Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MILLOIN on oikea aika hankkia lapsia?!?!?!

Vierailija
14.02.2006 |

Itsellä ikää mittarissa 27 ja opinnot kesken, tuntuu etten pystyisi nauttimaan raskausajasta/äitiyslomasta jos tiedän opintojen olevan kesken ja jos äitiysloman jälkeisestä työpaikasta ei olisi tietoakaan. Kuitenkin jollain tavalla tuntuu että nyt pitäisi pikkuhiljaa alkaa perustamaan sitä perhettä, mies tuntuu olevan vähän samoilla linjoilla.

Miten muut vastaavassa tilanteessa olevat olette tehneet?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule ja verhoutuu kaikkien asioiden taakse esimerkiksi opiskelun. En tarkoita silti, että ap on sellainen, mutta tiedän sellaisiakin tapauksia. Kyllä minusta 27 on jo ihan sopiva ikä tehdä lapsi. Pitäisi jo olla suhteeellisen aikuinen kysymyksessä, mutta ei enää mikään lapsi.

Vierailija
22/27 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden takia ei kannata jättää lasten hankintaa. On todennäköistä, että suurin osa joutuu hankkimaan opiskeluilla vielä toisenkin ammatin. Sen voi hankkia vielä 40-vuotiaana, mutta lasten hankintaa ei voi kovin pitkälle siirtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä itse päätät ja kannat sitten vastuun päätöksestäsi. Lapsen voi hankkia aina siitä lähtien, kun voi tulla raskaaksi ja aina siihen asti kunnes vaihdevuodet alkavat.

Vierailija
25/27 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu on kuitenkin joustavaa verrattuna työelämään. Sain ekan lapsen 27 vuotiaana ja olin ehtinyt olla valmistuneena (KTM) työelämässä vuoden.

Nyt kahden lapsen ja vaativan työn kanssa aika tasapainoileminen. Olin kotona kunnes nuorempi tuli 2v. En ollut lasten välissä töissä vaan kotona. Oli tosi vaikea mennä töihin kun tuntui että kaikki ammattitaito oli mennet,

Jos saisin kääntää aikaratasta, tekisin lapset opintojen loppusuoralla ja menisin töihin sitten " kerralla" enkä jäisi heti äitiyslomalle..

Vierailija
26/27 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuitenkin jollain tavalla tuntuu että nyt pitäisi pikkuhiljaa alkaa perustamaan sitä perhettä, mies tuntuu olevan vähän samoilla linjoilla.

" PITÄISI"

Uskaltaisiko kyseenalaistaa, ajatella niin, ettei kaikkien pidä hankkia lapsia, vaikka ovatkin heteroita, parisuhteessa, ja lähempänä kolmea- kuin kahtakymmentä?

Vierailija
27/27 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin vauhtia valmistumiseen (lapsettomana pystyi opiskelemaan tarvittaessa pitkää päivää), hain työtä ja sainkin vakityön nopeasti (ja siinäkin oli lapsettomuus etu!), tein työtä just sen aikaa, että on ammattitaitoa joka kestää taukojen yli, ja sain esikoiseni 30-vuotiaana. Kyllä tässä ehtisi vielä vaikka miten ison perheen saada, jos olisi sellaisia toiveita, joten sen puolesta ei ole kiire 27-vuotiaana vielä.

Nyt olen joka päivä onnellinen siitä, että minulla on koulutusta vastaava, hyvin palkattu vakiduuni, josta voi jäädä perhevapaille. Lasten myötä elinkustannukset nousevat, joten työpaikka on itse asiassa minulle arkisella tavalla tärkeämpi kuin ennen lapsia kuvittelinkaan. Jos olisimme saaneet esikoisen ne ratkaisevat pari vuotta aikaisemmin, meillä olisi huonommat mahdollisuudet saada useita lapsia kuin on nyt - kun kumminkin tahdomme, että meillä on riittävän kokoinen asunto ja auto ja ruokarahat riittävät hyvin jne.