wt:t asuu vuokralla.
Kommentit (29)
Eiköhän lähes kaikki sitten ole jossain elämänvaiheessa wt, jos se määritetään vuokralla asumisella. Harva muuttaa ensimmäisenä lapsuudenkodista omaan omistusasuntoon. Ellei ole asunut kolmekymppiseksi äidin ja isin helmoissa. Mikä nyt ei minusta suoraan tarkoita sitä, että olisi parempi ja sivistyneempi kuin ne 18-20 vuotiaana kotoa vuokralle muuttaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on WT???
Se on termi, jonka käyttäjä on aina entinen koulukiusaaja, nykyinen aikuinen kiusaaja. Aikuinen kiusaaja. A i k u i n e n k i u s a a j a - minua hävettäisi olla sellainen. Silloinkin jos vain minä itse tietäisin olevani tuollainen raukkamainen kiusaaja ja nettikiusaaja, niin se tekisi valtavan kuprun henkilökohtaiseen itsearvostukseeni.
niin mut mitä se termi tarkoittaa?
Villityyppi. Tulee englannin kielisestä termistä wild type.
Vierailija kirjoitti:
Itse asun vuokralla vaikka olen akateeminen ja ihan hyvässä työssä. Syy tähän on, että olen vaihtanut työpaikkaa omasta halustani kahdesti kahden vuoden aikana ja samalla myös asuinpaikka on vaihtunut. Nykyisellä paikkakunnalla olen asunut nyt n. puoli vuotta. Jos saan jostain muualta paremman työtarjouksen, vaihtuu asuinpaikka todennäköisesti jälleen. Ei siis tunnu ollenkaan järkevältä sitoa itseään omistusasuntoon. Vuokralla asuminen on vaan niin paljon huolettomampaa :)
Meillä oikeastaan sama tilanne. Meilläkään tarkoitus ei ole asua nykyisellä seudulla oikeastaan vuotta pidempään niin miksi ostaisimme asunnon muuttotappiokunnasta jossa työttömyys pyörii yli 20 prosentissa. Vuokralla asuminen on ihan meidän tapauksessa järki teko tässä vaiheessa kuin sitoa rahat asuntoon josta ei pahimmassa tapauksessa pääse eroon tai joutuu ainakin myymään reilusti halvemmalla kuin mitä itse maksanut. Ei niin mitään järkeä.
Vuokralla asuminen voi siis olla myös taloudellisesti viisas ratkaisu. Puhumattakana juuri tuosta vaivattomuudesta. Eri tietysti jos asuisi pk-seudulla ja olisi tarkoitus asua alueella useampi vuosi, siellä voi sentään luottaa että omistusasunnon saa myytyä tai vuokrattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko wt, jos asun vuokralla sen takia, että voin pitää yllä reppureissuharrastusta?Vuodesta reissussa olen yleensä 3-4kk. Tähän ei yksinkertaisesti sovi se, että omistaisin asunnon, joka olisi 1/4 vuodesta tyhjillään.
Rahaa olisi, it-alalla työskentelen ja rahaa saisin sijoituksista irrotettua vaikka heti sen verran, että saisin haluamani omistusasunnon.
Ap tosin taitaa olla vain onneton ja rahaton trolli.Koodaatko opengl/glsl :)
T:apTäältä sivusta totean*, että koodaaminen on kuitenkin aika alhaisen tason hommaa ja vain pieni osa ohjelmiston kehityksessä, joten opengl:n tai vastaavan graafisen kielen osaaminen, sen käyttäminen työtehtävissä on hieman kuin kehuisi osaavansa tehdä web-sivuja html/css/js:llä. Toki ohjelmointi edellyttää loogista ajattelua ja luovuuttakin, mutta ei sitä voi verrata isojen järjestelmien, enkä nyt tarkoita vain ohjelmistopohjaisia järjestelmiä, arkkitehtuurin määrittelyyn, -suunnitteluun, -hallintaan ja sitten niihin käytännön toimiin jotka siitä projektin edetessä johtuvat ja joista vain yksi osa koodaaminen on.
Terveiset yli 30v isoja järjestelmiä suunnitellut, toteuttanut, koodannut, ylläpitänyt - järjestelmiä joilla hoidetaan satojen miljoonien ihmisten asioita useita kertoja päivässä :)
tl:dr; koodaamisen osaamisella ei kannata leveillä, ellet sitten ole tehnyt sitä useita vuosikymmeniä ja ole maailmanlaajuisesti tunnustettu, arvostettu ja palkittu.
Ai säkin oot ollu Nokialla hommissa :D
Ei kun sillä isolla jenkkifirmalla jonka osia nyt Nokia osti, enkä ollut silloin suomessa. Toki olin tekemisissä jo -80 luvun puolivälistä Nokian kanssa, olin töissä sen jämyllä ja teimme yhteistyötä niin myynnin kuin kehityksenkin kanssa, mutta se on toinen tarina se. Hyvissä töissä edelleen, töitä oli huonosti viimeksi 25v sitten, sen jälkeen töissä täyspäiväisesti. Enkä asu enää vuorallakaan, nuorempana opiskellessa ja työelämää alottaessa noin 10v vuokralla, sen jälkeen työnantajan hotelleissa ja vuokraamissa kalustetuissa asunnoissa työkohteista, oma isohko ~100m2 kokonaan maksettu asunto keskustassa jo yli 20v sitten ollut koko ajan tukikohtana kotimaassa.
unohtakaa provo ja jatkakaa päiväänne
vuokralla asumiseen on monta syytä et saa lainaa,paikkakunnalla on paljon asuntoja kaupan mutta ostajia vähän eli et pysty tulevaisuudessa myymään asuntoasi halutessasi,tiedät että lama jatkuu ja syvenee ja korot lähtevät nousuun jo 2018,pelkäät ettei sinulla ja kenelläkään suomalaisilla ole enää töitä parin vuoden kuluttua ja osa aloista katoaa pysyvästi,tiedät että suuret ikäluokat jättävät markkinoille valtavan määrän asuntoaja myytäväksi, tulet ehkä saamaan perintöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on WT???
Se on termi, jonka käyttäjä on aina entinen koulukiusaaja, nykyinen aikuinen kiusaaja. Aikuinen kiusaaja. A i k u i n e n k i u s a a j a - minua hävettäisi olla sellainen. Silloinkin jos vain minä itse tietäisin olevani tuollainen raukkamainen kiusaaja ja nettikiusaaja, niin se tekisi valtavan kuprun henkilökohtaiseen itsearvostukseeni.
niin mut mitä se termi tarkoittaa?
Sitä että sen termin käyttäjä ei ole kiltti, mukava saati hyvä ihminen. Sen termin käyttäjä on perimmäiseltä luonteeltaan ilkeä ja raukkamainen oli hän sitten rikas tai köyhä tai missä tahansa yhteiskunnallisissa asemissa, vaikka enimmäkseen peittääkin sen ollessaan laajan hovinsa kanssa tekemisissä. Sen termin käyttäjä olisi periaatteessa kykenevä vaikka mihin noiden täysin epätasa-arvoisten ihmisarvoideologioidensa pohjalta, mutta onneksi sen raukkamaisen termin käyttäjän valta rajoittuu yleensä lähinnä "vain" netissä sekä koti- ja työympyröissä kiusaamiseen, jonkun kanamaisen ja yksilötasolla henkisesti munattoman naishovin pyörittämiseen siellä, ehkä joihinkin pilipalijohtajuuksiin sekä sieltä käsin pätemisiin. Mikä on kyllä tarpeeksi tuottamaan inhimillistä surua sekin, mutta ei sentään maanlaajuisesti.
Sitä se tarkoittaa. Se on juuri se ihminen, josta eräänä kertana tekemisissä ollessa huomaat että tuohan nauttii kiusaamisesta, sinun tai jonkun toisen, että tuo todellakin nauttii siitä. Jotain ponnahtaa pintaan aivan vahingossa, eikä sitä saa enää takaisin. Hän ivaa sinua, ivaa sinulle tärkeitä asioita, hän mitätöi ja talloo ja etsii sinusta suurennuslasilla vikoja. Aina niillä pitää olla joku kohde, eivät osaa antaa ihmisten olla rauhassa omanlaisiaan ja erilaisia kuin mitä itse on. Yhtä lailla tuollainen voi kiusata toisia ihmisiä muillakin perusteilla. Jolllain voi olla liikaa rahaa, liikaa hienoja asioita, liikaa älliä, liikaa hyviä asioita. Nuo naiset keksivät aina jostain jotain.
niin asuu kun saa asumistukea paremmin eikä oo omaan rahaa
Itse asun vuokralla vaikka olen akateeminen ja ihan hyvässä työssä. Syy tähän on, että olen vaihtanut työpaikkaa omasta halustani kahdesti kahden vuoden aikana ja samalla myös asuinpaikka on vaihtunut. Nykyisellä paikkakunnalla olen asunut nyt n. puoli vuotta. Jos saan jostain muualta paremman työtarjouksen, vaihtuu asuinpaikka todennäköisesti jälleen. Ei siis tunnu ollenkaan järkevältä sitoa itseään omistusasuntoon. Vuokralla asuminen on vaan niin paljon huolettomampaa :)