Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ysiluokkalaisella lukioon menevällä jo suunnitelmia minne hakee lukion jälkeen?

Vierailija
12.01.2016 |

Siis että tietää tehdä ainevalinnat oikein.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Pitkää matikkaa ja kieliä ainakin

Vierailija
2/5 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää valehdelko lapsillenne, että lukio tuo miettimisaikaa uravalintaan ja "kyllä se oma ala sitten löytyy". Lukioon mennessä on tiedettävä, mille alalle hakeutuu jatko-opintoihin, jotta osaa lukea ja kirjoittaa oikeat aineet. Ehdottoman tärkeää on lukion ensimmäisenä vuonna tähdentää, että nyt se ala pitää valita ja päätökseen sitoutua. Ettei käy kuten minulle. Yhtäkkiä lukio loppui, olin kirjoittanut ihan mutulla "kivat aineet" enkä vieläkään tiedä sitä "omaa unelma-alaa", jonka mukamas piti lukion aikana selkiytyä. Olisi ollut parempi valita jo ekavuonna suht järkevä jatkopaikka ja tavoitella sitä määrätietoisesti. Nyt on vaikea hakea, koska kaikki kiinnostaa, mutta ei mikään enempää kuin muut vaihtoehdot, eivätkä kirjoittamani sekalaiset aineet anna erinomaisia lähtöpisteitä tai -tietoja erityisesti mihinkään hyvistä arvosanoista huolimatta. T. Opintojen ohjaukseen katkera N22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Tytär haluaa puheterapeutiksi.

Vierailija
4/5 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli. Itseasiassa ollut jo päiväkoti-ikäisestä lähtien ja nyt olen lukion tokalla.

Vierailija
5/5 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärellä ei mitään hajuakaan...