Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaa tuntua raskaalta...

Hukassa
07.01.2016 |

Olen 22-vuotias naimisissa oleva nainen. Puolisoni on masentunut ja epäsuorasti jopa itsetuhoinen, ei suostu terapiaan, lääkkeitä on mutta eivät tunnu auttavan. Hänen isällään diagnosoitiin juuri aggressiivinen syöpä. Olen ollut tuki ja turva (ainakin parhaani yrittänyt), mutta omat voimat alkaa loppua. En voi puhua kenellekkään, puolisoni on kieltänyt masennuksestaan puhumisen ja en koe olevani tilanteessa jossa minulla olisi "varaa valittaa". Pelkään että romahdan ja puolisoni satuttaa sitten itseään.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sun romahtaminen auttaisi miestäsi nousemaan suosta ja auttamaan sua jolloin voitte parantua yhdessä?

Siis kun nyt miehen ei oo pakko jaksaa koska oot siinä voimissas, mutta mitä jos et olisikaan?

Vierailija
2/4 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa sun romahtaminen auttaisi miestäsi nousemaan suosta ja auttamaan sua jolloin voitte parantua yhdessä?

Siis kun nyt miehen ei oo pakko jaksaa koska oot siinä voimissas, mutta mitä jos et olisikaan?

Olen tuota miettinyt, mutta riski tuntuu suurelta: entä jos romahtamiseni pahentaa tilannetta? En voisi käydä ehkä edes töissä, koska entä jos hänestä tulee itsetuhoinen? Jos hän hyppääkin autoon ja ajaa päin rekkaa? Tuntuu etten voi keskittyä muuhun: joko siihen ahdistaa miestäni tai siihen että mitä appiukolle tapahtuu. Kuoleeko hän? Miten sitten mieheni pärjäisi? Tai hänen sisaruksensa tai äitinsä? Alkaa tuntumaan siltä että on aivan sama mihin suuntaan katsoo, on pelkkää epävarmuutta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä kulutat ittes loppuun noin.. Et voi elää vain toisen takia..

T. Se ekan viestin kirjoittaja

Vierailija
4/4 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä kulutat ittes loppuun noin.. Et voi elää vain toisen takia..

T. Se ekan viestin kirjoittaja

Ei, en voikaan, tiedän sen. On vain pattitilanne. Ja kiitos sinulle, tuntui uskomattomalta että joku kuunteli (tai siis luki) ja vastasi. Toivon sinulle kaikkea hyvää.

Miten saisin puolison luopumaan periaatteesta, että on typerää maksaa ihmiselle sen tähden että saa puhua? Uskon että terapia olisi ratkaisu.

Ap