Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minulla ei ole koskaan mitään häikkää luottotiedoissani ollut, poikaystäväni opintolaina sen sijaan meni perintään ja ollaan yhteistä vuokra-asuntoa etsimässä joten pohdin tässä, että miten toivotonta asunnon saaminen mahtaa tässä tilanteessa olla, meillä kun on vielä koirakin. Kokemuksia aiheseen liittyen kuulisin mielelläni :)

Kommentit (7)

Vierailija

Vuokraat kämpän omiin nimiin ja ilmotat et kaks muuttaa. hyvin selkee. Kelat sun muut katsoo suoraan, et sull ja poikaystäväl menee puoliks vuokra kun sinne ilmottaa et tää on mun osuus ja tää sen. Jos siis kelan kanssa toimii. Mitään häikkää ei pitäis olla. Toisen nimen ei tarvi olla niis papereis. Korjatkaa jos oon väärässä, mut näin toimittiin meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Itselläni oli luottotiedot menneet, kun hain vuokra-asuntoa. Löysin netistä mukavannäköisen asunnon, jota tarjosi vuokralle yksityinen vuokranantaja. Soitin kiinnostuksestani ja kerroin suoraan rehellisesti maksuhäiriömerkinnästä.

Kävin esittelyssä ja parin päivän päästä VA ilmoitti että vuokraisi mielellään minulle, ainoana ehtona saada tarkastaa maksuhäiriöt (ettei ole vuokrarästien kokoisia summia, kuten ei ollutkaan). Asun kyseisessä asunnossa kolmatta vuotta eikä ongelmia ole ollut missään, rahallisesti tai elämisessä muutenkaan (häiriöt tms).

Ei se heti mahdotonta ole!

Vierailija

Meillä piti maksaa 2kk vuokraa vastaava vakuus ja pari määräaikaista sopparia kirjottaa ja vuoden asumisen jälkeen saatiin toistaiseksi voimassa oleva vuokrasopimus. :-)

Vierailija

Yleensä pitää maksaa 3kk vuokra etukäteen (+takuu). Toki jos vuokraatte yksityiseltä niin on vaihteluita. Ei sen asunon löytyminen helppoa ole muttei myöskään mahdotonta.

Vierailija

Miten opintolaina voi mennä perintään kun siinähän on valtiontakaus? Mä en pystyny maksamaan sitä takaisin joten valtio maksoi pankille.

Vierailija

Miten opintolaina voi mennä perintään? Hieman outoa koska jos ei voi maksaa opintolainaa niin aina voi tehdä maksusuunnitelman kelan kanssa tai anoa vapautusta lainasta korkoineen.

Joku mättää hieman tässä asiassa? Onko poikaystävällä esim. pelivelkoja?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat