Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nivelrikko vain 42-vuotiaana (alaselässä), masentaa. Kohtalotovereita?

Vierailija
13.01.2016 |

Äidilläni todettiin vasta lähes 70-vuotiaana, mä olen siis joku valuvikainen yksilö ilmeisesti.

Minkälaista työtä voin tehdä? Tämänhetkinen toimistotyö on hirveää tuskaa selälleni.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla se aina yhtä pahana? Jos on niin sitten on kyllä aika järkkyä, kun selässä on. Itselläni on nivelrikkoa polvessa, josta meni nuorena urheillessa ristiside. Mutta mulla vaihtelee huomattavasti vaivan kivuliaisuus: välillä on helvettiä niin etten askeltakaan pystyisi ottamaan ilman kovia kipulääkkeitä ( on kuin aina polven taipuessa iskettäisiin puukko sinne polven sisään), mutta sitten on parempia kausia jolloin en tarvi edes lääkkeitä ja pärjäilen hyvin. Toki mitään varsinaista liikuntaa en voi harrastaa, mutta arki sujuu. 

Noita lisäravinteita kannattaa myös kokeilla. Glukosamiini, kondroitiinisulfaatti ja MSM ovat sellaisia joista voi saada apua. Eläinpuolellahan eläinlääkärit aika rutiinisti suosittelee näitä vanhoille koirillekin, ja kokemukseni mukaan hyvin auttavat. Itsekin olen jonkinlaista apua saanut selvästi noista, mutta eihän ne toki kulunutta niveltä ehjäksi tee ja kaikkia vaivoja vie.

Vierailija
2/7 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin 40v, isovarpaassa :)

Ongelmajat olleet pienestä asti. Mutta tämä ei onneksi vaikuta elämiseen ja olemiseen, ainoastaan sopivien kenkien hintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ihan normaalia, että tuossa iässä on jo nivelrikkoja. Mulla on kaularangassa. Voit uskoa, että tuntuu todella pahalta, ja aiheuttaa monelaista ongelmaa.

Vierailija
4/7 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on polvessa ja oon 27.

Vierailija
5/7 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös sorimissa ja varpaissa, ne kipuilevat, mutta selkä on pahin. On parempiakin päiviä, mutta joka yö kyllä menee aikansa ennekuin saa unen päästä kiinni jomotuksen takia ja pitää olla varovainen liikkeiden kanssa. Nyt on alkanut rintalasta rutisemaan ja oli kipeä jonkun aikaa myös. Lonkka napsuu kävellessä, kuvattiin ja pitäisi olla ok, tosin röntgenkuva jossa ei niin kaikki näy. Alaselän nivelrikko todettiin magneettikuvauksen avulla. 

Otan luotaistuotteita kipuun, ja pahoina päivinä myös vahvoja särkylääkkeitä. Tulevaisuus huolettaa...olenko mä 50-vuotiaana eläkkeellä? :( 

-Ap

Vierailija
6/7 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut satulatuolia tai jotain muuta ergonomista työtuolia? En tarkoita tavallisia tuettuja työtuoleja, vaan siis joko satulatuolia, jossa istuma-asento on kuin seisoessa tai sitten tulia, joka on liikkuva kuin joystik, jossa siksi täytyy olla itse aktiivien eli vaihtaa usein työasentoa. Ks. esim ergoforumin nettisivuilta, niin ymmärrät mitä tarkoitan.

Vierailija
7/7 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarvitsee salitreeniä, riittävä lihaskunto ehkäisee oireita.

mulla on selkä ollut paska jo 10v kulumaa,välilevyn pullistuma,välilevytyrä ym. Mulle on sanottu että ainut mikä auttaa on riittävän lihakunnon ylläpito ja kun tarpeeksi pahaksi menee tehdään luudutusleikkaus.

t.M40v