Vierailija

Minulla on talvisin välillä todella kuiva olo, mutta tämä ihottuma on tullut vain toiseen käteen, eikä muutu rasvailulla oikein mihinkään, paitsi ehkä päivän ajaksi helpottaa. Iho tuntuu tuolta kohdalta myös todella karhealta, jopa kovalta. Miksiköhän tämä on vain toisessa kädessä? :/

http://i8.aijaa.com/b/00976/14072234.jpg

Kommentit (13)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihan normaalia pakkasihottumaa/kylmänokkosihottumaa/pakkasihottumaa, miksi kukakin kutsuu. Oletko raapinut rajusti ihoa?

En ole raapinut. Taidan huomenna varata ajan terkkarille :/

Vierailija

Tule sitte kertomaan, mitä lääkäri sanoi. Minulle tullut samaa toiseen käsivarteen viimeisen viikon-parin aikana. Ja vähän jenkkakahvojen kohdalle. Ei kutia. Viime talvena oli myös käsivarressa, mutta katosi keväällä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tule sitte kertomaan, mitä lääkäri sanoi. Minulle tullut samaa toiseen käsivarteen viimeisen viikon-parin aikana. Ja vähän jenkkakahvojen kohdalle. Ei kutia. Viime talvena oli myös käsivarressa, mutta katosi keväällä.

Minulla on kans aiemmin ollut samantyyppistä ja aina on kesään mennessä hävinnyt. Nyt vaan pahempi kuin ennen ja outoa kun ei ole molemmissa käsissä.

ap

Vierailija

Välttämättä ei ole talvi-ihottumaa eikä kortisonilla hoidettavaa vaan keratosis pilaris. Sitä ei saa pois oikeastaan millään. Voi kokeilla karbamidia sisältävällä voiteella. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut ihon hoidosta? Perusvoidetta läpi talven ja ihottumaläikkiin kortisonia?

Öh, kyllä olen. Rasvaan ihoani joka ikinen päivä.

Ap

Vierailija

Mulla oli yhtenä talvena käsissä suunnilleen tällaista ihottumaa ja yhtä kovassa mittakaavassa kuin tuossa kuvassa:

http://sandyflann.com/wp-content/uploads/2012/12/Image36.jpg

Hyvin todennäköisesti tuossa oli kuitenkin minulla myös allergista ihottumaa taustalla, ei pelkkää talvi-ihottumaa. Kesällä iho kuitenkin parani täysin ennalleen ja täysin terveeksi, niin kuin ihottumaa ei olisi koskaan ollutkaan.

Mitenkö hoidin ihoni tuollaisesta täysin kuntoon? Tarkkailin ruokavaliotani, rasvailin ihoa ja huolehdin sen kosteustasapainosta ja keväällä heti kevättalvesta alkaen ilman käsineitä auringonvaloa käsille heti kuin pystyi ottamaan, vaikka olisi ollut vielä lumikin maassa. Luultavasti kaikki nuo yhdessä auttoivat ihon kuntoon, kesällä vielä auringonpaiste antoi lopullisen silauksen parantumiselle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla oli yhtenä talvena käsissä suunnilleen tällaista ihottumaa ja yhtä kovassa mittakaavassa kuin tuossa kuvassa:

http://sandyflann.com/wp-content/uploads/2012/12/Image36.jpg

Hyvin todennäköisesti tuossa oli kuitenkin minulla myös allergista ihottumaa taustalla, ei pelkkää talvi-ihottumaa. Kesällä iho kuitenkin parani täysin ennalleen ja täysin terveeksi, niin kuin ihottumaa ei olisi koskaan ollutkaan.

Mitenkö hoidin ihoni tuollaisesta täysin kuntoon? Tarkkailin ruokavaliotani, rasvailin ihoa ja huolehdin sen kosteustasapainosta ja keväällä heti kevättalvesta alkaen ilman käsineitä auringonvaloa käsille heti kuin pystyi ottamaan, vaikka olisi ollut vielä lumikin maassa. Luultavasti kaikki nuo yhdessä auttoivat ihon kuntoon, kesällä vielä auringonpaiste antoi lopullisen silauksen parantumiselle.

Mulla on nytkin kädet lähes tuossa kunnossa, joka talvi kylmän tultua sama homma. Saan paremmaksi pitämällä öisin puuvillahanskoja rasvatuissa käsissä mutta päivällä taas pahenee kun on pakko pestä ja myös ulkona käyminen pahentaa vaikka olisi neljät hanskat päällekkäin, yleensäkin lämpötilan vaihtelut. Öljylisä (esim hamppuöljy) auttaa muuten terveellisessä ruokavaliossa vähän.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat