Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avokonttori äänet :(, niisk, niisk, rousk, rousk. Tulen hulluksi?

Vierailija
20.01.2016 |

Hei!
Jostain syystä työtoverini ei voi niistää nenäänsä aamulla kun tulee ulkoa pakkasesta ja tästä seuraa se, että hän niiskuttaa koko helvetin päivän töissä, siellä sermin takana. Tänään iltapäivällä klo 15-16 ei enää niiskuttanut. Oikeasti, olen aivan poikki, kun olen koko päivän hillinnyt itseni, vaikka tekisi mieli huutaa, että : niistä nyt helvetissä se nenäsi. Tämän lisäksi työtoveri syö äänekästä ruokaa. Tänään veti korppuja useamman, rouskis, rouskis.

Ei ole ihan helppo mennä sanomaan aikuiselle ihmiselle näistä asioista. Olen itse vielä ääniherkkä, joten tällainen siedätyshoito on minulle aivan liikaa... onneksi työtoveri on toisessa pisteessä aina 5 päivää ja sitten palaa metelöimään minun sermini taakse...

Onko teillä hyviä vinkkejä, mitä teen? En todellakaan kestä enää yhtään :(

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin hyvät korvatulpat. Niissäkin on tosin se vika, ettei peitä kaikkia ääniä ja puhelimeen vastaaminen vaikeutuu. Tai hommaisin jotkut vastamelukuulokkeet, mutta niitäkin on ikävä käyttää kun on tällainen rillipää. Avokonttorit ovat perseestä, jos niissä on tarkoitus olla koko päivä tekemässä töitä. Terveisiä myös päättäjille, joiden mielestä on ihan ok tunkea 20 pientä lasta samaan huoneeseen koko päiväksi. Ei oo kivaa sekään, ei.

Vierailija
2/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastamelukuulokkeet, tai vaihda duunia. MIkään ei ole työelämässä rasittavampaa kuin nämä"yliherkät" ja niiden prinsessamaisuudet. Nimim: HR, joka näitä joutuu duuninsa takia kuuntelemaan nykyään kokoajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tehtiin 120 työntekijälle avokonttori. Sitä hehkutettiin hurjasti, miten tieto kulkee paremmin ja voidaan pitää pikapalavereja ja luontevasti pitkin päivää ollaan yhetyksissä toisiin. Todellisuudessa siellä konttorilla istuu päivittäin ehkä 30 ihmistä, noin 30 on erilaisissa palavereissa ja 60 on etätöissä. Tieto kulkee enää intrassa, työkavereita ei edes tunne ja pomolla on isoja vaikeuksia saada väkeä samaan aikaan samaan paikkaan edes skypen välityksellä.

Vierailija
4/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpat, muotoiltuna omaan korvakäytävään sopiviksi. Vika ei ole työkaverisi, joten hänelle on turha sanoa. Mutta esimiehellesi voit kertoa, ettet pysty keskittymään avokonttorissa.

Vierailija
5/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkään en tajua tuota. miksi ihmeessä aikuinen ihminen ei voi niistää nenäänsä????????

Vierailija
6/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. On muuten hirveän helppo sanoa... mieti omalle kohdalle... niiskutusta tunnista toiseen?? Minua ällöttää myös huonot pöytätavat, mutta silloin poistun paikalta, jos en kestä kuunnella. Tässä tilanteessa ei ole muuta keinoa kuin kestää. Olen siis aivan poikki. ap

Vierailija
7/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulisit kun mun mies laulaa singstaria.

Vierailija
8/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverilla krooninen nuha? Nenä valuu koko ajan vaikka miten niistä. Nim.merk. Nuhanenä

Vierailija
9/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mielelläni. En usko, että hän jaksaa laulaa sitä 8 h päivässä, 30 min lounastauolla ja 2 x 15 min kahvilla. Kiitos piristyksestä kuitenkin nro 7. ap - ylirasittunut

Vierailija
10/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 miksi se nuha loppuu yleensä n. 1 h ennen töiden päättymistä? Jos nenä valuu, niin sen voi niistää. ap

Vierailija
11/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokonttoreita oli joskus takavuosina , sitten ne vähenivät.Nyt taas on muotia tehdä niitä.  Kenenkään niissä työskennelleen en ole kuullut kehuvan.Keskittyminen vaikeaa.Työssä voi olla puheluita joiden ei toivoisi olevan muiden tiedossa.Jatkuva hulabaloo.

Vierailija
12/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihjaise asiasta jotenkin, esim. kysy onko sulla nuha?

Vierailija
13/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala pitää itsekin jotain ääntä. Aina kun kuuluu niisk, karautat kurkkuasi tai huokaiset kovaan ääneen.

Vierailija
14/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi noita avokonttoriaikoja. Minullakin oli todella ärsyttäviä vierustovereita. Joskus oli pakko lukittautua vessaan pitkäksi ajaksi. Menin myös viettämään aikaa varastohuoneeseen, kun en kestänyt huonetoverini omenan syömisestä lähteviä ääniä. Mums mums rousk rousk, ja sitä kesti 20 minuuttia. Argh.

Vierailija
15/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tilanteesi. Kaikenlaista mökää joutuu vain sietämään avokonttorissa. Mulla on meinannut pari kertaa mennä hermo, yhteen työkaveriin joka puhui ääneen kaikki ajatuksensa ja toiseen, joka kuunteli aina samaa radiokanavaa missä toistuivat samat vammaiset mainokset vähän väliä.

Vierailija
16/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikaa avokonttoriin käytössäännöt, mallia löytyy netistä. Meillä toimi aika hyvin. Ja kaikilla on kuulokkeet, ja yksityispuhelut mennään puhumaan muualle. Ja puhelin kädessä ei kävellä puhuen, ellei ole kriisitilanne tai tosi tärkeää. Ja kun melua on sopivadti, niin siihen äänimattoon katoaa puhelinkeskustelut, juttelu, niiskutukset.

Vierailija
17/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä nimetön heippalappu hänen pöydälleen hänen poissaollessaan

Vierailija
18/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kyllä todeta että olet ap vähän liian herkkä jos kuulet toisen niistämiset sun muut. Kannattaa hankkiutua muualle töihin. Johonkin sellaiseen työhön ettei tarvitse olla muiden ihmisten kanssa tekemisissä.

Ja väitän että kukaan ihminen ei ole täysin äänetön. Voit ap itse vaikka natisuttaa tuolia. huokailla, ähkiä, naksuttaa kynää. Puhua jonkun mielestä liian kovaa tai kimeästi. Kaikissa ihmisissä on muita ihmisiä joskus ärsyttäviä piirteitä ja kyllä todella keskenkasvuista kuunnella niitä töissä ja inistä täällä niistä. Hankipas nyt jotain sellaista työtä itsellesi joka on mielenkiintoista ja keskity siihen. Äläkä kuuntele työkavereitasi.

Vierailija
19/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nessupaketti työpöydälle, ja aina kun niiskutus alkaa, ojenna paperi ja sano "tässä ole hyvä". Eiköhän mene perille pikkuhiljaa. Ja hyvät kuulokkeet tosiaan pelastavat paljolta. Itse kuuntelen läpi päivän nettiradiota tai youtubesta rauhallista musaa "taustalla". Lisäksi nuo jonkun jo mainitsemat pelisäännöt ovat aivan ehdoton juttu. Jos ei esimies lämpene, ala puhua asiasta työterveyshoitajalle, hän voi viedä sen eteenpäin. Tai pyydä itsellesi enenmmän etämahdollisuutta. 

Vierailija
20/20 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thank god mun duunipaikka muutettiin avokonttorista kahden hengen huoneiksi. Sain omaan huoneeseeni kivan työkaverin joka osaa olla hiljaa ja puhuu puhelimeen suunnilleen kuiskaamalla. Eikä niiskuta!

Itse käytin avokonttorilla korvakuulokkeita, siis sellaisia kunnon isoja kuulokkeita, ja kuuntelin Spotifyta. Tuolloin tosin ongelmana oli se, etten ikinä kuullut jos joku huhuili mua. Työkavereiden piti tulla aina koputtamaan olkapäähän jos niillä oli jotain asiaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan