Vierailija

Haluan käydä EA1-kurssin. En kuitenkaan tahdo tukea SPR:n toimintaa sentilläkään ja SPR saa rahaa ainakin omista EA-todistuksistaan/korteistaan, vaikka kouluttaja itse ei tekisi suoraan SPR:lle töitä. Onko siis sellaisia ensiapukoulutuksia olemassa, joista saa myös työpaikalla pätevän todistuksen ilman että SPR hyötyy mitään?

Kommentit (13)

Vierailija

Eipä oikeastaan. Armeijan lääkintämieskurssin käyneenä sain SPR:n EA:tkin suoritettua, mutta kortti tulee vain SPR:n kautta. 

Vierailija

SPR:lle on ainakin yksi kilpailija eli EFR. Sen kurssit on käytännönläheisempiä ja niistä saatava todistus on ihan yhtä pätevä, vaikkei siinä puhuta SPR:stä sanaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

On sääli, ettei vertakaan voi luovuttaa muun instanssin, kuin SPR:n kautta.
Heti, kunvaikkapa HUS ottaa tehtävän hoitaakseen , alan taas luovuttaa verta, jota ehdin tehdä 15 vuotta kolmesti vuodessa. Viimeiseen kolmeen vuoteen en ole menntr, vaikka saan sähköpostiin ja tekstiviestillä pyyntöjä liki viikottain.

Vierailija

Kakkonen jatkaa: Olen käynyt EA1:n kahdesti SPR:n ja kerran EFR:n kautta. EFR:n kurssi sisälsi paljon enemmän harjoittelua ja vähemmän puhetta. Aion valita jatkossakin EFR:n, koska asiat jää paremmin mieleen tekemällä kuin kuuntelemalla tylsää luennointia. Ainoa miinus on vähän kalliimpi hinta - en tosin tiedä, onko siinä paikkakuntakohtaisia eroja.

Mulla itselläni ei ole mitään SPR:ää vastaan. Suosittelen lämpimästi EFR:n kursseja kaikille siksi kun pidän niitä sisältönsä puolesta parempina.

Vierailija

Älkää ottako vastaan mitään verta, siellä on kuitenkin loisia, sienimikrobeja ja ties mitä. Nämä veren skreenaukset paljastavat ehkä 1%:n kaikista mikrobeista mitä veressä voi olla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Älkää ottako vastaan mitään verta, siellä on kuitenkin loisia, sienimikrobeja ja ties mitä. Nämä veren skreenaukset paljastavat ehkä 1%:n kaikista mikrobeista mitä veressä voi olla.

Pitää siis pyytää efr:n veri 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kannattaako ensiapukouluttaa henkilöä, joka valitsee autettavatkin? Ei auta kaikennäköisiä ihmisiä.

Miten niin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako ensiapukouluttaa henkilöä, joka valitsee autettavatkin? Ei auta kaikennäköisiä ihmisiä.

Miten niin?

Mietin ihan samaa.

Vierailija

Tää on vanha keskustelu, mutta ajattelin silti heittää vinkin. Uudenmaan Koulutuskeskuksella on ensiapukoulutuksia ja ovat kuulemma ihan hyviä. Itse en ole käynyt, mutta kaveri kehui kovasti.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat