Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö jomman kumman yrityksen maksaa tuotteesta alv jos yritys myy yritykselle mainostilaa?

Vierailija
12.01.2016 |

Koulujuttuja... :D

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulujuttuja... :D

Ostaja maksaa, myyjä tilittää valtiolle.

Vierailija
2/18 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostaminen on verotonta yritykselle, mutta ei yritykselle joka myy mainostamista. Eli mainos on veroton tilaajalle kun se on osa firman hyväksyttyjä kuluja. Mikä on mainostila? Jos tiloja vuokraa tai myy on se verollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainostaminen on verotonta yritykselle, mutta ei yritykselle joka myy mainostamista. Eli mainos on veroton tilaajalle kun se on osa firman hyväksyttyjä kuluja. Mikä on mainostila? Jos tiloja vuokraa tai myy on se verollista.

Nettisivuilla siis mainostilaa toiselle yritykselle. Pitääkö sitä laskuttaa erikseen veroja, se oli lähinnä kysymykseni. :)

Vierailija
4/18 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskutetaan veroja. Ostaja vähentää omien myyntiensä alvista lopuksi eli saa sitä kautta verottomana.

Vierailija
5/18 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin mainostaminen on verotonta yritykselle?

Vierailija
6/18 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskutukset joka suuntaa alv-veroineen. Eli laskussa pitää olla mainittuna alv-verokanta %, alvin osuus eriteltynä ja loppusumma, joka sisältää alvin.

Vierailija
7/18 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se mainos on osa businesta ja kaikki hyväksytyt kulut ovat ne joilla autetaan businesta kasvamaan. Näitä kuluja maksetaan voitoista ja ap ei kysynyt mitään avaus viestissä, että pitääkö periä veroja, eikä vieläkään ole selventänyt keneltä tai kenen? Ota yhteys verottajaan kun et ymmärrä että sinulle vastattiin jo.

Vierailija
8/18 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se mainos on osa businesta ja kaikki hyväksytyt kulut ovat ne joilla autetaan businesta kasvamaan. Näitä kuluja maksetaan voitoista ja ap ei kysynyt mitään avaus viestissä, että pitääkö periä veroja, eikä vieläkään ole selventänyt keneltä tai kenen? Ota yhteys verottajaan kun et ymmärrä että sinulle vastattiin jo.

Minulla olisi tehtävänä tehdä siis yrityksenä lasku toiselle yritykselle. Olen myynyt mainostilaa nettisivuilta ja pitäisi ns laskuttaa sitä toista yritystä siitä, että he ostivat mainostilaa multa kuukaudeksi. Tein laskun jollain ohjelmalla joka herjaa vaan, ettei ole arvolisäverovelvollinen ja mietin siksi, että eikö siihen kuitenkin kuulu jokin alv kirjata?

Eli pitäisi tehdä LASKU, mutta onko siinä vain se 200e, ei muita kuluja tolle mun asiakkaalle kun se on yritys?

En oikein kehtaa verottajalle soittaa vain koulutehtävän vuoksi. :D

Vierailija
9/18 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on tarkoitus että omaksut aivan itse paikkasi kummankin firman pomona kun tämän teet tiedät vastauksen. Ymmärrätkö ettet osaa vastata jatkokysymykseen jonka varmasti esittäisin sinulle jos et ensin ymmärrä asian luonnetta. Kyse ei ole ulkoa opettelusta vaan sisäistämisestä. Ymmärrätkö seuraavan kysymyksen aiheeseen liittyen? Heitä se jokin ohjelma jonkkaan ja ala ajattelemaan itse. Kehtaa vain jos aiot oikeasti oppia aiheesta, verottaja on siellä sitä varten että vastaa omien sääntöjensä selventämisestä. Miten minä osaan nämä ilman mitään kaupallista oppia tai koulua?

Vierailija
10/18 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on tarkoitus että omaksut aivan itse paikkasi kummankin firman pomona kun tämän teet tiedät vastauksen. Ymmärrätkö ettet osaa vastata jatkokysymykseen jonka varmasti esittäisin sinulle jos et ensin ymmärrä asian luonnetta. Kyse ei ole ulkoa opettelusta vaan sisäistämisestä. Ymmärrätkö seuraavan kysymyksen aiheeseen liittyen? Heitä se jokin ohjelma jonkkaan ja ala ajattelemaan itse. Kehtaa vain jos aiot oikeasti oppia aiheesta, verottaja on siellä sitä varten että vastaa omien sääntöjensä selventämisestä. Miten minä osaan nämä ilman mitään kaupallista oppia tai koulua?

Ei tarvitse vastaa niin ilkeästi, kysyin vain onko velvollinen ja kuka on. Olet varmaan mua aika paljon vanhempi ja minä vasta lapsi tai nuori joten varmaan tiedätkin enempi. Tai ehkä olen vähän tyhmä sitten?

Mulle vastattiin ihan erilailla moni joten voisitko tarkentaa mihin kysymykseen haluut vastaukseni?

Jos tiiät niin hyvin niin selitä paremmin niin että tyhmäkin ymmärtää. :D

Vierailija
11/18 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee alvillinen lasku. Sulla on varmaan vahingossa ostajaksi merkattu rakennusfirma jos ohjelma haluaa tehdä alvittoman laskun?

Vierailija
12/18 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi tehtävänä tehdä siis yrityksenä lasku toiselle yritykselle. Olen myynyt mainostilaa nettisivuilta ja pitäisi ns laskuttaa sitä toista yritystä siitä, että he ostivat mainostilaa multa kuukaudeksi. Tein laskun jollain ohjelmalla joka herjaa vaan, ettei ole arvolisäverovelvollinen ja mietin siksi, että eikö siihen kuitenkin kuulu jokin alv kirjata?

Eli pitäisi tehdä LASKU, mutta onko siinä vain se 200e, ei muita kuluja tolle mun asiakkaalle kun se on yritys?

Eli oma firmasi ei ole arvonlisäverovelvollinen,siksikö se ohjelma herjasi niin? Jos et ole alv-verovelvollinen, niin silloin ei alv sisälly hintaan, eikä sitä tule 200 euron päälle. Mutta, miksi et ole alv-velvollinen? Tulot alle 10tonnin vai olet jollain tietyllä alalla? On aivan sama, laskutatko toista yritystä tai mummon kaveria, laskutat samalla tavalla.

Vierailija
13/18 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saivarrellaan niin kaikki yritykset eivät ole alv-velvollisia eivätkä näin ollen saa vähennystä. Myöskään vähennystä ei saa alv-vapaan tuotteen mainostamisesta. 

Vierailija
14/18 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli oma firmasi ei ole arvonlisäverovelvollinen,siksikö se ohjelma herjasi niin? Jos et ole alv-verovelvollinen, niin silloin ei alv sisälly hintaan, eikä sitä tule 200 euron päälle. Mutta, miksi et ole alv-velvollinen? Tulot alle 10tonnin vai olet jollain tietyllä alalla? On aivan sama, laskutatko toista yritystä tai mummon kaveria, laskutat samalla tavalla.

Siis ei mulla ole oikeaa firmaa :D Tää on alottavan yrityksen kurssi, eli joo ns tuloja ei ole vielä yhtään. Tää olis eka saatava.

Vierailija
15/18 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee alvillinen lasku. Sulla on varmaan vahingossa ostajaksi merkattu rakennusfirma jos ohjelma haluaa tehdä alvittoman laskun?

Mitenkä rakennusfirma tähän liittyy? Eiku ai niin, sisäpiirin juttuja. :D

Vierailija
16/18 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sain laitettua sen alv 24%, olikin vaan ruksattava osa piilossa. Eli nyt toi ohjelma laskee sille alvit. :)

Vierailija
17/18 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saivarrellaan niin kaikki yritykset eivät ole alv-velvollisia eivätkä näin ollen saa vähennystä. Myöskään vähennystä ei saa alv-vapaan tuotteen mainostamisesta. 

Ainoa verottomat tuotteet joita itse tiedän on marjat joten kaikkeen on toki poikkeuksia jotka eivät alun perin kysymykseen kuuluneet. Saivartelu on varmasti tärkeää mutta kyllä asiat tulisi ensin ymmärtää yleisesti käytännön tasolla.

Vierailija
18/18 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa enää pieni askel niin ihmismielellä ei enää tee mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä