Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioehto vai avoliitto

Vierailija
16.01.2016 |

Jos menen naimisiin ja teen avioehdon, mitä eroa sillä on avoliittoon? Miksi menisin naimisiin? Ei tule mieleen yhtään järkevää syytä

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan.

Pysy sinkkuna ikuisesti.

Vierailija
2/23 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sinkku, vaan avoliitossa. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliitossa leski perii kuoleman tapauksessa. lapsen isyyttä myöskään ei tartte tunnustaa.

Vierailija
4/23 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehtohan voi olla hyvinkin erilainen kuin menettely avoliitossa.

Vierailija
5/23 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskovainen, siksi.

Vierailija
6/23 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää ihan itse punnita noi vaihtoehdot, ei kukaan voi päättää sun puolesta. Minä valitsin avioliiton.

Vierailija
7/23 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

avioliitossa leski perii kuoleman tapauksessa. lapsen isyyttä myöskään ei tartte tunnustaa.

Leski ei peri yhtään mitään, jos perheessä on lapsia. Paitsi testamentilla.

Vierailija
8/23 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioehtohan voi olla hyvinkin erilainen kuin menettely avoliitossa.

Mulla taitaa olla ennustajan kykyjä, kun arvelin jo aloitusta laittaessani, että joku tarttuu tähän :) Ok. Puhutaan avio-oikeuden kokonaan sulkevasta avioehdosta, jota ei ole syytä kohtuullistaa. Mikä ero tilanteella on avoliittoon verrattuna?

Vierailija
9/23 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 = ap, kuten tekstistä voi päätellä.

Vierailija
10/23 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen uskovainen, siksi.

Ja uskovaisen pitää mennä naimisiin, koska...? Äs, unohda, ei kiinnosta.

Vierailija
11/23 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syntyy lapsi, isyys on automatio.

Vierailija
12/23 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison elatusvelvollisuus.

Vierailija
13/23 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää ihan itse punnita noi vaihtoehdot, ei kukaan voi päättää sun puolesta. Minä valitsin avioliiton.

Tottakai teen valinnan itse. Kysymys olikin näiden kahden vaihtoehdon erosta. En keksi oikein mitään muuta, kuin että avioliitossa joku toinen määrää, milloin liitto alkaa (suostumuksellani toki) ja päättyy (jommankumman suostumuksella toki). Avoliitossa pari itse tekee ratkaisunsa, eikä siihen tarvita muiden päätöksiä.

Vierailija
14/23 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään tapauksessa en halua, että toinen joutuu elättämään. Kauhea ajatuskin. Oma palkka/eläke/sossu yms. on sitä varten. Tässä siis yksi puoltoääni avoliitolle.

Vierailija
15/23 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue avioliittolaki niin asia selkiytyy.

Vierailija
16/23 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään tapauksessa en halua, että toinen joutuu elättämään. Kauhea ajatuskin. Oma palkka/eläke/sossu yms. on sitä varten. Tässä siis yksi puoltoääni avoliitolle.

just, ei ihme että Suomi sakkaa. Silloin aikanaan hyvinvointi mitoitettiin perheittäin, ei niin että jokainen on individuaali. Veroja pitäisi nostaa 10 %-yksikköä.

Vierailija
17/23 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue avioliittolaki niin asia selkiytyy.

Olen lukenut, hyvinkin. Siksipä kysynkin, kun en löydä sieltä mitään kohtaa, jossa se ratkaisevasti tai jotenkin myönteisesti kallistaisi vaakakupin avioliiton puolelle.

Vierailija
18/23 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun pähkäilimme samaa n.10 vuotta sitten, erona oli keskinäinen elatusvelvollisuus, lesken minimi/maksimisuoja (oikeus asua omassa kodissa puolison kuoleman jälkeen), oikeus leskeneläkkeeseen tapaturmaisen kuoleman jälkeen (sekä liuta muita vakuutuskorvauksia), perimysjärjestys, automaattinen yhteishuoltajuus mahd. lapsista ja automaattinen isyyden tunnustaminen. Totesimme, että avioliitto antaa automaattisesti parempaa suojaa jomman kumman äkillistä kuolemaa vastaan ja lapsen huoltajuus säilyy isällä äidin kuoleman jälkeen.

Osa avioliiton tarjoamasta suojasta on vaikeaa (osittain mahdotonta? ks. esim. jotkut vakuutusehdot) rakentaa avoliitossa, mutta helppo purkaa avioerossa, jos avioliitto sittenkin kaduttaisi. Avioehtokin voidaan rakentaa mieleiseksi.

Vierailija
19/23 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää saattaisi olla hyvä puoli, jos ei millään viitsi tunnustamista tehdä neuvolassa, tai jos isä sattuisi kuolemaan, ennen kuin tunnustaminen on tehty. Jollekin siis tässä plus avioliitolle. Itse en ole lapsia hankkimassa, joten mulle tällä ei ole vaikutusta. Ap

Vierailija
20/23 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, lainaus isyysolettamasta ei välittynyt 19 ap -viestiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi