Hyviä vinkkejä täytekakun täytteeksi?
Kommentit (7)
Tämä toimii parhaiten niin että rakennat kakun sinne irtopohjavuokaan.
Kerrosten väliin mousse vai miksi sitä haluaakaan kutsua eli teet ensin vaniljakiisselin (kattilaan 2dl maitoa, 1rkl perunajauhoja, 3rkl sokeria, 2 keltuaista ja 1 vainljatangon siemenet, sekoita kunnes on paksua.), ja anna jäähtyä. Sekoita kermavaahdon joukkoon, lisää liivate (ohje ja määrä liivatepaketissa) ja sitten makusi mukaan joko Marianne-rouhetta tai rouhittua Fazerin sinistä tai Geishaa tai valkosuklaata tai/ja marjoja.
Anna jähmettyä yön yli niin on helpompaa koristella kakku seuraavana päivänä kun kerrokset eivät karkaile =)
Muussa säilykepäärynöitä haarukalla. Niitä ja kermavaahtoa toiseen väliin. Toiseen voit keittää itse pakastemansikoista hillon tai laittaa valmista. Ja kermavaahtoa. Paras ja raikas.
Ei banaania eikä mitään rouheita!
Vierailija kirjoitti:
Muussa säilykepäärynöitä haarukalla. Niitä ja kermavaahtoa toiseen väliin. Toiseen voit keittää itse pakastemansikoista hillon tai laittaa valmista. Ja kermavaahtoa. Paras ja raikas.
Ei banaania eikä mitään rouheita!
Hmmm... Itse kyllä pettyisin, jos kakun välissä olis säilykepäärynää (on imelän mautonta ja rakeista). Mielummin jotain raikkaita marjoja. Mutta makuja on tietty moneksi!
Minkälainen kakkupohja? Vaalea vai suklaa? Leivontablogit on pullollaan ohjeita, jotka ovat ehkä hieman luotettavampia kuin mammojen rainbow vadelmahillo ja xtra säilykepersikat.
Appelsiinisuklaamousse