Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheelliset! Miten usein ja kuinka saatte otettua ihan omaa aikaa?

Vierailija
19.01.2016 |

Alkaa taas olla mitta ihan täynnä tätä muista huolehtimista ja passaamista. Unelmoin päivästä, jolloin ei tarvitsisi tyydyttää kenenkään muun tarpeita kun omiani. Nainen (jolla mies, kaksi lasta ja koira)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin joka toinen kuukausi kaksi yötä, kun toinen mummo ottaa lapset hoitoon. Toinen ottaa vain yhden lapsen välillä pariksi tunniksi. Omaa aikaa on myös jumpassa ja lenkillä kolme kertaa viikossa, kun mies on lasten kanssa.

Vierailija
2/16 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi valittaa, musta tuntuu pahalta kun haaveilen just tuollaisesta elämästä. Niin varmaan moni muukin, mutta eikö mikään riitä? Jos joskus saan miehen ja lapsen niin en valita siitä ikinä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa vuodessa.

T: Nainen, jolla mies, viisi lasta ja kissa

Vierailija
4/16 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi valittaa, musta tuntuu pahalta kun haaveilen just tuollaisesta elämästä. Niin varmaan moni muukin, mutta eikö mikään riitä? Jos joskus saan miehen ja lapsen niin en valita siitä ikinä!

Niinhän sä nyt sanot.

Vierailija
5/16 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sä nyt sanot.

Mä oon ihan helvetin tosissani! Haluun olla mun rakkaiden kanssa niin paljon kuin mahdollista.

Vierailija
6/16 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on omaa aikaa 90+60 min jumpat joka viikko, työmatkat maailmalle ja ne hetket kun mies on työmatkoillaan ja teini omissa menoissaan pari tuntia illassa. Muuta on osaa edes kaivata:)

Vierailija
7/16 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, kun tarvitsen ja haluan. Tai siis lähes aina, kun haluan. Mutta jos tarvitsen, saan aina.

Vierailija
8/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa vuodessa teen muutaman päivän reissun ystävieni kanssa. Siellä ei passata ketään, siivota, laiteta ruokaa eikä huolehdita kun omista tarpeista. Kovasti jo kaipaan maaliskuuta ja tulevaa reissua Leville.

Nainen (jolla mies, lapsi ja koira)

Vierailija
9/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka on ainoa paikka, jossa perhe ei ole roikkumassa kintereillä. Teen paljon töitä.

Vierailija
10/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan koska vain huvittaa. Mies on perheen toinen täysivaltainen aikuinen huoltaja, ja katsoo lapsia jos minä en ole kotona, ja vaikka olenkin. Tai voidaan viedä lapset hoitoon tai palkata hoitaja, jos halutaan yhdessä lähteä ulos.

Vierailija
11/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun haluan. Joka päivä teen lenkin yksin, ja pari kertaa viikossa olen kotona yksin ja mies lapsen kanssa ulkona. Ehkä kerran viikossa käyn kaupoilla yksin.

Kerran kuukaudessa lähden kavereiden kanssa juhlimaan.

Eli aika paljon ja olen tosi kiitollinen siitä :)

Vierailija
12/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinhuoltaja ja vastaan kysymykseen, että iltaisin klo 21-22 jälkeen kun kaikki lapset nukkuvat. Muuten en koskaan. Ei kun korjaan, kolme tuntia viikossa on sellaista aikaa, että saan siivota rauhassa, kun ei ole yhtään koululaista kotona ja nuorin on hoidossa (juu, virikehoito 2pv viikko, mutta muulloin on sitten aina joku koululainen täällä ja/tai nuorimmalla kotipäivä). Olisipa ihanaa joskus saada vaikka viikonloppu itselleen :) Sitä odotellessa.

13/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joka päivä... vedän langattomat langattomat kuulokkeet korville, kuuntelen äänikirjoja ja siivoan, sillä tavalla pääsen uppoamaan omaan maailmaani hetkeksi. Ja ei ole mummoja tai muita sukulaisia kolmen sadan kilsan säteellä.. Eli mitään turvaverkkoa ei ole, joten olen aina joko töissä tai kotona.

Kyllä hätä keinot keksii ;)

Vierailija
14/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan, eikä ole kyllä tarvettakaan. Mummo ottaa yhden lapsista aina välillä saamaan yksilöllistä huomiota, mutta ei koskaan kaikkia kolmea. En ymmärrä lasten hoidattamista muilla, itsehän ne on hankittu. Näin on menty 13 vuotta, ja mennään vielä 17 lisää kunnes kuopus on täysi-ikäinen.

Vierailija
15/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten määritellään oma aika? Harrastuksessa käyn useamman kerran viikossa, harrastuksen tiimoilta reissuissa pari-kolme kertaa vuodessa. Joskus saan olla ihan yksinäni kotona, jos muilla on jotain menoja (esim lapsi harrastusreissussa ja miehellä samaan aikaan jotain muuta).

Vierailija
16/16 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa yritetään päästä kahdestaan jonnekin pari kertaa vuodessa. Ollaan yö jossain hotellissa tai sitten joku viikonloppu matka jonnekin.

Muuten arkipäivänä niin käyn ryhmäliikunta tunnilla, koiran lenkit. Joskus olen itsekäs ja sulkeudun makuhuoneeseen ja luen kirjaa pari tuntia. Se on nyt helpompaa kun lapset ovat koululaisia, mutta silloin kun lapset olivat pieniä piti miehelle sanoa suoraan, tarvitsen nyt omaa aikaa lähden ulos tai vie lapset ulos hetkeksi. Kun suoraan sanoi niin mies toimi, hän lähti lasten kanssa mummolaan tai jonnekin. Samanlailla toimin kun hän väsyy. Jos hän sanoo, että on väsynyt ja tarvitsee omaa aikaa, otan lapset ja lähdetään vaikka elokuviin.

jokainen tarvitsee omaa aikaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi