Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä kriteerillä valitset rasvan, jota syöt?

Vierailija
20.01.2016 |

Ja mikä on tietolähteesi rasvoista? (iltapäivälehdet/puska/oma järki/"tuhannet tutkimukset")

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma järki, eli ei teollisia rasvoja. Käytän lähinnä voita ja oliiviöljyä.

Vierailija
2/7 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein kriteeri on maku ja rasvan valinta riippuu siitä, mitä ruokaa olen laittamassa. Tetolähteeni on kielessäni olevat makunystyrät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman luonnollinen, tummassa pullossa, alkuperä tiedossa -> eli extra virgin oliiviöljy, jonka tummassa pullossa kerrotaan alkuperä. Lähde esim. paleoruokavalion asiantuntijat.

Vierailija
4/7 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ammatiltani tutkija, joten pystyn aika sujuvasti lukemaan tutkimustietoa ja englanti on lähes yhtä vahva kuin suomi joten luen englanninkielisiä tutkimuksia ja artikkeleita. Olen tällä perusteella päätynyt välttelemään kovaa rasvaa ja kananmunia sekä punaista lihaa. Pyrin noudattamaan Välimeren ruokavalion tyyppistä ruokavaliota, joka on japanilaisen ruokavalion ohella terveellisimpiä tunnettuja ruokavalioita maailmassa. 

Vierailija
5/7 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu taloudessa kaksi maitoproteiiniallergista, joten voi ei edes käy. Margariinit maistuvat hirveältä, joten käytetään rypsi-ja oliiviöljyjä pääasiassa, jossain kookosöljyä. Levitteet teen itse, hummusta, avokadoa, mitä milloinkin tekee mieli.

Ainakin minulla ja miehelläni kolesteroliarvot huippuluokkaa, lapsilta ei ole mittailtu.

Vierailija
6/7 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman vähän käsiteltynä.

Kalarasva kalana, maitorasva kermana tai voina, kasvirasvat kylmäpuristettuina tai pähkinöinä, rasvaisia ruhon osia ja rasvatonta filettä tasapuolisesti.

Vierailija
7/7 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuule pelkän maun perusteella. Jos jokin maistuu pahalle, en syö. Jos maistuu hyvälle, syön.

Kasvirasvalevitteet esimerkiksi on aivan järkyttävän pahoja, joten leivälle oivariini. Voita vois maun puolesta laittaa mutta se on niin pahuksen kovaa ja hankala levittää. Ruuanlaitossa voi kyllä antaa hyvän maun.

Myös kookosrasva on hyvän makuista.