Kuinka paljon ja miten pitää syödä että laihdun
66 kilosta 60 kiloon, pituutta 165cm. Näin aluksi ajattelin 30min lihaskuntojumppaa ja 30min reipasta kävelylenkkiä päivittäin. Mitä ruoka-aineita ei kannata syödä, ja kuinka paljon kaloreissa olisi hyvä syödä? Työni on kevyttä ja lisäksi harrastan normaalia hyötyliikuntaa (kauppareissut 2km, portaat jne). Ahdistaa kun en tiedä miten tässä pitäis syödä että rasvan saa palamaan, yksi sanoo että 1200kcal, toinen että alle 1500kcal ei saa syödä ja kolmas että 1700kcal on hyvä. Ruokailurytmi on muutenkin ihan sekaisin, ja sekin pitäisi saada kuntoon. Auttakaa!
Kommentit (2)
Jos ei ole älypuhelinta, niin muistaakseni netissä toimi ainakin aikanaan joku kalorilaskuri(.fi?), joka toimi vähän samalla tavalla, liekö pystyssä edelleen :)
Onko sulla älypuhelinta? Nykyään löytyy ihan tuhottomasti kaikkia sovelluksia juuri tähän tarkoitukseen. Itse käytän sellaista kun MyFitnessPal, siihen isketään omat mitat ja aktiivisuuden taso päivittäin (esim. itse olen istumatyössä ja kulutan vähemmän kuin jaloillaan työskentelevä) ja tavoitteet kehonmuokkauksen suhteen, jolloin sovellus laskee suositellut kalorimäärät yms. Siihen sitten joka päivä voi lisätä syömänsä ruoat, sovelluksessa on iso tietokanta eri ruokia ja niiden ravintoarvot, kalorimäärät yms. Samaten voi lisätä harrastamansa liikunnan jne.