Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Menen kauppakeskukseen, koska tarvitsen sieltä jotain. Ihmiset ärsyttää. Kulutuskulttuuri ärsyttää. Vaatteet on hikipajoissa valmistettuja. Teinit ovat ärsyttäviä, kun ostavat niitä. Vielä ärsyttävämpiä ovat aikuiset, jotka ostavat niitä. Kaikkein ärsyttävintä on kuitenkin se, että itsekin sorrun niitä joskus ostamaan, kun ei nykypäivänä aina edes tiedä, missä joku on todellisuudessa valmistettu tai onko olemassa edes eettisesti valmistettuja vaatteita.

Ruokakaupassa ärsyttää, kun ihmiset rynnivät jonoissa. Ärsyttää, että joudun ostamaan kerralla paljon, koska en muuten ehdi. Ärsyttää, että joudun raahaamaan niitä kotiin kävellen, koska ei ole autoa. Käteni alkavat täristä tuon suorituksen jälkeen. En tunne tarvitsevani tuon enempää liikuntaa, v.tuttaa jo tarpeeksi.

Ärsyttää, ettei minulla ole enää samaa innostusta mihinkään sellaiseen, mihin minulla joskus oli. En ole koskaan ollut kiinnostunut kovin monista erilaisista asioista, mutta nekin vähäiset kiinnostuksen kohteet, mitä minulla on ollut, ovat kadonneet. Ei huvita tehdä oikeastaan mitään. Kaikki tuntuu pakkopullalta.
Pullista puheenollen - ostin kaupasta laskiaispullia, ja nekin litistyivät raahattuani niitä täydessä kassissa.

Miten voisin päästä tästä asenteestani kaikkea kohtaan? Tuntuu, että koko elämäni on naurettavan typerää teeskentelyä, jos minun täytyy joskus tehdä jotain normaaleja sosiaalisia juttuja. Kotona minua ei ärsytä, koska saan olla yksin.

Kommentit (17)

Vierailija

Täysin sama tilanne. Kiinnostaisiko itseänikin kuulla tähän jokin selitys. Asia on vain pahentunut mitä vanhemmaksi olen tullut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ärsyttää metron ihmismassa. Se kun kaikki kulkee samaan suuntaan, mutta ei pääse ohittamaan kun ihmiset on tiellä ja tukkimassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olet elännyt liian helppoa ja mukavaa elämää. Lähde auttamaan muita ja eteenkin köyhiä niin ei ärsytä mikään enää. 

Aina tää sama fraasi. Kyllästynyt olen ma.

Vierailija

Ota rennommin. Maailmassa ei ole mitään oikeasti ongelmallista. Pahin mitä voi tapahtua on että kuolet, ja silloin et välitä mistään joten ei sekään liian paha ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet elännyt liian helppoa ja mukavaa elämää. Lähde auttamaan muita ja eteenkin köyhiä niin ei ärsytä mikään enää. 

Aina tää sama fraasi. Kyllästynyt olen ma.

Niin on mutta se on konsti mikä auttaa ja nopeiten. Asenne on väärä ja se on vain sinun omassa päässä 

Vierailija

Ensinnäkin: Missä myydään jo nyt laskiaispullia? Pari päivää sitte oli loppiainen.

Toiseksi: Tuollanen pysyvä pms tulee joko masennuksesta tai e-pillereistä. Joko jätät pillerit pois tai hommaat jotain pillereitä lääkäriltä niin ei vituta enää.

Vierailija

Mulla kans sama ongelma. Luulen, että itselläni on ollut burn out (mitään virallista diagnoosia ei ole). Tuli opiskeluaikana, kun piti revetä töihin ja kouluun. Ei mun pää kestänyt sitä jatkuvaa stressiä keskeneräisistä koulutöistä.

Moni asia ärsyttää ja olen jotenkin kyynistynyt, en myöskään jaksa mitään perusjuttuja, koti on aika siivoton. Jotenkin niin rankalta tuntuu tämä elämä, yhtä työntekoa ja velvollisuuksia.

Vierailija

Voi olla masennusoirekin. Miten ärsyyntynyt ja tyytymätön olet itseesi? Kokeile keskittyä mukaviin asioihin tai ainakin neutraaleihin. Itse voi päättää aika paljon, mihin kiinnittää huomiota. Jos huomioi ärsyttävät asiat ja ihmiset, ne vahvistuvat entisestään. Ja kokeile vielä mindfulnessia. T. Joskus vaan kaikki on ärsyttäviä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi olla masennusoirekin. Miten ärsyyntynyt ja tyytymätön olet itseesi? Kokeile keskittyä mukaviin asioihin tai ainakin neutraaleihin. Itse voi päättää aika paljon, mihin kiinnittää huomiota. Jos huomioi ärsyttävät asiat ja ihmiset, ne vahvistuvat entisestään. Ja kokeile vielä mindfulnessia. T. Joskus vaan kaikki on ärsyttäviä

Kaikki tuo on jo kokeiltu monen otteeseen. Ei kaikki ole kiinni vain itsensä manipuloinnista. Ja suurin osa on kiinni ympäristöstä. Arki on tällä hetkellä raskasta Suomessa. Henkinen väsymys vetää pisimmän korren helposti.

t. eräs toinen vastaaja

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat