Hilman veljelle nimi?
Tulimme juuri ultrasta ja vahvasta " tyttöfiiliksestä" huolimatta tulokas esitteli sukukalleuksiaan niin auliisti, ettei epäilykselle jäänyt sijaa :) Nimiä on tytölle mielessä vaikka kuinka ja paljon, mutta pojalle on ollut vaikea keksiä yrityksestä huolimatta...Esikoinen on siis Hilma Josefiina. Suvussa on Ossian ja Johannes nimeä ja molemmat ovat mielestäni hyviä toisia nimiä. Mutta se etunimi...Auttakaa hyvät niminikkarit, kun ei lanttu leikkaa.
Kommentit (13)
Heti tuli mieleen, että Hilma ja Harri.
Toisena nimenä tykkään tuosta Ossianista enemmän, jos se vaan rimmaa hyvin etunimen kanssa. On vähän harvinaisempi kuin Johannes.
Muita ehdotuksia Hilman veikalle:
Heimo
Atso
Eino
Aimo
Arvo
Henri
Veikalle sopisi minusta ::
Hannu
Helke
Hiski
Jouka
Launo
Lenni
Mauno
Niilo
Tyyko
Pauli
Ruuno
Sisu
Sippo
Sampo
Taavi
Tapio
Totti
Vilho
Väinö
Väinä
Veino
Valto
Ja Johannes on hieno nimi toiseksi näihinkin kaikkiin.
Kerrohan mitä tuumailet ???
Hannu
Ilmari
Elmeri
Olli
Elmo
Hannes
Matti
Aapo
Ilpo
Osmo
Hemmo
Hemmi
Hugo
Vinski
Manu
Panu
Tarmo
Alpo
Semmi
Iikka
Veikka
Martti
Torsti
Vili
Tahvo
Maunu
Kommentoin tähän niitä nimiä, jotka jollakin tavalla " sykähdyttivät" minua. Muissa nimissä ei ole mitään vikaa, mutta negatiiviset assosiaatiot ovat niin vahvoja, ettei niiden yli pääse millään. Muutama hyvä nimi on mennyt joko oman entisen tai kaverin entisen ihastuksen tai poikakaverin mukana...Mutta esimerkiksi suursuosikkini Kalle on suvun viinaan menevä muusikko-taiteilija joten se siitä.
Elmo- ihana nimi ja passaa hyvin Hilman kanssa
Vilho- on myös hyvä ja " rehellinen" nimi, eikä " onks Viljoo näkyny" - jutut enää paina
Juho- miehekäs ja jämäkkä nimi, joka on myös isoisoisäni nimi- mielestäni varteenotettava nimi, mutta mies hannaa vastaan
Konsta- mutkaton nimi
Onni- toinen suosikkini, mutta nykyään todella yleinen. Sellainen laulukin on, missä lauletaan Onnista ja Hilimasta
Topi- ytimekäs ja jämpti nimi- tykkään
Eemeli- myös suosikkinimeni, pienenä oma lempinimeni, jolla isäni kutsuu minua välillä vieläkin :)
Nuutti- kaunis, soinnukas, runollinen
Lenni- Lokinpoikasesta huolimatta hyvä nimi
Elmeri- hyvä nimi, samaa sarjaa Eemelin kanssa
Iikka ja Veikka- jotenkin samanoloisia nimiä, sellaisia velikultia, joilla aina tuhat kepposta mielessä
Nyt kun olen pähkinyt tässä niin itselleni on noussut kaksi suosikkinimeä ihan puskasta. Toinen on Ukko ja toinen on Reima. Ukko Ossian tai Reima Johannes kuulostavat minun korvaani komeilta nimiltä . Myös Oiva ja Kusti ovat listoilla. Miltä teidän korvaan kuulostaa?
Pidän molemmista nimistä, joten täysi tukeni niille :) Kivoja perinteisiä nimiä ja Reima sopii hyvin Hilman veljelle, kun on saman aikakauden nimiä. (Tai ainakin kuulostaa siltä.) Reipas nimi pojalle.
Ukko on myös kiva, mutta kuinkahan monelle siitä tulee negatiivisia mielleyhtymiä? Ossian on myös kiva, mutta ei tyylillisesti ollenkaan samaa sarjaa. Ukko Johanneksesta taas tulee mieleen ukko, jonka nimi on Johannes.
Reima taas on reipas ja todella ihana nimi! Sitä mietin omallenikin, mutta tyttöjä on vaan toistaiseksi tullut meille.
Hilma ja Reima, saman aikakauden nimiä ja soituvatkin hienosti yhteen vaikka ovatkin aika erilaiset, ma-loppu yhditää nimiä ja se, että molemmat ovat 5 kirjaimen mittaisia.
Täältä ääni siis Reima Johannekselle!!!
Elviira75:
Nyt kun olen pähkinyt tässä niin itselleni on noussut kaksi suosikkinimeä ihan puskasta. Toinen on Ukko ja toinen on Reima. Ukko Ossian tai Reima Johannes kuulostavat minun korvaani komeilta nimiltä . Myös Oiva ja Kusti ovat listoilla. Miltä teidän korvaan kuulostaa?
Heh, itse olisin otsikon perustaalla sanonut Hilma ja Reino, joten äänestän tuon Reiman puolesta. Ukko on mielestäni hieman " leimaava" , mutta toisaalta koko ajan yhä vähemmän korvaan särähtävä, kun nimi on yleistynyt. Myös Oiva on mukava. Kustin kohdalla saattaa olla taas noita nimenvääntelijöitä (kusta...), vaikka hyvä nimi sekin.
Vielä pari ehdotusta (tuon Reinon lisäksi):
Veikko
Veikka
Voitto
Toivo
Jalo
Aatto
Aatos
Mies pitää Ukko nimestä ja jollakin tavalla itsekin pidän siitä, mutta kyllä Reima on minulle mieleisempi. Minusta Reima Johanneksen kanssa on jotenkin ryhdikäs nimi ja käy hyvin Hilma Josefiinan kanssa, vaikka tuskin nuo käsikädessä tulevat elämiään elämään. Ukko Ossian on eri sarjaa vaikka sinänsä ihan hyvä nimi onkin. Ukko Johanneksesta tulee tosiaan minullekin mieleen ukko, jonka nimi on Johannes. Siksi Ossian vaikka ovat vähän eri paria. Ukko Ossian voisi olla viivallakin ja se kuulostaa yhdelle nimelle toisin kuin Ukko Johannes. Reinon haluaisin laittaa ja on isoisäni nimi, mutta en raski, kun mummollani on dementia ja rakasti Reinoaan syvästi. Voisi olla hänelle liian raskasta ja hämmentävää, kun muisti ja ajatukset eivät enää pelaa kuten ennen. Aatos on myös hyvä ja listoilla.
Toisaalta olen sitäkin mieltä, että lapsi nimen tekee. Mitä kummallisemmat nimet tuntuvat hyviltä, kun niitä käyttää jonkun persoonan kutsumanimenä.
tuli vielä mieleen:
Raine
Rauli
Reko
Valle
Kuisma
Toimi
Otsikon perusteella tulin ehdottamaan: Hannes! :o)
Mutta jos Reima Johanneksesta ja Ukko Ossianista pitää valita, ääneni saa Ukko :o) Ihana reipas ja vanhanaikainen nimi! Eikä Reimassakaan ole mitään " vikaa" , mutta se on minusta ihan eri aikakauden nimi kuin Hilma, niin paljon että se minua vähän häiritsisi... Ukko Hanneskin sopisi?
Elmo
Vilho
Jaakko
Juho
Kalle
Lauri
Konsta
Onni
Heikki
Aapo