Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan mulla joku suolistosairaus? Ruokahaluttomuus, vatsakipu yms.

Vierailija
10.01.2016 |

On jatkunu pitkään, välillä helpottaa ja taas pahenee. Pienillä oireilla alkoi ja nyt jo turhauttaa.
Ensin oli ummetusta ja ripulia silloin tällöin. Välillä vatsa oli ihan normaali eikä mitään. Toisinaan tuli "kohtauksia", että pakko päästä vessaan, poltteli ja ripuli oli kuin tulta ja luulin pyörtyväni pöntölle. Kylmä hiki valui, oksetti ja oli niin heikko olo. Ei kestänyt kun minuutin koko "kohtaus". Tätä tapahtui harvoin, kerran kuukaudessa tai välillä pari kertaa viikossa mutta hyvin epäsäännöllisesti. Nyt tuosta on ehkä sellainen kuukausi aikaa kun on viimeksi tapahtunut.
Ruokahaluttomuus on tullut hiljalleen kuvioihin. Eka se lähti siitä, että vaikka oli nälkä ja kun rupesi syömään niin ruoka ei miellyttänyt milläänlailla. Vaikka sinänsä ruuassa ei ollut mitään vikaa niin se rupesi ällöttämään. Oli se sitten rakenne tai liian voimakas lihan maku tai mitä vaan niin lensi roskiin.
Minusta oli tullut siis nirso jota en koskaan ole ollut. Nyt saatan jo saada oksennusrefleksin haistamisesta, näkemisestä tai vaikka vain ajattelemisesta. Välillä saatan oksentaa ihan oikeasti. Oksennusrefleksi on siis tosi herkillä nykyään. Ja se ruokahaluttomuus on pinnalla lähes päivittäin. En pysty syömään kun erittäin hyvää ruokaa. Rakenteeltaan täydellistä minun suuhuni. Muuten saattaa tulla yökötys.
Nopeat hiilarit ja roskaruoka on yleensä sellaisia jotka menevätkin alas niin ettei ällötä muuten kuin täys maha :D
Olen kyllä huomannut, että kahvinjuonti saattaa herkistää sitä entisestään.

Välillä turpoo ylävatsa ja sattuu vatsaan ja tällöin oksennusrefleksi on pahimillaan. Esim. Kaljan juonti tekee välillä pahaa, ei kuitenkaan aina. Sama juttu tosiaan kahvin kanssa välillä.

Helvetin inhottavaa. En ole koskaan ollut kova oksentelemaan tai yökkimään mutta enää en kestä mitään vähääkään epämiellyttäviä hajuja tai makuja sekä rakenteita. Ihan normaalitkin hajut esim. Tuore kurkku, hajuvesi saattaa saada yökkäyksen päälle tai jos otan kädellä viemärinreiästä jämät pois sekä hampaiden tai no kielen kevyt pesu on kanssa paha.

Mikä minulla on?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan tuo toisinaan ummetus ja toisinaan ripuli on vieläkin päällä. Yleensä on todella tahmaista tavaraa tai tosiaan ripulia. Välillä en käy pariin päivään pöntöllä. Yleensä siinä vaiheessa on ihan kiinteetä normaalia kun on ollut pari päivää p*skomatta.

Ap

Vierailija
2/19 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko verta ollut ripulin mukana? Kävisin lääkärillä sulkemassa IBD:t pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Crohnin tautisena sanoisin että ei ole tulehduksellinen suolistosairaus jos pystyy olemaan kokonaisen vuorokauden paskomatta. Pahoinvointi, ruokahaluttomuus ja vatsakivut kyllä sopii näihinkin mutta ehkä sinulla on joku mahatauti?

Vierailija
4/19 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko samanlaiset oireet ja syynä IBS

Vierailija
5/19 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos, ap, miettisit mitä suuhusi laitat.

Vierailija
6/19 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko verta ollut ripulin mukana? Kävisin lääkärillä sulkemassa IBD:t pois.

Ei ole tullut verta ulostaessa, siinä vaiheessa olisin varmaan juossut sinne lääkäriin. Välillä kyllä tulee aika paljon jotain limaa samalla kun käy kakkosella. Ei usein kuitenkaan. Enkä myöskään harrasta anaaliseksiä kun joku vitsiniekka kuitenkin senkin tän perusteella heittää ilmaan.

Ap

Vierailija
7/19 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin Crohnin tautisena sanoisin että ei ole tulehduksellinen suolistosairaus jos pystyy olemaan kokonaisen vuorokauden paskomatta. Pahoinvointi, ruokahaluttomuus ja vatsakivut kyllä sopii näihinkin mutta ehkä sinulla on joku mahatauti?

Olen kyllä miettinyt tuota chronin tautia. Tosiaan kaikki oireet ei kuitenkaan sovi kuvaan. Epäilen mahatautia kun tätä on jatkunut jo kuukausia ja ruokahaluttomuus vähitellen alkanut ja pahentunut.

Ap

Vierailija
8/19 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä se IBS?

Vierailija
9/19 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet ovat mielestäni niin vakavat että sinun pitää mennä nopeasti lääkäriin.

Vierailija
10/19 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtynyt paksusuoli?

Vierailija
11/19 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun varaamaan aikaa tähystykseen. Hauska tutkimus!

Vierailija
12/19 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin sassiin, tuo voi olla vakavaa.

Sinulla voi olla sappikivet vähän erikoisilla oireilla tms. 

Tai sitten kyseessä voi olla jopa sydänvaivat, jotka myöskin naisilla saattavat oirehtia tosi oudosti. 

Tai sitten yökötys tulee jostain vaikka hormonaalisesti herkästä kasvaimesta.

Joka tapauksessa kroppasi yrittää HUUTAA sinulle, että jotain on vialla vatsassasi ja se täytyy tutkia.

Jätä nyt ihmeessä ainakin alkoholi ja kaikki kovetettu rasva toistaiseksi.

Vierailija
13/19 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chronissa on ummetusta yhtä lailla, jopa suolitukokseen asti. Oma sairaus ei kerro muiden sairastamisesta juurikaan mitään.

Vierailija
14/19 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä pelkään eniten!! En koskaan tahdo vatsatähystykseen ja varsinkin nyt kun tuo oksennusrefleksi on herkillä :D ystävä joka on mies niin suunnilleen itki suunnilleen kun oli kauheaa tuskaa kertomansa mukaan. Kuulemma koskaan ole kokenut mitään niin epämiellyttävää. Joten ei, en halua D:

Minua alkoi vähän pelottamaan, että jos onkin vakavampaa kun luen näitä.. Aapua.

Eniten olen huolissani kyllä tästä etovasta olosta ja ruokahaluttomuudesta. Ripulit ja ummetuksen olisin voinu selittää vielä epäsäännöllisellä ruokavaliolla sekä kahvilla ja välillä roskaruualla.

Ap

Vierailija
15/19 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä pelkään eniten!! En koskaan tahdo vatsatähystykseen ja varsinkin nyt kun tuo oksennusrefleksi on herkillä :D ystävä joka on mies niin suunnilleen itki suunnilleen kun oli kauheaa tuskaa kertomansa mukaan. Kuulemma koskaan ole kokenut mitään niin epämiellyttävää. Joten ei, en halua D:

Minua alkoi vähän pelottamaan, että jos onkin vakavampaa kun luen näitä.. Aapua.

Eniten olen huolissani kyllä tästä etovasta olosta ja ruokahaluttomuudesta. Ripulit ja ummetuksen olisin voinu selittää vielä epäsäännöllisellä ruokavaliolla sekä kahvilla ja välillä roskaruualla.

Ap

Korjaa se ruokavaliosi nyt ensin.

Vierailija
16/19 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
17/19 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
18/19 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jatkuvia vatsakipuja, yllättävää ripulia, sitten taas normaalia ulostetta. Nälässäkään ei juuri mikään ruoka maistunut. Jos maistui niin parin haarukallisen jälkeen alkoi tökkimään. Tuon lisäksi oli vielä huimaus, hengästyin melkein seisomisestakin vaan.

Kävin yksityisellä, joka sanoi että ilman labraa veikkaisi stressiksi. Tämän jälkeen menin julkiselle puolelle, otettiin kaikki labrat yms, ja lääkäri päätyi siihen, että on stressiä.

Vierailija
19/19 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi