Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, apua... (Masennuksesta)

Vierailija
19.01.2016 |

Kirjoitan nyt av palstalle (jos joku ihmettelee miten "masentunut" jaksaa), koska ei ole muutakaan missä/kelle jutella. Kavereita ei ole. Puoliso on, mutta olen mielestäni vaivannut häntä jo ihan tarpeeksi.

Olen 24 vuotias, ja minulla diagnosoitiin vuonna 2014 keskivaikea masennus (hakeuduin työterveyslääkärin). Sain lääkityksen ja kävin muutaman kerran nuorisoterapiassa. Lääkitys kuitenkin loppui ajan kanssa, ja olokin alkoi olla taas inhimillinen.

Nyt olen työtön, ja hakeutunut vuoden kestävään ammattiin valmistavaan työvoimakoulutukseen. Olen vähän niin kuin ajautunut/suuntautunut tälle alalle, kun olen tiennyt/pelännyt/olettanut ettei minusta ole tavoittelemaan unelma-ammattiani (lisäksi unelma-ammattini ei työllistä helposti). Olen tahallani ajautunut "väärän" ammatin tavoitteluun ihan vain sen takia että työllistyisin ja saisin rahaa.

Itse ongelma on kuitenkin se, että nyt masennusoireet kumpuavat taas, nyt näin työvoimakoulutuksen alettua. Syynä lienee se että tulossa on hyvin rankka ja kiireinen vuosi. Pitkät päivät ja pitkät matkat kouluun, paljon oppimista. Tätä koulua ennen olin osapäiväisessä työssä eräässä saman alan liikkeessä, ja nyt tämä työn määrä on pökerryttänyt minut ihan täysin. Tiedän, että sitä oikea työelämä on (duunia klo 8-16), mutta nyt oma jaksaminen pelottaa. Masennusoireeni ovat palanneet, ovat menneet jopa siihen että olen toisinaan harkinnut auton täräyttämistä lyhtypylvääseen. Ei tarvitsisi ahdistua siitä ettei kykene normaalin ihmisen elämään.

En uskalla kertoa tätä kouluttajille tai kellekään, sillä pelkään että minut potkitaan ulos koulusta tai muuta... En tiedä, pitäisikö hakeutua lääkärille. Lääkkeet varmaan saisin, mutta varmaan määrättäisi myös saikkua, enkä oikein voi ottaa kun jään jälkeen koulutuksesta... Anteeksi sekavuus. En vain tiedä mitä tehdä elämäni kanssa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://skttampere.com/vapaudu-mielesi-vallasta-ja-ala-elaa/

Yo. linkin takana oleva kirja, jos itse haluat terapioida itseäsi. Itse olen käyttänyt ja toimii ihan hyvin, jos vaan käyttää niitä keinoja. Perustuu tutkittuun juttuun, huippuyliopistojen ja tutkijoiden. Ei siis mitään huuhaata.

Vierailija
2/8 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mee töihin

Vierailija
4/8 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset mee töihin

Ihan aloitusta tarkentaakseni, olen nyt työvoimakoulutuksessa. Opiskelen itselleni ammattia kokopäiväisesti, siksi en ole töissä.

-AP

Vierailija
5/8 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et opiskele lähihoitajaksi niinkuin kaikki muutkin mt-luuserit.

Vierailija
6/8 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/8 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat lääkityksen ja jatkat koulua. Se, että saat saikkua, ei tarkoita sitä, että sun pitää jäädä kotiin makaamaan.

Vierailija
8/8 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän