilokunta-ja-hallitus/
ALL FEMALE.
HESY:ssä on oikeasti ihan hullua porukkaa. Olin mukana vuoden toiminnassa, mutta ei siellä oikeasti voi tehdä mitään hyvää eläimille. Jokainen haluaa päättää ja se joka huutaa eniten saa hetkeksi päätösvallan. He ovat ihan perus ihmisiä jotka ovat päättämässä ja heillä ei ole minkäänlaista työnantaja kokemusta. Päinvastoin he voivat jopa olla kateellisia siihen että joku työntekijä saa palkkaa, työnteikijän pitäisi olla onnellinen että saa hoitaa sairaita kissoja. Suurin osa hallituksesta on aloittanut toiminnan vapaehtoisena ja hoitanut kissoja kotona, joten heiltä puuttuu se ymmärrys siitä että löytöeläin talossa työntekijät ovat oikeasti työntekijöitä eikä vapaaehtoisia.
Työntekijät kärsivät ja loppujen lopuksi eläimet. En lähde mukaan toista kertaa , en maksa jäsenmaksuja (sis en ole enään jäsen), enkä LAHJOITA rahaa heille.
Tätä naisten välistä kyräilyä ja pätemisen tarvetta oon huomannut myös rescueporukoissa, ikävää että eläinten etu unohdetaan.
Mielellään kuulisin minkälainen tuo tämänpäiväinen tilaisuus on, jos joku jäsen sinne menee. Pakkohan tätä on jollain tapaa avoimesti käsitellä.