Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tasa-arvosta!

Vierailija
14.01.2016 |

Pitäisikö armeija tulla pakolliseksi naisillekin!?
Ihan vain tasa-arvon vuoksi?
Vai alettaisiinko vain hyväksyä jo se "pieni" tosia asia, että on kaksi eri sukupuolta, omine vahvuuksineen.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alettaisiin hyväksymään! Itse en kannata tasa-arvoa kun se ymmäretään väärin, tasa-arvo on sitä kun kaikki on saman arvoisia, ei sitä että kaikkien tulee pystyä samoihin asioihin tai edes pyrkiä siihen. Arvon ei pitäisi määräytyä sukupuolen mukaan eikä iän tai muidenkaan ominaisuuksien.

Mitä armeija kysymykseen tulee niin se on yksi miesten tehtävistä, nainen puolestaan käykin toisenlaista armeijaa raskautuessaan ja jäädessään töistä pois tämän takia. Se on fyysistä, henkistä ja rahallista kulua kuten armeijakin. On monia asoita joita miehet noin yleisesti tekevät paremmin, miehen aivot ja ruuminrakenne on erillainen. On myös monia asioita joita naiset tekee paremmin. Erillaiset ihmiset tehkööt niitä asioita joissa ovat parhaita tai mihin kykenevät.

Itse kannatan yleistystä, yleistämällä voidaan todeta että suurin osa naisista on esim. Verbaalisesti lahjakkaampia. Silti on on myös heikkosanaisia naisia ja tässä hyviä miehiä. Yleistämällä voidaan todeta että on myös poikkeuksia.

Olisi varmaan hauskaa jos joutuisin armeijaan ja kerran kuukaudessa olisin helvetin vihanen ja itkeskelisin joka asiasta kun on kuukautiset ja jäisin sänkyyn melkein viikoksi kipujen takia. Ja sama ovulaatioina. Muulloin petaisin toisten sänkyjä ja nipottaisin turhista. Valittaisin ulkona kylmässä ja kävisin sanasotaa jatkuvasti. Sisustaisin punkkaani ja stailaisin muita ajanvietteeksi. Sen lisäksi että itse sekoaisin sekoaisi muutkin puheripuliini ja touhukkuuteni samalla kun itkisin, valittaisin ja huomauttelisin. Naisen elämää säätelee myös voimakkaasti hormoonit, varsinkin silloin nuorenanaisena.

Aioin vastata tähän asiallisesti, mutta viimeisestä kappaleesta tajusin että tässä onkin mies trollaamassa.

En ole mies vaan nainen joka hyväksyy erillaisuuden ihan oikeasti enkä näennäisesti. Itse olen luonteeltani tuuliviiri ja hormonien heittely kuukausittain vaikuttaa ihan oikeasti naisen mieleen ja fyysiseen kykeneväisyyteen.

Pirttihirmukin olen, mutta kaunis sellainen.

Sukupuolierot on rikkaus ja arkikin luistaa paremmin kun molemmat osapuolet tekevät sitä missä toinen on parempi. Näin ei myöskään kokoajan tarvitse neuvotella kuka tekee ja mitä. Mies vaihtaa renkaat, mutta sen pyykinpesussa ei ole mitään logiikkaa. Mies ajaa useammin autoa koska se tykkää siitä enemmän, minä puolestaan istutan kukkia koska ne on kauniita. Minäkin ajan nurmikkoa, mutta teen sen neljänä päivä pienissä erissä koska hauikseni eivät ole niin suuret, mies tekee sen 1,5 tunnissa.

Minä palelen herkästi, itken herkästi, huudan herkästi. Mies taas ei tee herkästi yhtään mitään.

Entä hyväksytkö sen, että kuulut hyvin pieneen vähemmistöön ja kaltaisesi ovat kuolleet lähes sukupuuttoon ajat sitten? Olet niin pihalla nykyajan vaatimuksista, että en edes jaksa alkaa kinaamaan. Jos armeija tulee pakolliseksi molemmille sukupuolille, se tulee tekemään sinulle hyvää.

Vierailija
22/22 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kohtaa on kyllä myönnettävä että tässä asiassa miehet ovat naisia parempia. Mielestäni armeijan pitäisi olla pakollinen kaikille tai ei kenellekkään mutta.. Tämä on ehkä naurettavin syy ikinä miesten korvissa mutta tällainen vammanainen kuten minä jolla on äärimmäisen rankat kuukautiset joita ei noin vain lääkkeillä nujerreta en kestäisi missään metsässä varmaan sekuntiakaan menkkojen aikana. Muuten olen hyvässä kondiksessa mutta menkat rajoittaisivat ainakin leirillä oloa ( ilman kunnon hygieniaa tulee tulehduksia jne). Ja sotaahan ei käydä niin että vihollinen ottaa huomioon vastustajan menkkaongelmat tai että sodasta voi aina lähteä viikoksi pois..

Se olisi sitten B- tai C-paperit, kuten miehilläkin, joilla jokin terveydellinen seikka rajoittaa palveluksen suorittamista. Ja siviilipalvelustahan ei menkat rajoita mitenkään.

Nainen on jo nyt työelämässä heikommalla, koska synnyttää lapset. Onko tasa-arvoa heikentää sitä lisää?

Lakeja voi ja pitää muuttaa niin, että vastuu on myös sillä lapsen isällä. Ei lasten synnyttämisellä ole mitään tekemistä asepalveluksen kanssa. Pitäisikö naisten oppivelvollisuutta sitten lyhentää samoilla perusteilla? Tai eläkeikää laskea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi