Miten näin itsekkäitä isiä on olemassa?
Tuttavani kertoi, että miehensä jää viikon päästä kahdeksi viikoksi isyyslomalle. Äiti palaa töihin. Kiva, ajattelin ensin. Mutta mitä vielä! Äiti menee töihin, MUMMO tulee hoitamaan vauvaa ja isi lähtee kahdeksi viikoksi golf-lomalle Thaimaaseen!
Ei mikään laki kiellä käyttämästä isyyslomaa golfaamiseen, mutta eikö tuollaisella isällä ole mitään halua olla OMAN lapsensa kanssa!?!
Kommentit (47)
Ohje nro 1 on loistava. Älä tee lapsia kusipään kanssa.
Suomessa voi jokainen ihan itse valita millaisen miehen kanssa tekee lapsia. Omalle miehelleni ei olisi tullut mieleenkään tuollainen ja tiesin sen kyllä jo ennen kuin meille tuli lapsia. Miksi ihmeessä lisäännytte urpojen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet eivät koskaan yllä miehiksi. Tarkoittaa ihan sitä että isyys on mieheksi kasvamisen ( pojasta mieheksi, oikeaksi tosi! Mieheksi) viimeinen kasvun paikka. Läheskään kaikki miehet eivät yllä sille tasolle. Nyt puhun sellaisesta hyvästä isyydestä, jossa isä on huolehtiva, suojeleva, kannustava ja omiaan tukeva. Kuin leijonilla se ylin uros. Se on se yksilö joka JÄÄ sen lauman luokse. Ei lähde vaan jää suojelemaan emoa ja pentuja. Tässäpä totuutta miehisyydestä. Olkaa hyvät!
Kyllä mieheksi kasvetaan ilman lapsiakin. Aivan kuten itsekin olen nainen vaikka en halua lapsia.
Älkää aina sotkeko vanhemmuutta ihmisenä kasvamiseen. Kiitos.
Jännämies vain siittää, ei hoida.
Näin se muurahaisillakin menee - kuhnuri on muurahaisten jännämies:
Neitsytlennolla kuhnurit pariutuvat mahdollisimman monen kuningattaren kanssa. Sitten niiden siivet irtoavat ja ne harhailevat maassa kunnes kuolevat nälkään tai tulevat jonkin eläimen - tavallisesti linnun - tappamiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huvittavaa, että aloittaja olettaa kaikkien viihtyvän pikkulapsen seurassa. Ei taida paljon maailmasta tietää.
Jos rupeaa lapsentekohommiin niin ei pitäisi tulla yllätyksenä, että sen jälkikasvun kanssa kuuluu viettää aikaansa.
Sinulle taitaa tulla yllätyksenä, että kaikki eivät halua viettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huvittavaa, että aloittaja olettaa kaikkien viihtyvän pikkulapsen seurassa. Ei taida paljon maailmasta tietää.
Oletan, että useimpien äitien ja isien pitäisi viihtyä OMAN pikkulapsen seurassa.
Mitä merkitystä on, missä useimmat äidit ja isät viihtyvät?
Lentäisi kyllä nopeasti pellolle tuollainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rupeaa lapsentekohommiin niin ei pitäisi tulla yllätyksenä, että sen jälkikasvun kanssa kuuluu viettää aikaansa.
Valitettavasti ei tule. Mutta omassa tuttavapiirissäni tuollaista miestä (tai naista) kutsutaan exäksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän yhden tällaisen isän. Se teki keittiörempan isyysloman aikana ja vei lapsen äidilleen hoitoon joka päivä. Ei oikein mene kaaliin. Eikö isyysloman tarkoitus ole olla sen lapsen kanssa?
No muuten olen samaa mieltä, mutta kyllähän se keittiöremppa hyödyttää koko perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän yhden tällaisen isän. Se teki keittiörempan isyysloman aikana ja vei lapsen äidilleen hoitoon joka päivä. Ei oikein mene kaaliin. Eikö isyysloman tarkoitus ole olla sen lapsen kanssa?
No muuten olen samaa mieltä, mutta kyllähän se keittiöremppa hyödyttää koko perhettä.
Niin hyödyttäisi se töissä oleminenkin. Ja työnantajaa myös monella eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miinusta faktalle. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet eivät koskaan yllä miehiksi. Tarkoittaa ihan sitä että isyys on mieheksi kasvamisen ( pojasta mieheksi, oikeaksi tosi! Mieheksi) viimeinen kasvun paikka. Läheskään kaikki miehet eivät yllä sille tasolle. Nyt puhun sellaisesta hyvästä isyydestä, jossa isä on huolehtiva, suojeleva, kannustava ja omiaan tukeva. Kuin leijonilla se ylin uros. Se on se yksilö joka JÄÄ sen lauman luokse. Ei lähde vaan jää suojelemaan emoa ja pentuja. Tässäpä totuutta miehisyydestä. Olkaa hyvät!
Kyllä mieheksi kasvetaan ilman lapsiakin. Aivan kuten itsekin olen nainen vaikka en halua lapsia.
Älkää aina sotkeko vanhemmuutta ihmisenä kasvamiseen. Kiitos.
Juu juu! Tarkoitin niitä miehiä joille syntyy niitä lapsia. Ihmisenä voi toki kasvaa ilman lapsiakin! Isyydestä puhuin ja miehuuden ydin on aikalailla kuitenkin siinä. Samoin kuin naiseuden ydin on tietyllä tapaa äitiydessä. Enkä tarkoita nyt sitä eikö voisi olla miehekäs mies ilman lapsia, tai naisellinen nainen ilman lapsia, vaan sitä, että isyydestä ja äitiydessä on ikäänkuin vielä enemmän sitä naiseutta ja miehisyyttä. Älkää nyt vaan ottako tästä mitään herneitä nokkaan. Ei ole minun tarkoitukseni vähätellä ketään! Vain todeta miten minä asian näen.
Niin. Ja me veronmaksajat maksetaan nämä urpoeinareiden "isyyslomat" siellä Thaimaan lämmössä. Nyt kun sitä byrokratiaa rakennetaan päiväkoti oikeuden valvontaankin, niin ei kai tänä someaikana olisi konsti tai mikään että edellytettäisiin lähettämään kelalle päiväkirjaa, miten on vauvan kanssa sujunut. Putoaisi nämä "lomailijat" ainakin loisimasta yhteiskunnan lompakolta.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ja me veronmaksajat maksetaan nämä urpoeinareiden "isyyslomat" siellä Thaimaan lämmössä. Nyt kun sitä byrokratiaa rakennetaan päiväkoti oikeuden valvontaankin, niin ei kai tänä someaikana olisi konsti tai mikään että edellytettäisiin lähettämään kelalle päiväkirjaa, miten on vauvan kanssa sujunut. Putoaisi nämä "lomailijat" ainakin loisimasta yhteiskunnan lompakolta.
Ai alapekuttajasta on oikein, että kun Suomessa on tällainen mahdollisuus isälläkin ottaa vapaata töistä ja nauttia kelan päivärahaa, jotta voisi tutustua omaan lapseensa, niin jotkut käyttää tän vapaan ulkomailla lomailuun? Ilman sitä lastaan.
Toivottavasti tuo iskä saa jotain kautta luettua tämän ja häpeää silmät päästään.
Näin mummonan olen sitä mieltä, että nyt on kyllä mummosakin vikaa.
Ikinä en olisi mennyt lasta hoitamaan, jos isän golf on tärkeämpää kuin lapsi. Haistakoon .....sanonko minkä, niin isä kuin mummokin.
Mamma ei varmaan luota, että iskä pärjää ja tilasi mummon paikalle vahtimaan. Mies tuli siihen tulokseen, että sama lähteä vaikka Thaimaahan golfaamaan jos ei kerran kelpaa.
Sulla onkin omanarvontuntoinen ja fiksu leidi vaimona. Pidä kiinni kaksin käsin hänestä.