Miten teidän 16-17v teinit seurustelevat? Auttakaa ensikertalaista teinin äitiä!
Meidän esikoispojalla (parin kk päästä 17v) ensimmäinen tyttöystävä. Kamalan uusi tilanne, koska ensimmäinen tilanne minullekin ikinä.
Poika menee melkein joka päivä koulusta suoraan tytölle (se on pojan mukaan tytön vanhemmille ok) ja tulevat sitten meille loppuillaksi (mikä on meille ok). Tyttö lähtee meiltä klo 21, koska meillä pienin lähtee nukkumaan silloin.
Tykkäävät toisistaan selvästi, ja poika kertoi äsken minulle suoraan kun juteltiin, että tykkää, tykkäsi kuulemma ensihetkestä.
Pojalla kaula syötynä, fritsuja. FRITSUJA! Tuolla pojalla, joka 8kk sitten oli "ihanku mua tytöt kiinnostais tai mikään seukkaaminen".
Normaaliahan tuo on ja ihana, että tuo tytön kotiin ja käy tytön kotona vanhempien silmän alla, mutta......
Itsestäni olen nyt epävarma, että teenkö kaiken oikein. Ei minulla ole ollut seurustelevaa lasta ennen, en tiedä miten olla ja miten toimia ja mitä tehdä tai jättää tekemättä.
Miten teidän teinit seurustelee? Mitkä rajat ja mitkä säännöt?
Kommentit (25)
17-vuotiaalle on ihan normaalia seurustella :) varmasti äidillä silti kestää tottua siihen, niin uusi tilanne :)
Kun aloin 17-vuotiaana ensimmäistä kertaa seurustelemaan, eivät vanhempani puhuneet ehkäisystä tms (luottivat kyllä että osaan hoitaa ehkäisyt), sain viettää pojan kanssa aikaa niin paljon kuin halusin ja yötäkin oltiin puolin ja toisin.
ja varmasti teet kaiken ihan oikein, ja kyllä poikasi älähtää jos teet hänen mielestään jonkin asian väärin liittyen hänen seurusteluunsa. Jos tälläisiä tilanteita tulee, koittakaa keskustella rakentavasti ja tuoda kaikkien osapuolten näkemykset esiin.
Mukavaa, että poikasi on löytänyt tytön josta hän todella pitää :)
Jos ei ole ehkäisyä, niin b-rappu huutaa hoosiannaa ja tyttö valittaa kuin viimeistä päivää. Näin siis ainakin minun nuoruudessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon itse 17 (samoin poikaystäväni) ja ihan normaalia on seurustella tässä iässä, suurin osa meidänkin kavereista seurustelee :)
Ja tosiaan tosi monella on seksi jo tässä iässä kuvioissa, mut ei sitä liikaa kannata harmitella. Mun äiti otti asian tosi hyvin ja on aina maksanut mun e-pillerit (määrättiin alunperin runsaisiin menkkoihin, olin neitsyt vielä).
Hyvin se menee :)
Mitäs jos teini kipittäisit Demi.fi. ole hyvä.
Ihan hyviä kommentteja täällä jo onkin, ainoa mikä silmään oli se, että tytölle pitäisi puhua pillereistä. Hyvänen aika, ei missään nimessä! Pillerit eivät edes sovi kaikille enkä minä ainakaan olisi edes alkanut selitellä omaa pillerien käyttöä/käyttämättömyyttä poikaystäväni äidille. Ei nyt ihan kaikki sille anoppiehdokkaallekaan kuulu. Yleisesti (jos ehkäisyasia vaivaa) voi molempien läsnäollessa ohimennen sanoa vaikka, että toivottavasti ehkäisy on sitten kunnossa tai muuta vastaavaa.
Miten tuossa iässä voi seksiä harrastaa. Nehän näyttää ihan pennuilta vielä.