Saako siivooja työskennellä juovuksissa? Kun eihän työssä ajeta autoa eikä palvella asiakkaita?
Kommentit (15)
No ainakin meidän firmassa on ehdoton nollatoleranssi päihteiden suhteen, edes krapulassa ei saa tulla töihin. Tämä siis niille jotka ei itse tajua että juopuneisuus ei ole sopivaa työpaikalla.
En mä lähtisi yhdistelmäkoneella lattioita ajamaan maistissa.
Elikäs tiloissa ei ole yhtään mitään? Miksi niitä sitten pitää edes siivota? No jos tulisit vaikka meidän konttoria illalla siivoamaan, ei käy. Juovuksissa taipumus esim. rikkoa tavaroita on herkempi. Sattuu kai sitä muutenkin, mutta mahdollisuus kasvaa.
No en tiedä kyllä sellaista työpaikkaa, missä voisi juovuksissa olla. Itsekin siivooja olen, tosin koko ajan asiakkaiden ympäröimä, mutta onhan meillä kaikenlaista, missä voi sattua onnettomuuksia selvinkin päin, esim. portaat, pesuaineet, vaikka jakkaralle nousemiset, työkoneet ym.ym. Eli kyllä siitä varmaan potkut seuraisi paikassa kuin paikassa, jos kännissä olisi. Eikä varmasti vakuutus korvaisi työtapaturmaa, jos promilleja olisi.
Virallisesti ei saa, mutta kyllä tiedän omista työkavereista että ovat tulleet pienessä sievässä töihin. Esimieskin ollut tästä tietoinen mutta ilmeisesti katsoo tätä läpi sormien niin kauan kun ei satu mitään. Ja jos joskus jotain on sattunut niin tietenkään ei ole tiennyt mistään mitään.
Riippuu työnantajasta. Ei se vaarallista ole. Monet raksatyöntekijät ovat kännissä toisinaan töissä.
Vierailija kirjoitti:
Elikäs tiloissa ei ole yhtään mitään? Miksi niitä sitten pitää edes siivota? No jos tulisit vaikka meidän konttoria illalla siivoamaan, ei käy. Juovuksissa taipumus esim. rikkoa tavaroita on herkempi. Sattuu kai sitä muutenkin, mutta mahdollisuus kasvaa.
Niin, miksi kukaan haluaisi esim. siistiä aulaa tai käytävää.
Yleensä ensimmäisestä kiinnijäämisestä tulee varoitus ja toisesta potkut. Ei kannata.
Kyllä taitaa olla joka siivousfirman käytäntö, että päihteiden vaikutuksen alaisena, ei krapulassakaan, tulla töihin.
Tapaturmariski ja riski rikkoa jotain kasvavat, eikä vakuutus korvaa jos olet ollut kännissä. Veikkaan, että työnkin jälki on vähän "sinnepäin", jos humalassa siivoaa. Siksi nollatoleranssi taitaa olla yleinen.
J taas vauhdissa! Ihme provoja keksit! 0/5!
Ei kai sillä mitään merkitystä ole missä kunnossa siivoaa?
Milläs ne siivoojat imureiden ja moppien kanssa menee paikasta toiseen jos ei autolla ja on se asiakaspalvelua jos käy jonkun kotona siivoamassa.
Kun olin kesätöissä siivoamassa, tuli esimies käymään paikan päällä useinkin. Toi käsi- ja vessapapereita ja pesuaineita tms. Kyllä se olisi haistanut viinan.
No ei kai juopuneena työskentelyö ole missään laissa kielletty, mutta nykyään työpaikoilla ei hyväksytä sitä että ollaan töissä juovuksissa.