Mitä ajattelet ensimmäisenä, kun näet jonkun ihmisen esim. kaupassa erittäin epämuodikkaissa vaatteissa?
Kommentit (22)
Että tällä tyypillä saattaa olla omia ajatuksia päässä.
Ei kiinnosta pätkääkään miten muodikkaat vaatteet ovat, ainoastaan se miten sopivat/istuvat ne ovat.
En mitään. Jos vaatteet mätsää yhteen niin en noteeraa kuinkaan.
Omaperäinen ja siisti tyyppi, joka pukeutuu, kuten itse tahtoo. Tai sit ihan tavallinen perusjamppa. En kyllä tunnista muotivaatteita, kun en jaksa seurata. Elämässä paljon tärkeämpiäkin asioita.
Vähän syrjäytynyt. Työtön. Köyhä. Mikä on toki väärä ennakkoasenne, mutta helposti tulee niin ajateltua.
Onpa erikoinen tyyppi.
Sitä en lähde arvailemaan mikä erikoisuuteen on syynä.
Vierailija kirjoitti:
Onpa erikoinen tyyppi.
Sitä en lähde arvailemaan mikä erikoisuuteen on syynä.
9 jatkaa... Mieluvanani oli siis ihminen, joka on suoraan 1980-luvulta olkatoppauksineen ja väljine vaatteineen yms. Muuta "todella ei-muodikasta" en pystynyt kuvittelemaan.
Mulla ei ole hajuakaan, mikä on nyt muotia. Taidan itse olla sellainen. Koska olen itse epämuodikas, niin siisti ei-muodikas tyyppi voi olla ehkä vähän nörtti, kuten minäkin. Minä olen tyyppi, joka käy vakityössä ja inhoaa shoppailua, joten ostan sen vaatteen, mikä ensimmäisenä tuntuu kivalta päällä.
-insinöörinainen, vakityö
"kappas siinä on toinen ihminen" jos siis ei ole paljon porukkaa kaupassa. Muussa tapauksessa vaikka olisi pinkit vaatteet niin katsoisin, mutta päässäni tuskin syntyisi minkäänlaisia ajatuksia.
Otan kuvan ja nauran mielessäni hiljaa.
Meilläpäin kaikki rikkaat kulkee juuri noin. Se on merkki varallisuudesta.
pyiiy kirjoitti:
Vähän syrjäytynyt. Työtön. Köyhä. Mikä on toki väärä ennakkoasenne, mutta helposti tulee niin ajateltua.
Kuvitteletko sinä ihan tosissasi, että kaikki työssäolevat, varakkaat ja ei-syrjäytyneet välittävät muodista ja viitsivät hankkia joka sesongin mukaiset muotivaatteet? Ei, vaan sivistyneille ja ajatteleville ihmisille kestävä kehitys on tärkeämpää kuin muodikkaisiin vaatteisiin pukeutuminen.
Itsehän (ja niin moni muu) käyn kaupassa tallivaatteissa ja voin sanoa, että itsellä ne eivät ole mitään viimeistä muotia olevat kamat vaan saattavat olla 10 vuotta vanhat ja edelleen älyttömän hyvät (ja ehjät!) toki kulahtaneet, mutta ihan sama. Kun omistaa itsetunnon, on aivan sama mitä muut ajattelevat.
Pitäisi olla jotain todella erikoista että edes huomaisin. Kiinnitän hyvin vähän huomiota muiden pukeutumiseen.
Kerran kiinnitin todella huomiota erääseen mieheen. Moottoripyörävaatetus päällä, saappaat, nahkahousut ja topattu nahkatakki. Pitkä parta ja hiukset. Selässä siivet. Todellinen helvetin enkeli :)
Muuten on yksi lysti mitä muilla on päällä kunhan itselläni on puhtaat ja ehjät vaatteet. Mustana tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
-
Että, oletpa sinä tyhmä. Kysymysten taso, kertoo esittäjän ajatusten juoksusta.
pyiiy kirjoitti:
Jotain tämmöistä...vaikka totuus tuskin on tuo. Jokseenkin kaikki riippuu henkilön omasta asenteesta; jos on pirteä, puhelias ja hyvännäköinen = kiireinen ihminen jolla hyvä itsetunto. Hiljainen, laittamaton ja lihava = työtön, elämän luuseri .
Melko varmasti en tunnista erittäin epämuodikasta kokonaisuutta. En tunne muotia, hyvän tyylin kyllä.