Voiko nämä kaikki johtua vain niskoista?
Jatkuva epätodellinen olo, väsymys ja hajamielisyys. Paniikkikohtauksia on myös ruvennut olemaan. Oireet alkoivat sormia napsauttamalla pari kuukautta sitten ihan yhtäkkiä yöllä. Alkuun oli huimausta mutta sitä enää todella harvoin. Rytmihäiriö tuntemuksia on myös. Epätodellista oloa on vaikea kuvailla.
Kivut ovat aika pieniä. Satunnaisia vihlaisuja päässä sekä rinnassa. Myös käsissä ja jaloissa.
Sydämessä ei ole vikaa. Pää on kuvattu samoin keuhkot.
Kivut ei haittaisi elämää mutta tää ihme sekava olo ja ahdistavat ajatukset alkavat haittaamaan ihan kaikkea.
Ainoa millä on vähän saanut oloa pois on diapami mutta apu on vain hetkellistä.
Lääkärissä ravattu useita kertoja ja mitään ei löydy.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Fyssarille mars! Minulla oli aivan samat oireet aikoinaan kun niskahartiaseutu oli ihan jumissa. Oireita oli helposti 15 erilaista ja myös ahdistus ja paniikkikohtaukset. Kaikki loppuivat fyssarihoidon jälkeen.
Jatkan vielä, että minulla oli noita samoja kipuja, vähän kuin sähköiskuja/nipistyksiä eri puolilla kroppaa, suonenvetoja, päänsärkyä, viikon huimasi putkeen, väsymys, ahdistus, paniikkikohtaukset, hmm osan olen jo unohtanut. Mutta kaikki oli vain niskoista peräisin. Sain myös lihasrelaksantteja.
Julkiselta saat lähetteen yksityiselle fyssarille josta saat kelakorvausta pienen summan. Suosittelen ammattitaitoista fyssaria. Hieronta, niskajumppa ja venytykset auttavat. Myös lämpötyyny niskaan oli kiva. :)
Sauvakävely on hyvä apu. Kahden viikon kuuri yleensä rupeaa auttamaan.
Huojentavaa kuulla! Paniikkikohtaukset ehkä lievittyneet myös. Mutta myös suuri ongelma on että pelkään yksinoloa ja vältän sitä. Pelottaa että sekoan tai kuolen. Päähän on ruvennut tulemaan ajatuksia jotka tuntuvat vieraalta ja ovat muutenkin aika hurjia.
Pahinta on että minulla on pieni lapsi niin jotain apua on ruvettava saamaan.
... kirjoitti:
Huojentavaa kuulla! Paniikkikohtaukset ehkä lievittyneet myös. Mutta myös suuri ongelma on että pelkään yksinoloa ja vältän sitä. Pelottaa että sekoan tai kuolen. Päähän on ruvennut tulemaan ajatuksia jotka tuntuvat vieraalta ja ovat muutenkin aika hurjia.
Pahinta on että minulla on pieni lapsi niin jotain apua on ruvettava saamaan.
Tottakai tuollaiset paniikkikohtaukset voivat johtua muustakin, mutta minulla oli vain niskojen takia. Meinasin saada lääkityksenkin siihen, onneksi en aloittanut sitä! Googletin silloin niin huomasin, että monilla niskajumista kärsivillä oli myös paniikkioireita ja juurikin niitä inhottavia ajatuksia. Toivottavasti selitys on sinunkin kohdallasi näin yksinkertainen. :) Ja ainiin, en pystynyt nukkumaan kunnolla niskaongelmieni aikana, koska pelkäsin nukkua yksin jostain syystä, nukuin aina valot päällä ja koin samanlaisia todella epämukavia ajatuksia.
Oletko itse sitä mieltä että niskasi olisi ihan jumissa siis kuitenkin?
Kuulostaa kyllä ihan tavan paniikkikohtaukselta ja jos itsekin huomaat käyttäytymisessäsi muutoksia, niin haepa siihen apua. Toki myös hartiat voivat olla jumissa, mutta siitä harvemmin tulee paniikkioireita. JOs sinulla on pieni lapsi, niin on erityisen tärkeää että haet apua.
Niskani on aivan totaalisen jumissa selästä kallonpohja lihaksiin. Sekä myös lääkäri sanoi jumitusta olevan ihan hartioista rintaan asti.
Asiantunteva kiropraktikko voi myös mahdollisesti tuoda avun. Itselläni ainakin omituiset päätä paineistaneet huimauskohtaukset sai nimenomaan juuri kiropraktikko kuriin.
Hierojalle MARS! Ota ainakin 5 -10 kertaa hierontaa, yksi hieronta viikossa.
Kipulääkkeitäkin voi ottaa. Piikkimatto on myös hyvä, sen päälle vaan makaamaan.
Lopullisen avun antaa kuntosali.
Hyvät jumppaohjeet fysioterapeutilta. Itse aloitin ihan niistä, joita tehdään uudestaan kävelemään opetteleville ym. Eli nollasta aloitetaan lihasten etsintä. Näitä pieniä venyttelyliikkeitä useasti päivässä. Sauna, tennispallo- ja putkirullavenyttelyä, lepoa. Lapsen kanniskelu ergonomisemmaksi. Toisella puolella lapsen kannattelu esim. Imettäminen saa niskat pahiten jumiin.
Kyllä! Fyssarille mars! Minulla oli aivan samat oireet aikoinaan kun niskahartiaseutu oli ihan jumissa. Oireita oli helposti 15 erilaista ja myös ahdistus ja paniikkikohtaukset. Kaikki loppuivat fyssarihoidon jälkeen.